Gå til innhold

Noen som har hatt soppinfeksjon på brystvorteneog blitt behandlet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene vært plaget med sårhet og kløe på den ene brystvorten. Vesla hadde masse trøske/sopp i munnen da hun var var rundt to måneder og har i etterkant av dette hatt litt i munnhulen. Hun er nå fire måneder. Fikk resept på mycostatin salve til meg selv (smøres på morgen og kveld) og mikstur til vesla (smøres på fire ganger om dagen) og dette har jeg nå brukt i fire dager. Ser ut som om vesla er blitt noe bedre, men jeg er like sår - virker ikke som om det hjelper. Hvor lang tid har det gått før dere andre har merket bedring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar tid før du merker bedring av soppinfeksjon på brystvortene. Men du bør bruke Mycostatin på brystvortene etter hver eneste amming, ikke bare to ganger pr døgn som det står på pakningen. Det er ikke for mye, og anbefales av Ammepoliklinikken ved St.Olav og Rikshospitalet. Det vil gjerne ta en uke før du blir bedre med en slik behandling. Behandlingen bør pågå i minst 14 dg, helst 3 uker, for å være sikker på at trøsken er borte. Sjekk forresten sidene til Ammehjelpen, der står det endel tips vedr trøske/sopp.

Skrevet

Tusen takk skal du ha! Da skal jeg smøre meg oftere! Begynte å bli engstelig for at jeg hadde fått eksem eller noe annet som ikke kunne behandles! Takk igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...