Gå til innhold

Gravid i Afrika

mrs Dib

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber som helikopter tekniker her nede, begynte i februar 2005. Der var faktisk her jeg moette min mann ogsaa ,han er fra Libanon. Planen er aa jobbe her maks 5 aar fra nu, saa da blir det forhaapentlig skole i Norge.Jeg jobber 6 uker paa og har deretter 6 uker fri, saa det blir nok mye reising til Norge og Libanon likevel.

• 1 år senere...

Hei mrs Dib.

Jeg jobber som lærer i Kamerun og er gravid i nienede uke. Jeg har fått tak i et malariapreparat som heter Savarine. Det kan brukes både av gravide og ammende i følge både kamerunsk apotek og av gynekolog i Norge.

Ville bare opplyse om det til deg og andre som evt. lurte, for som du sier så er den største frykten Malaria.

Nå er det en god stund siden du skrev innlegget ditt. Men hvis du titter innom: Kan jeg spørre om hvordan svangerskapet ditt gikk? Gikk du uten malariaprofylakse?

Har du eventuelt noen tips og råd til en kommende mor?

Jeg drar til Norge i juni i år, da er arbeidskontrakten min ferdig. Føder i august.

OK. Lykke til med arbeidet ditt!

Mvh mppb

• 8 måneder senere...

Annonse

Hei! Jeg har fått tilbud om jobb i Nigeria og er akkurat blitt gravid. Derfor var ditt innlegg av spesiell interesse for meg. Hvordan gikk det med graviditeten? Har bodd i Afrika før, og vet om farene for malaria og andre infeksjoner, så dette er en stor bekymring, men det er min drømmejobb og jeg vurderer likevel å reise dersom det finnes muligheter for å minske risikoen for meg og barnet.

Var du hjemme lenge før du reiste ned igjen? Det hadde vært til stor hjelp for meg å få høre om dine erfaringer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...