Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Har bare 8 dager igjen til termin og sitter hjemme alene. Guttongen sover søtt i senga si, mens samboer har dratt på fest. Er nervøs for at fødselen skal starte og synes det er dritdårlig gjort av sambo å drikke så kort før termin. Han sa han bare skulle drikke litt så da er det liksom greit. Men jeg synes allikevel ikke det. Hvis fødselen starter og det går fort så kommer han ikke til å være edru når vår lille baby kommer til verden. Jeg vet hvor lite han tåler så sjansen er stor for at han ender opp full selv om han sier han bare skal drikke "litt" til middagen. Er så lei meg i kveld...
olivia71 Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Uffda, sånt er trist... Du føder sikkert ikke i natt, men allikevel føler man seg skikkelig svikta. Han kommer til å føle seg SÅ snytt selv også om han skulle være på fest når det starter. Har ikke så mange gode råd å gi deg, men føler med deg. Klemmer
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Kjempedårlig gjort. Å drikke litt er ingen unnskyldning, som du sier, må vel forstå det! Hva med det andre barnet hvis du må dra fort på føden, kan han skaffe barnevakt så fort, og ikke kan han kjøre heller. Ring ham, eller send SMS og si hva du føler og tenker!!!! Ikke vær trist alene! Mannen min er også borte i kveld, hele 100 mil fra oss, på 50-årsdag. Men jeg har jo en måned igjen da, og ingen småbarn hjemme (bare ei stor datter som har dratt på fest). Men mannen min har snakket om at han snart blir pappa, og for ei stund siden ringte han og skulle hilse fra alle gjestene. Hjalp litt det.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 huff, jeg forstår deg godt...har hatt noen av de samme følelsene jeg òg. Mannen min var ute hver helg fram til for en måned siden (har termin om 1 mnd). Jeg syntes det var greit at han var ute av og til, for da kunne jeg også gå ut og finne på noe med mine venninner.Men ettersom jeg stadig ble større og tyngre, kunne jeg ikke lenger gå ut og være sosial som før. Vet aldri hvilken form jeg er i fra dag til dag, det gjør det vanskelig å planlegge å gjøre noe med venner. Har også lagt merke til at venninnene ikke lenger er interessert i meg som før, vi har liksom ikke så veldig mye til felles lenger. Jeg har andre ting å tenke på enn klær, sko og ha det gøy...og de er ikke overbegeistret å høre mye om min halsbrann, bekkenløsning, hemorroider... Og når mannen går ut, må jeg enten være alene hjemme eller være sammen med mine foreldre.Jeg var veldig lei meg, følte meg ensom og kjedet meg rett og slett...fortalte ham om det og han forstod. Men jeg kan ikke forby ham helt å gå ut og ha det moro så han gjør det av og til. Det kan være ensomt å være høygravid av og til, særlig hvis du ikke har veldig gode og nære venninner som tar vare på deg,eller venninner som er gravide samtidig. Men det går over etter hvert, om litt så er vi gode gamle oss selv igjen. Prøv å gjøre noe morsomt for deg selv, jeg skal kose meg med en god film i kveld! Dette ble litt langt, men vit at du ikke er alene:-)
Bevind *har født*:) Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Huff,synes synd på deg jeg. Selv har jeg 12 dager til termin,og samboer hadde aldri fått lov til å drikke nå!! Tror ikke han heller hadde syntes det var greit,han vil jo gjerne oppleve fødselen til vårt lille mirakel=) Vet det sikkert ikke er lett,men prøv å glemme han i kveld og heller tenke på noe positivt... Trøsteklem fra meg=)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Har ikke lyst å være kjip og nekte han å drikke heller. Er sponset fest av jobben. Går jo helt sikkert bra, men dere kan tro jeg kommer til å være rasende på ham hvis fødselen starter i kveld/natt. Krysser fingrene for at den ikke starter enda. De venninnene jeg har sitter stort sett hjemme med småbarn de også, så jeg må nok bare underholde meg selv i kveld. Film høres bra ut. Skal se om jeg finner noe godt å knaske på. Skal sitte her og synes synd på meg selv jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Takk for koselige svar. Tok det liksom som en selvfølge at han ikke skulle drikke i kveld, så jeg ble rimelig skuffet når han plutselig ordnet med sjåfør. Med førstemann drakk han ikke de siste tre ukene når jeg kom "innafor termin" og det synes jeg var helt passe. Hadde forventet det samme denne gangen. Men neida. Siden vi fikk på termin forrige gang tar han det vel som en selvfølge at vi gjør det denne gangen også. Mannfolk altså!!! Blæh...
Ceci og prinsen. Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Huff da, føler med deg. Synes han tar litt av en sjans når det er så nært termin. Du får gjøre det beste ut av det, spis noe godt og se film på TV. - Det skal jeg gjøre, mannen min er også på fest nemlig! Trøsteklem :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 Så trist det høres ut..Håper for din skyld at det blir siste gangen han drikker før fødselen!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #10 Skrevet 24. juni 2006 Jepp det kan jeg love deg at det blir. Kommer nok ikke til å gå med på det. Han er så sjelden ute så derfor gadd jeg ikke lage noe nummer ut av det denne gangen. Så de dagene som er igjen skal han pinade få lov til å stå på pinne for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå