bee* Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 gutten vår på 8 1/2 mnd vil ikke ha melk lenger.. vi pleier å gi han grøt/frukt/middag først også melk men i det siste så er han ikke interesert i melken etterpå! Vi gir han vann på flaske under måltidet som han drikker villig fra men når melka kommer etterpå så kniper han munnen igjen og snur seg bort, om vi tilbyr han vann i stede drikker han men absolut ikke melk. han drikker kansje tilsammen 200 ml melk på en dag mot 800 ml før, det skal være sagt at han spiser veldig godt og faktisk kansje er mett men burde han ikke drikke litt melk? han får fast føde til alle måltiden og spiser ikke på natta. Har prøvd å gi melk på kopp og vann på flaske, vann på kopp og melk på flaske men nei når han kjenner det er melk så kniper han leppene sammen (han spiser litt noen ganger da). Er dette et problem eller skal jeg bare la han slippe?
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Jeg hadde slutta å tilby det. Er jo ikke noe vits om han ikke viser tegn til å ville spise det.
Halloween-mamma Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Jeg ville vel tilbudt litt innimellom i tilfelle dette er en periode som går over, uten å prøve å presse ham eller stresse med det. Er vel ikke så rart at de ikke vil ha det gamle og "kjedelige" når det er så mye nytt på markedet Gutten min var veldig lite interessert i pupp i noen uker for en måneds tid siden. Vrei seg unna og HYLTE med en gang jeg gjorde antydning til å ta frem puppen.. så da ammet jeg nesten bare på natt. Han er nesten 8 måneder. Men dette gikk plutselig over, og nå drikker han melk hele døgnet. Men noen ganger bare en sup eller to før han "må videre" og gjøre andre ting. Det sies jo at de skal ha rundt en halv liter i døgnet. Men 200 ML er vel ikke gale det heller? Får han MME i grøten også? For da blir det jo litt tilsammen likevel..?
bee* Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2006 han får grøt som blandes med vann men det er jo melke pulver i den.. Tror jeg bare roer ned og tilbyr litt inni mellom så får vi se.. De er ganske bestemte desse små..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå