Gå til innhold

Noen som har Avent sin håndpumpe her??

Anbefalte innlegg

Har anskaffet meg en sånn en, slik at jeg kan pumpe meg litt, har myye melk og må lette litt på trykket da lillegutt ikke før tømt nok. Tenkte også at det er greit å fryse ned litt til senere da poden blir større og jeg kanskje skal ut på noe alene.

Har en del spm i forhold til avent pumpa, og pumping generelt..er helt GRØNN på området så sikkert mange dumme spm,men spør allikevel jeg...

1. Vasker dere pumpa først, før dere koker? I tilfelle, hvordan (oppvaskmaskin?), og vasker/koker dere alle delene?

2. Koker dere pumpa rett etter bruk eller før bruk?

3. Hva kan jeg fryse ned mm i?

Hvor lenge holder mm seg i

kjøleskap? Og i fryser?

4. Hvordan gjør dere det i forhold til pumping? Og når dere skal på noe må dere vel ta med pumpa for å unngå melkespreng, hvordan gjør dere det da?

Takker for svar

Fortsetter under...

Det er slik man lærer. Kan jo fortelle hvordan jeg gjør det.

Vasker pumpa før jeg koker. Vil tro det er det samme om du bruker oppvaskmaskin eller vasker for hånd. Pumper jeg flere ganger om dagen vasker jeg og pumper for hver gang jeg pumper.

Jeg koker pumpa før jeg bruker den slik at den er mest mulig ren.

Jeg fryser mm i isterningposer. Jeg vet ærlig talt ikke hvor lenge mm holder seg i kjøleskap eller fryser. Har hørt mange forskjellige svar på det.

Jeg har ikke pleid å ta med meg pumpa rundt. En periode var jeg i praksis, hadde da med pumpa og pumpet en gang om dagen, ammet ellers.

Lykke til.

Sånn gjer eg det med pumpene eg bruker (pumper meg til alle måltider og gir gutten melk på flaske)

1. Vasker pumpa og koker den i kjele ein gong for dagen (men no har eg fått meg sterilisator som eg bruker til dette). Det er nok. Men skyller den godt, først i kaldt vatn og deretter i varmt, etter kvar gong eg har brukt den. Vasker og koker alle delane, ja.

3. Eg fryser mm ned i Avent sine bokser, i Avent- og dr. Brown poser og i isterningsposer.

Etter Nasjonalt Ammesenters nye anbefalinger held mm seg 3-5 døgn i kjøleskap og 3-6 mnd i fryser.

4. Eg pleide å ha med meg Avent si handpumpe når eg var ute på tur. Pumpa meg på stellerom, toalett, kafè (godt skjult) o.l. Når eg er på besøk hos nokon setter eg meg i eitt anna rom, men når eg er med veninnene mine synest dei det er greit at eg pumper meg der eg sit- sammen med dei.

No har eg begynt å hoppe over ei pumping innimellom når eg er ute på tur..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...