futte (tm) Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Sliter med å få babyen til å sove mer enn en gang på dagen. Holder seg helt greit våken fra formiddagsluren til natta, men får veldig kort lunte for å slå seg og kjede seg. Er det ikke veldig tidlig å gå ned til en blund om dagen? Når begynte barna deres å sove bare en gang om dagen? Må jo legge til at den blunden på formiddagen ofte varer et par timer. Men han er allikavel våken fra ca 14:00 til 21:00. LENGE! Har forsøkt å lagt ham på det tidspunktet han normalt brukte å sove ettermiddagslur, men han ligger i senga og gråter eller leker og virker ikke det spor trett.
Luka har 4barn♡ Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Kanskje du bare har en veldig våken baby? Min første jente var sånn. Hun sluttet å sove på dagen før hun var året. Det er veldig slitsomt for foreldrene. Men hun hadde rett og slett ikke behov for mer søvn. Hun var alltid blid og førnøyd. Så tror noen bare er slik. Andre igjen sover jo mange timer i døgnet. Dersom han ikke er sur og grinete, er det kanskje greit. Hvis han virker veldig sliten, er det kanskje lurt at han sover mer. Sovner han i bil eller vogn? Kanskje du kan trille en liten ettermiddagstur? :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Hei! Min sønn på snart 1 år, begynte også med bare en lur på dagen da han var rundt 9 mnd. Han pleide å sove i 2 timer, men nå sover han bare 30 min. Jeg foreslår at du prøver å legge han litt tidligere på kvelden hvis han er litt sutrete og sliten. Legger min kl 19-20, og det fungerer fint. Men da er det lurt å trappe sakte ned. Lykke til!
futte (tm) Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2006 Takk for svar. Han nekter å sove i vognen. Setter seg opp så rak i ryggen som han bare kan og kikker rundt seg med stoooore øyne. Sove i bilen går bare bra hvis det er sovetid. Vurderer å legge ham tidligere, men da våkner han jo tidligere om morgenen og. Nyter siste tiden med sene morgener før vi må kjøre ham inn i barnehagerutiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå