Gå til innhold

spm. ang tøybind

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som bruker eller har brukt tøybind fra nøstebarn? Hvordan fungerer de? Jeg lurer på å "fikse" mine egne tøybind i første omgang for å prøve det. Hvis jeg lager meg noen kluter, hva skal jeg bruke som sperrelag? En strikket strimle med 3-trådet lanolinholdig bleiebuksegarn? Eller holder det med 2-trådet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5461472-spm-ang-t%C3%B8ybind/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ullklutene fra nøstebarn som sperrelag. De er myk ullfleece, og utrolig behaglige. Innleggsklutene fra nøstebarn er stive, du klarer deg mye bedre med noen oppklipte gamle handkler. Jeg kjøpte den pakken med ullkluter fra nøstebarn. Det kan også være lurt å ha en oksegallesåpe for hånden, jeg kjøpte min på helios til under 20 kroner, super til flekkfjerning på ull (og bomull).

Det er godt mulig å strikke ullinnlegg selv, det har jeg ikke forsøkt. Du kan jo ringe nøstebarn og spørre hvilket garn du skal bruke.

jo. du burde prøve. det er helt fantastisk, musa får jo puste! hør gjerne med en mann om han er interessert i å pakke pikken sin inn i plast en uke i måneden - tror ikke det nei.

Seriøst: Jeg startet med truseinnlegg i tøy etter stadig tilbakevendene soppinfeksjon. I stedet for å gå rundt med våt truse og bytte til stadighet, la jeg en liten bomullsklut i trusa. Den kan jo kokvaskes. Etterhvert brukte jeg også disse klutene på dager med lite mens, og følelsen er helt noe annet enn med vanlige bind. Det var så deilig å slippe den innestengte lukta fra bindet. Etterhvert bruker jeg mer og mer tøybind her hjemme, ute bruker jeg stort sett tampong og en liten tøyklut i tilfelle lekasje. Du kan jo enkelt prøve hjemme selv. Til truseinnlegg bruker jeg flanellskluter, til mens er oppklipte handklær eller vaskeduker best. Billig og bra.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...