Gå til innhold

August: I går så jeg en helt nydelig nyfødt baby :-)


Ceci og prinsen.

Anbefalte innlegg

Jeg var på sykehuset på innskrivings/journalskrivingssamtale i går. Fikk en rask omvisning på noen av fødestuene, og inn der kom det et fødende par, mora hadde tydelig vondt, ansiktet var sånn at jeg så at hun hadde smerter, og bak henne kom det en mann med DET oppstemte gliset! Jeg rakk bare å gi de et stort smil før vi måtte gå ut av den fødestua, slik at de kom seg i gang. etterpå ble jeg gående og tenke på henne som nå lå der i fødsel.

Ute på gangen kom det en nybakt pappa trillende med ei lita seng, og oppi den lå det en nyfødt baby, med masse mørkt hår, og den rødbrune fargen mange nyfødte har. Han lå og skreik, og pappaen holdt han i hånda og prøvde å trøste. Flere meter bak kom mammaen gående sakte. :-)

Da jeg så den babyen skjedde det et eller annet inni meg, jeg bare kjente at nå var jeg sååå klar for å føde, og jeg fikk så lyst å løfte babyen opp, og bare kose masse med han! Han var så skjønn, alt det mørke håret mot det lyse sengetøyet, og den lille handa som holdt i pappaens finger. Å, et nydelig syn!

 

- Og tenk, inni magene våre ligger de, helt ferdige nå, og bare venter på å få komme ut! Rett under huda, der er de! - Er det ikke utrolig å tenke på? Jeg er så glad for at jeg føler det sånn denne gangen, for første gangen for 4 år siden var jeg slett ikke forberedt. Regna med jeg skulle gå på overtid, og tok alt veldig med ro. Da vannet gikk 19 dager før termin, fikk jeg sjokk! Attpåtil endte det i keisersnitt, og alt var bare pyton. Jeg var dårlig i dagesvis etterpå, og klarte knapt ha jenta mi hos meg. Morsfølelsen kom ikke med en gang, jeg var rett og slett bare dårlig og klarte ingenting. - Denne gangen tenker jeg at alt skal bli annerledes, og jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til å føde, og til å holde babyen min og kose! Skal virkelig nyte nyfødt-tida skikkelig, for nå vet jeg hva jeg går til, og det er rett og slett fantastisk å være mamma! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...