Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått høre att fødeavdelingen på UNN er i gang med ett finskt prosjekt som skal redusere sjansene for rift/å revne. For at jordmødrene skal kunne få lære seg den nye metoden må man ligge på rygg å føde! En av mine veninner blev informert om dette under fødselen. Hun fikk ikke lov å bestemme over egen fødestilling....Opplevde dette som ett stort overgrepp. Har dere hørt lignende fortellinger? Skal selv ha barn i oktober.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5458810-prosjekt-p%C3%A5-unn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir ikke tvunget til noe som helst, hvis det ikke er en medisinsk grunn for det. Noen ganger må man ligge på ryggen for at jordmor skal kunne ha god nok kontroll.

Jeg har også hørt om det prosjektet, og synes det er kjempeflott. Har ikke det minste lyst til å revne jeg!

Jeg ble fortalt om det der på sykehuset, og det er selvfølgelig helt valgfritt om man ønsker å være med på det. Vet ikke om man nødvendligvis må ligge på rygg.

Fint at du har blitt informert om prosjeketet på forhånd. Det er det ikke alle som har blitt dessverre. Min veninne fikk ikke velge selv til tross for at hun bad om det flere ganger, det var sagt at man er nødt til å ligge på rygg for at de skulle få trene. Hun fikk ikke opplevelsen av at hun hadde et valg. Jeg skal i hvert fall ta opp dette med sykehuset og det syns jeg at alle som skal føde fremover burde gjøre. Håper at det var en engangshendelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...