Gå til innhold

HJELP! Hun MASER hele tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2,5år maser så fælt hele tiden.Fra hun slår øynene opp om morningen: mamma,kan vi lese,lese mamma, kan vi leike,leike med dokker, bondegård alt mulig.Leike mamma,kan du leike,leike,leike,leike hele tiden!!!! Om jeg ikke sitter på gulvet å leiker bli det bare mas, hun leiker aldri aleine.I tillegg har jeg en baby på 3mnd som også krever sitt.Hvordan er deres barn på ca samme alder? Er det mas,mas,mas hele dagen? Hvor er pappa, bestemor, bestefar,tante osv, det spør hun om hver 5min! Hun er også veldig avhengig av smokken sin,hvor er tutten,tutten,tutten...Ellers bor vi på gård,har stoooort uteområde, og besteforeldre rett over tunet +at hun er i bhg 3dager i uka...ser ikke noen grnn til at hun skal kjede seg. Hjelp meg noen, hvordan kan jeg få henne til å leike litt for seg selv,ikke være så avhengig osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg, bare si at vi har det akkurat på samme måten. Jenta vår er 2,8 år og MASER fra hun våkner til hun legger seg. Jeg blir sprø jeg....

Skrevet

Samme her, dårlig med råd, men du har min fulle sympati :) lillemor her på 2,8 år er ett mareritt om dagene, å nå skal hun enda ha 4 UKER fri fra barnehagen.... Gleder meg egentli ikke så veldig.. vanvittig masete, å hun hører ikke hva jeg sier hvis jeg er opptatt eller noe. hun bare kjører på med sitt. tro om legen kan skrive ut valium til meg så jeg kommer meg gjennom ferien?? :)

Skrevet

Du har min fulle sympati! Her er det akkurat likt, hun maser sånn at jeg av og til tror jeg snart kommer til å klikke fullstendig. Hun er 2,1år, og jeg har henne hjemme fremdeles. Så fra morgen til kveld, så og si 7 dager i uken, er det mas og tjas. Men en ting er positivt, det er at hun kan leke alene innimellom. Hun har alltid likt å leke litt selv, heldigvis. Men heller ikke jeg har noen gode forslag på hva du kan gjøre. Dessverre.

Skrevet

Hei !

Ja, høres slitsomt ut, men for meg som har ei lita som sliter med språket så ville jeg vært i himmelen om hun maste hele tiden. Det er vist bekymringer og slit med det meste.

Skrevet

Her mases det hele tiden også, så skjønner hvordan du har set. Men har desverre ingen råd, kunne trengt noen selv.

Skrevet

Kanskje jenta er sjalu? Synes det høres slik ut. Det er vel hennes måte å si d på... Ikke bare fryd å få småsøsken kanskje?...

Skrevet

Det at hun spørr hele tiden Hvor er og hvorfor osv... er bare en fase de skal igjennom,hvor de er nysjerige og samtidig vil ha bekreftelse på at de selv hvet at det de hvet er riktig.

Men mass for å leke hele tiden og ikke vil leke alene kan være sjalusi for hu ser at du er opptatt med minsten.

Men kansje du kan ha bare deg og henne time hvor pappan er ute med minsten slik at du og ho for tid sammen slik som før.Kan hende ho savner mamman sin også og at minsten er i vegen for det.

Skrevet

tror nok at litt er sjalusi ja. har en gutt på samme alder og en baby på 6 uker. jer er alene og merker at det blir enda mer mas og krever enda mer oppmerksomhet enn tidligere.heldigvis har jeg fin lekeplass ute og gode naboer med en gutt på samme alder som han liker å leke med så han er ofte ute med ham om ettermiddagene..

kvir meg til sommerferien nå begynner og jeg skal ha ham hjemme hver dag oh nabogutten reiser på ferie.skal psøve å finne på masse små ting så det ikke blir så mye og har sagt at dersom han er snill gutt hele uken kan vi finne på noe spesielt sammen i helgene og det funker til tider veldig bra.

nå vet ikke jeg hvor du bor så kan ikke gi deg så mye råd.men som f.eks er det barnas kulturfestival i bergen denne helgen og der skal vi hvis han er flink å lye og tar hensyn til lillebroren sin så han får ro og sove når han trenger det.

det har hjulpet mye på og han er blitt kjempe flink til å leke med seg selv og er ute på lekeplassen alene og leker når han kommer hjem fra barnehagen.og han koser seg.det er til stor hjelp for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...