Gå til innhold

Litt dumme spm her... eehe

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid enda, og har heller ikke født før. Så på en side med bilder av fødsler og lurer derfor på.. får man større brystvorter av å gå gravid? Er det er regel om at man ikke kan ha intimbarbering når man går gravid? Jeg har tatovering i korsryggen, vil jeg få epidural da? Jeg vil ha alle smertestillende som jeg kan få, for jeg er så redd smerte og er en ordentlig reddhare. Hva er vondest med å gå gravid, og føde?

Gruer meg egentlig fryktelig, selv om jeg ikke er gravid enda....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5457552-litt-dumme-spm-her-eehe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Det er normalt at det brune området rundt brystvorta blir større under graviditeten og ammingen. (kommer ikke på hvorfor..)

- Ikke noe som sier at man ikke skal barbere seg nedentil, men på slutten kan det være litt vannskelig og komme til, hehe...Magen blir i veien, og da er det lett for at det blir litt "gjenngrodd"...

- Ang tatoveringen, så kommer det ann på hvor i korsryggen den sitter... Men i de fleste tilfeller så går det bra... Mange leger kan også lage et snitt i tatoveringen, for så å sette inn epiduralen i snittet dersom tatton sitter akkurat der hvor epiduralen settes...

- Å føde er vondt, kan ikke nekte for det, men er absolutt verdt det... Jeg synes det vondeste med fødselen var alle riene før jeg fikk begynne å presse.....

Fikk akupunktur pg lystgass under fødslee, og det fungerte kjempebra, så det vil jeg absolutt anbefale deg når den tid kommer:)

Håper du ble litt "klokere" nå:)

Klemmer fra

Annonse

jeg må si at jeg skjønner hvordan du har det. var livredd selv for å føde, men det forandret seg når jeg ble gravid. du opplever at kroppen din faktisk er laget for å bære frem babyer og for å føde! Nå er jeg ikke redd(har termin om en mnd), tenk på alle som har klart det, hvorfor skulle ikke du også klare det? Jeg sier ikke at du ikke skal bruke smertestillende, men det er ikke alltid man får bestemme slikt selv og da er det best at man ikke er redd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...