Gå til innhold

Noen som vet....ang å lage middagen selv.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å lage middagen til jr selv, men så hørte jeg at det burde man ikke, for man greier ikke å få det like velbalanser og vitamin-/mineralrikt som ferdigglassene. Stemmer dette??? Ferske råvarer må da være bedre en bearbeida/rafinert (hva det nå heter) mat??

Er det noe spesielt man må passe på? Hvilke matvarer skal man velge for at jr skal få i seg alt han trenger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud!!! Hvem er det som sier det???

Du kan være trygg på at poden din får i seg det som han trenger selv om du lager maten selv. Her må du stole på at matvarene inneholder mineraler og vitaminer og så varierer du litt mellom de forskjellinge grønnsakene og kjøtt så er det så fullverdi som det kan bli!

Glassene fra nestle og hipp inneholder jo bare saus.....er ikke mye vitaminer i det.... Ikke smaker de godt heller. De babyene som liker dette har ikke fått prøve noe annet....

Skrevet

Hvis du gir mm eller mme i tillegg har du ingenting å være redd for!

Heller ikke hvis du varierer m feks ulike grønnsaker, og kjøtt/fisk..VI spiser da ikke ferdigglass for å overleve! Bare tull det der!

...når jeg lager mat til snuppa prøver jeg være obs på at hun får vit d (får tilskudd i mme), vit k og jern (grønne gr.saker; brokkoli og leverpostei..kjøtt) "sunt" fett (fet fisk;laks, makrell++ , kylling og kalkun).

OBS LITE SALT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tenker også at maten bør være litt lik vår, slik at hun ikke får sjokk når hun smaker på den etter hvert....

Ferske råvarer er også smart for å beholde mest mulig næringsstoffer!

Kok i vei, du!

Skrevet

tacotaco.. lillemor får nesten aldri glass, lager bare selv, men hun liker glass mat fordet. Hun fikk det senest i dag. (måtte bare påpeke det)

Skrevet

Min gutt har fått hjemmelaget babymat, men det spyttet han rett ut igjen... Prøvde flere dager på rad. I dag prøvde vi å gi han litt av lapskausen fra småfolk, og da spiste han! Så ikke kom her og si at babyer som liker middagsglassene fra småfolk o.l. ikke har fått prøve noe annet!

Skrevet

Hjemmelaget er selvfølgelig best. Ferske råvarer av de beste sort selvfølgelig. Og jeg damper grønnsakene i stedet for å koke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...