silly er gravid :) Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Hei For de av dere som kjenner meg igjen så vet dere historien.. Til dere som ikke husker eller kjenner til den så får dere en liten innføring.. Vi hadde inseminasjon 18 og 19 mai. Tok bløodprøve dag 16 og fikk svar ikke gravid.. Tok det tyngre enn forventet men ja ja.. livet går videre og det var jo sommer.. så hadde jeg jo fått mensen så jeg hadde inge misstanke til at det kunne være noe.. S¨den 18 juni fikk jeg blødniger.. friskt blod... ble litt bekymret så jeg ringte riksen .. damen der inne ville at jeg skulle ta en blodprøve og dette gjorde jeg. men dagen før vle jeg så nysgjerrig at jeg tok en hjemme test og gleden var stor da det sto gravid... Blodprøven bekreftet dette med HCG nivå på 197. Dagen etter var jeg hos legen og hadde en UL han så ingen ting og antok at jeg hadde hatt en abort.. skal inn til UL tirsdag og blodprøve mandag.. Det som egentlig er spm mitt er vel .. hvis jeg ikke er gravid som legen antok vil hjemme tester fremdeles slå ut hvis nivået er under den grensen på 50 eller vil den ikke slå¨ut.. Tok nemlig en hjemme test i sta og den var fremdeles gravid.. Hvis det er noen som har giddet å lese hele dette innlegget og som kanskje har noe svar blir jeg veldig glad for det.. Stor klem fra lille meg
Paddelora Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Du har jo iallefall vært gravid, og da går det ei stund før hCG-nivået er ute av kroppen. Da vil jo testene slå ut til den er kommet under grensen på 50. Hvor langt på vei ville du ha vært? Det kan jo hende at det er for tidlig å se noe på UL? Håper i alle fall at det er det, og at du fremdeles er gravid. Mange klemmer fra
silly er gravid :) Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2006 Hei !! Jeg vet ikke hvor langt jeg skulle ha vært gravid. Misstenker at vi kan ha klart det på egenhånd ettersom nivået bare var på 197 og hvis det skulle ha vært etter innseminasjon så skulle jeg ha vært 6 uker på vei. Men ettersom han ikke så none ting på UL så tror jeg nok vi har mekka det selv etterpå.. Jeg tror vel at den hadde sunket til under 50 på den lille uken... ?? tror ikke du ?? Jeg som trodde jeg skulle få noen flere svar ved å ta en test hjemme... Men den gang ei..
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Hei Silly; Dersom HCG-nivået er synkende halveres det hver dag, sånn ca... ergo skulle du jo egentlig vært under de 50 nå dersom det var noe galt... Er du gravid har dere nok klart det på egenhånd for 197 etter 6 uker er ekstremt lite... skal ikke gå an... Men... det går jo fint an å ha klart det på egenhånd i etterkant... hehe... spennende... Svaret får du nok mye på blodprøven din mandag. Stiger den er det et kjempegodt tegn!! ( og har dere klart å bli gravide på egenhånd er dere jo da så tidlig at det ikke er mulig å se noe på UL) Be om å få en ny blodprøve onsdag også i tilfelle, så blir du sikrer og får litt ro i kroppen din ))) Masse lykke til!
silly er gravid :) Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2006 Tusen hjertlig takk for svar... !! At det var vanskelig å bli gravid så har jeg skjønt nå at det ikke er like lett å være gravid... alle andre bare tar en test og så er de gravide mens vi da vi tør liksom ikke helt å tro dette før vi er sikkre da.. Og ja jeg er litt urolig i kroppen... Gleder meg til i morgen og ikke minst på UL og samtale med lege på tirsdag... Vel... tenk om vi hadde klart dette.. Gleder meg til jeg bare kan nyte graviditeten når alle de største skjærene i sjøen er vekk.. Lykke til, til deg også...
silly er gravid :) Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2006 Hei !! Da hadde jeg tatt blodprøven og den viste et HCG nivå på 324. Altså har den steget men sykepleieren syntes det var vel lite og trodde nok at dette kunne være noe utenfor livmoren.. Var i hvertfall redd for det.. vel .. nå begynner jeg å bli sliten av dette her jeg..
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Leit å høre at dere må vente enda mer før dere får svar på hvordan dette går. Det må være grusomt å ikke vite, og skjønner godt at du sliter med å holde motet oppe. Håper det går bra med dere i morgen - lykke til:-) Klemmmmm
silly er gravid :) Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 27. juni 2006 hei !! Var til kontroll med ultralyd og i dag kunne de heller ikke se noen ting.. Denne legen var mye flinkere synes jeg da.. ha tok seg tid til å forklare og berolige oss. i og med at de ikke så noen ting skal jeg igjen ta blodprøve torsdag og ny kontroll fredag.. huff... Slik han så det kunne det være to ting.. spontan abort noe han hadde full forståelse fora t ikke var noe serlig, det andre var svangerskap utenforlivmor og da i eggleder.. Spurte om vi kunne ha klart det på egenhånd men det trodde han ikke men utelukket det heller ikke... Så jeg skal følges opp nøye nå i fremtiden.. Jeg begynner å bli veldig sliten av dette å ikke vite og det å håpe.. vel skal holde dere underrettet jeg.. Og forresten tusen takk for all støtte dere gir meg her inne..
lindynatt Skrevet 27. juni 2006 #9 Skrevet 27. juni 2006 på UL ser man kun noe fra og med en hcg på ca 1000. Krysser fingrene for dere, at el evnt var senere og at dere klarte det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå