Gå til innhold

kan jeg starte på pergo tidligere enn anvist (5 dag)?

Anbefalte innlegg

det er kanskje ikke så bra? Det er bare det at jeg får så hekkans lange sykluser med pergo.

en annen ting:

Jeg fikk pos. ELtest på mandag, men fertility friend mener el var på torsdag... (da hadde jeg klart negativ el-test).Hvordan er det mulig? Hvilke skal jeg stole på?

Fortsetter under...

jeg har fått beskjed om å begynne på dag 3.. om det er en spesiell grunn til det, vet jeg ikke (hadde el på dag 17). men skulle vel tro at det ikke har noe å si om du starter på dag 3 eller 5?

Vet ikke dette helt sikkert, men har hørt at el kommer et par dager etter positiv test.. ville tro at temperaturmålingen er den mest nøyaktige? føler hvertfall at jeg stoler mest på tempinga selv.

Takk for svar jenter!

Føler jeg stoler mest på tempingen jeg også. Det er bare 2. pp med temping, MEN....

dersom det viser seg at el faktisk kan komme 72 timer etter pos. test, og ikke 36 som står i pakningsvedlegget, vel da er det kanskje en grunn til at vi er uforklarlig barnløse!!

Vi kjører jo på fra noen dager før antatt pos. el-test, og maks dagen eller to dager etter pos. utslag. Etter det er vi rimelig sexleie og pauser leeenge.

hihi, fra nå av er det ingenting som heter pause!!!!

Hei!

Jeg ville stolt på charten ja! Se på min siste om du vil- helt på tur etter pergo og EL-sprøyte, hvor jeg skulle fått EL i løpet av 26 timer. Den kom først 17 dager etterpå! Vi pleier også ha lang sexpause etter EL-perioden, men når tempen sank så drastisk og jeg fikk EL-slim tok jeg en test for sikkerhetsskyld og da ble den positiv gitt!

http://www.fertilityfriend.com/home/1255bc

Får jeg se på din chart? :) Syns det er int. å se hvordan andres er, lærer masse! :) LYKKE TIL!

Hei Frøya76,

ja, det er det at syklusen blir helt forstyrret av pergoen for min del også. Jeg har el av meg selv, men gynekologen ville gi meg et lite dytt. Fra ganske stabile sykluser (26 til 28 dager), til 33 til 37 dagers sykluser, er veldig lite interessant i disse desperate vil-bli-gravid-dager. Trenger absolutt ikke vente lenger enn høyst nødvendig. ;o)

Neste syklus hopper jeg kanskje over min siste (3.)doble pergokur. Jeg har vært til sånn hydropertubasjon (intet galt) og legen mente at det var større sjans for å bli gravid etterpå. De spylte gjennom egglederene. Dette syklusen måtte jeg vente med sex i 7 dager, så den er spolert. Nå er jeg klar igjen!!!! :-)

Så på charten din.. så merkelig da..hele 17 dager etter!!! det er sprøtt det. Veldig kjekt å se da. Takk for det. Jeg mistenker mange 'slitere' som har holdt på en stund og som ikke temper for å faktisk gå glipp av el. Jeg drøyde i det lengste selv. Synes det så pes ut:-) Nå er jeg superglad for at jeg begynte.

Nå har vi kontroll Frøya:-)

Her er lenken min:

http://www.fertilityfriend.com/home/10fa70

Masse masse lykke til.

Klem

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol

For min dag så er det absolutt ingen vits i å tempe. Den går opp og ned som en jojjo, men el-test gir meg bestandig riktig tidspunkt.... Legen bare klødde seg i hode når han så på mine skjema og ga beskjed om at de ikke sa han noe som helst. Fikk beskjed om at det ikke var noen vits i å drive med dette så lenge jeg vet at jeg har el....

Jeg hadde Perly som jeg tempet med i 1 år, men den ga aldri noen indikasjon på at jeg hadde el så den har jeg faktisk kasta....

Klæm

Hei Collargol! tempet du rett etter du våknet samme tid hver dag da? Og prøvde du andre åpninger en munnen? For om tempen ikke stiger etter EL så er vel det et av tegnene på at progesteron ikke produserers ordentlig, men dette regner jeg med du har fått sjekket? Fint testene virker bra for dag da iallfall! :) Lykke til!

Hei!

Sånn hydropertubasjon skal jeg be om neste gang jeg er til gyn også (neste uke) Jeg har ikke fått sjekket om egglederne er åpne enda og avtalte med gyn at vi skulle snakke om dette da. Det høres mindre vondt ut en lap. og så ser de vel det samme?? Får høre hva hun har å si.. Jeg er litt redd for at de er tette. Kan jo ha hatt en clamydiainfeksjon for lenge siden eller noe (er testet negativt på dette, men en pennicilinkur for noe annet kan jo ha tatt knekken på viruset etter flere år og dermed usynlig på test...) Uff, ikke tenke på det.. ;)

Håper jeg får visshet snart iallfall! Tok det lang tid fra gyn henviste til du kom inn?

Lykke til du også!:)

Heisann,

det tok 2-3 mnd fra gynekolog sendte henvisning til jeg tok undersøkelsen. Jeg var livredd for at egglederene var tette, samtidig tenkte jeg at det var greit om de var rdet. Da var det liksom en forklaring på at det ikke klaffet. Hydropertubasjon er i grunnen det samme som lap, men man slipper narkose. I stedet får du lokalbedøvelse. Da sykepleieren insitsterte på å holde hånda mi, fikk jeg en smule angst. Tenkte at dette kom til å gjøre vondt. Men det gjorde det altså ikke. Og det hele var over på 15 minutt. Det var litt kjekt også, for det var utrolig klare bilder og legen forklarte underveis.

Synes du skal be om det, ja. Og på den tiden du venter, kan jo så mangt skje:-) Da de ikke fant noe galt med meg heller, ble vi bedt om å fylle ut søknadsskjema for ivf. Forsamtale i september. Og innsetting før jul. Det ble litt i kjappeste laget for min del, men det var greit å sette mølla igang hvis du skjønner.

Tusen takk for beskrivelsen, du er en knuppelupp!

Jeg skal helt klart be om det! :) Og enig med deg, er litt både/og i følelsene om de er åpne/tette.. Og vi har prøvd seriøst i snart 2 år, pluss en del "slurvemnd" før det så jeg er helt klar for IVF rett over nyttår om det ikke går på eget vis! ;) Kjenner jeg ble mer positiv nå, tusne takk! :)

Bare hyggelig. Spør om du lurer på noe.

når du får innkalling til undersøkelsen, husk å time det inn i forhold til syklus! Jeg hadde undersøkelsen på dag 10 og fikk el i løpet av den forbudte påfølgende sexuken:-( Ekstra kjedelig å måtte ha en prøvefri måned når man vet at det er gode sjanser like etter en slik undersøkelse.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...