Gå til innhold

Nå er jeg7+0. og kvalme 24timer i døgnet


hønemor3

Anbefalte innlegg

Go morgen alle sammen. Trode jeg bare skule få morgen kvalme jeg, men nei da har det konstant fra morgen til kveld, utrollig slitsomt. håper jeg ikke får det sån i flere månder, da tror jeg går ned i vekt en opp. prøver og få i meg et knekkebrød her på morgen. Har kjøpt meg akupressur-bånd som skal hjelpe mot kvalme,men hjelper bare en smule. men vi for vel lide litt,når vi veit det fantasitske resultate til slutt.(ps: kunne vært en mellom ting da) oppi all kvalmen gleder jeg meg til lille nurket blir født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Titter in fra 2 trim jeg.

Begynte selv å bli kval i uke 6(hele døgnet) Var et vrak.

Prøvde alt!!Noen dager hjalp posafen eller afipan tabl meg. Andre dager hjalp salt lakris, sure epler, vann osv. Begynte selv å spy i uke 9, og holder ennå på med det tullet:)

Har selv 14 uker bak meg nå. Men sitter med seaband på begge armene i hårp om at det skal hjelpe meg,hehe.....Mange blir bedre i uke 12 og andre i uke 16. Selv håper jeg på uke 16:)

Men har valgt å bestille tid til akkupunktur, villig til å prøve alt. Flere går ned i vekt når de er så kvalm som oss, selv har jeg gått ned 5 kg. Men de kommer tidsnok på igjen!!

Lykke til hønemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til akupunktur har jeg hørt at ingefær-kapsler hjelper. Går kanskje an å ta dem med litt vann om morgenen før man står opp. Sliter med kvalme jeg også. Er 7+6 på vei nå. Er kvalm om morgenen og litt utover formiddagen. Resten av dagen berger jeg ganske bra. Kommer noen små bølger innimellom, men jeg har ikke kasta opp enda. Spiser mindre merker jeg. Har ikke gått ned i vekt, men står stille. Har nok å ta av så det er ikke noen krise.

Håper bare kvalmen går over snart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører hjemme på 2. trim jeg, men sniker litt her og :-)

Uff, føler veldig med deg! Jeg har selv sendt ut endel forbannelser over den som oppfant begrepet "morgenkvalme". Fra uke 6 til 9 var jeg sinnsykt kvalm 24 timer i døgnet og kunne ikke lee på en muskel uten å begynne å brekke meg.Utrolig slitsomt!Litt bedre fra ca uke 11-12..(er i uke 14 nå)Men må unngå å være sulten, unngå visse typer mat, alt som lukter parfymert osv osv osv.. På en bisarr måte blir man vant til å være kvalm, og det hjelper som du sier å tenke på det flotte som venter :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar her. ja det er utrolig slitsomt med kvalmen ja, holder ut. jeg vil også ønske dere alle andre her lykke til. klem fra hønemor3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i svangerskapet så har jeg tatt 7 akupunktur behandligner!!!

Og gjett om de hjelper!!!!!!!!! De får meg gjennom dagen! Jeg lever som vanlig mellom hver behandlign. For noen så går kvalmen over for godt etter noen behandlinger, men jeg må nok ta behandlinger 2 ganger i uken til kvalmen går over av seg selv.

Men det er jammen de best bruke pengene!!!!

Gå på www.akupunktur.no og finn din dærmeste akupunktør!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...