Gå til innhold

dere med termin i slutten av juli:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 36+1, begynner å kjenne mindre med liv. Jeg har masse kynnere, kan d gjøre at jeg kanskje får føre terminen? har hørt at man får mye letter fødsel også om man har kynnere?

Hodet har festet seg og magen har sunket Jeg har termin 24juli etter UL.

har hørt mange som allerede har fått melk, det har ikke jeg, håper ikke d er unormalt.

hva med dere andre med termin i denne tiden, hadde vært greit å sammenligne litt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har tremin 18 juli.

Å jeg skjenner ikke noe til kynnere jeg.. nevnte dette for jordmor på siste kontroll.. å da lo hun litt.. hehe.. du har jo hatt tre stykker mens jeg har undersøkt deg da.. sa hun:)

Så jeg har bare ikke merket det.. men merker mensmurring og nedpress da.. Hode har festet seg.. å magen min har sunket

kjenner Litt mindre beveglse her også.. men det er fordi det begynner å bli trangt der inne for jente mi.. holder jeg hendene på magen.. kjnner jeg store beveglser.. i stede for di mindre å hardere som var før..

Mne får noen reale ribbeinspark enna da!

Melk har jeg fått da.. lekker ikke.. men klemmer jeg på di kommer det ut. etter sex også...

jeg synes det virker som om når man får babyen ut er veldig inviduelt..noen har maserier og kynnere i over en mnd.. å andre merker kanjse ikke noe føre det virkelig er det store som skjer.. så vi får nok smøre oss med tolmodighet:)

Skrevet

-her er det masse liv enda! Litt plagsomt, for hun sparker i ribbeina. Har heller ikke kjent kynnere enda, ingen mensensmerter heller, men lekker litt fra brystene av og til.

Skrevet

Jeg har termin 23 juli. Det har allerede kommet litt blod og kynnere. Av og til får jeg en skikkelig følelse av at noe presser seg fort nedover. Har snakket med jordmor, og hun mener kanskje dette er starten på fødsel, men det trenger ikke å være det. Hvertfall helt trygt om han kommer nå :) Jeg har fått melk, men siden jeg er andregangsfødende har ikke hodet festet seg. Men i følge jordmor ligger han godt i fødestilling. Så dette er en spennende tid!

Skrevet

har term den 25.juli.har hatt kynnere siden uke 14.aner ikke om den har festa seg for jeg har ikke vært på kontroll siden 020606.skal til jm på onsdag og det ser jeg fram til.i dag har jeg kjent veldig lite med bevegelser.begynner faktisk å bli litt bekynret.

Skrevet

Jeg har termin 23.juli, har hatt masse kynnere siden 4-5mnd, og han sparker som en gal enda, gleder meg til det blir litt roligere :-) hodet har ikke festa seg enda hos meg. Har den siste mnd slitt med mens-murringer el maserier. Det kan også være at leddbånda strekker seg, dette gjør skikkelig vondt i rygg og frem mot magen. Er glad jeg har fått meg et badekar, det lindrer godt. Å, men nå er jeg lei av alt ubehaget, gleder meg sånn til den lille er født :-)))

Skrevet

Hei!

Har termin 26. juli (mens og ultralyd). Har endel kynnere, men uten smerter. Hodet hadde ikke festet seg sist jeg var hos legen (for halvannen uke siden). Vet ikke om det har det nå, kjenner en del bevegelser nede mot bekkenet så jeg tror ikke det. Magen har ikke sunket. Tror jeg har kjent litt mindre liv den siste uken, men kjenner nå mer liv når jeg står enn tidligere, da var det nesten bare når jeg lå eller satt. Er jo ikke så mye spark lenger, mest at hun snu/strekker seg og hikker. Har ikke fått melk enda.

Legen mente jeg ikke kom til å gå noe særlig over tiden da jeg har stort SF mål (34 ved 34,5 uker). Håper han har rett.... Begynner å bli tungt nå og gleder meg masse til å få se jenta mi:-)

Skrevet

Glemte å si at magen min har heller ikke sunket enda, og jeg har heller ikke fått melk enda. Teller aktivt ned dagene, men prøver å tenke at jeg må gå overtid da dette er førstemann og det er helt normalt, men vet at dagene etter termin må være helt ........ ja for meg ihvertfall, er såå lei nå, sukk....gleder meg til å fortsette livet som normalt etterpå. Jeg har også venninner som savner magene sine, og bare sier det var så ubeskrivelig å gå gravid, jeg har aldri hatt denne følelsen. Men det er nok fordi jeg har mange plager, klart dette hindrer meg i å nyte tilstanden. Jeg har faktisk sagt at nr.2 hos meg blir en hund :-))

Skrevet

vet ikke om h*n har festet seg, men hodet var lagt seg ned for 2uker siden...ellers sa mamma at magen hadde garantert sunket en del!!

jeg har ikke hatt noe kynnere...men på konsert i går startet det for fullt..hadde ikke vondt, men magen ble hard flere ganger i løpet av konserten!! så da er d vel kanskje i gang da:) ellers har jeg sikkert litt melk..men ikke så jeg lekker!!

Skrevet

jeg er 35+1 i dag! Dette er mitt barn nr 2! Magen min sank plutselig en natt, da var jeg 33+6, fikk og veldig vondt i bekkenet etter det, så regna med at hodet festa seg..men det får jeg kanskje vite på kontrollen i mårå? Har ikke hatt noe kynnere eller maserier eller hva en kaller slike ting....! Melka har komt for lenge siden, men det er bare råmelk altså..sånn blank til tider hvitaktig væske!!

Forrige svangerskap var jeg på ekstra UL ved uke 35, for dei greide ikke kjenne leiet til barnet! viste seg at hodet var festet, magen forandret seg ca på den tiden også!men ikke så drastisk som denne gangen! fikk melk tidlig da og, så hadde MYE melk når babyen blei født, noe som ikke var så veldig normalt..fleste får melka etter de har født, og kanskje først en dag eller to etter!!!! hadde ingen kynnere den gangen, så ingen tegn på at jeg skulle føde 3 dager før terminen som jeg gjorde! fra jeg oppdaget at, oi, nå er det nok fødselen som begynner til bebisen var ute, brukte jeg under 3 timer...og da startet det hele med vannagang, riene kom 1 time senere....og ja!

jeg hadde en rask fødsel, men på ingen måte lettere enn noen andre, for når jeg først fikk rier, så var de konstante, ingen pauser, og kroppen fikk ikke tid å "utvide" seg, så jeg hadde store problemer med å sitte m.m 14 dager etter fødsel!

men at den gikk så raskt var jo greit nok! håper på rask fødsel nå..kanskje at den skal vare litt lengre enn sist, så ting får tid å utvide seg....!

ja dette var om meg da..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...