Gå til innhold

Hvor mye melk skal man klare å pumpe ut av brystene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Redd jeg ikke har nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, jeg vet ikke, men har sett venninner, og jeg var overrasket over hvor lite det er hver gang. Under en deciliter tror jeg, ihvertfall når babyen er nesten nyfødt. Det viktigste er jo at nurket blir mett og fornøyd, at h*n har våte bleier, og legger på seg. På babyverden.no står det masse om amming og ernæring. Også en oversikt over normal vektoppgang pr. uke. De føste ukene er det ca 200 gram mener jeg (etter at vekta går litt ned først da). Hvis du ikke har nok kan du jo øke produksjonen ved å amme/pumpe oftere. Går helt sikkert bra etterhvert. Lykke til!

Skrevet

Det er høyst individuelt og ikke en god indikasjon på hvor mye melk du har.

Noen er de reneste melkekyr og pumper flere dl, som de leverer til morsmelksentralen, mens andre ikke klarer å få ut mer enn et par dråper. Jeg kjenner noen som har ammet 3 barn i lang tid, fullammet lengre enn 6 mnd. Hadde masse melk til alle barna, men klarte ikke å pumpe ut melk.

Det med pumping er litt psykisk. Og hvis man pumper for å sjekke hvor mye melk man har, kan man banne på at det ikke kommer noe.

Skrevet

min melke produksjon kom ikke ordentlig i gang før 4-5 dagen.

da begynte jeg å produsere mer.

men når jeg pumpet ut kunne jeg noen ganger få ut ca 150 ml ander ganger kom det ikke mere enn 90 ml.

men det er jo litt anderledes når ungen ligger å ammer.

når jenta mi lå å ammet, så lå jeg å "pumpet" på siden av brystet med hånden min for å få tømt HELE bryste.

å kroppen tilpasser seg barnets behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...