Gå til innhold

Ble litt langt, men Plis noen, hjelp meg..


Storebror til to :)

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem. Jeg og min storesøster har alltid hatt et åpent forhold til hverandre. Hun er 23 år og har prøvd få barn i 13 måneder nå. (Er gift). Nå har jeg blitt gravid og er 7+0 idag. Var på besøk hos henne igår. Vi spiste en god middag og pratet mye. Hun gråt en liten tåre å sa hun var så lei av at alle ble gravide uten om henne. For bestevenninden hennes ble gravid for 4 måneder siden. Og nå var en arbeidskollega også gravid.

 

Synes så fryktelig synd på henne. Så sporte hun om vi hadde begynt å prøve. Jeg svarte ja og kunne se på hele henna at hun ble stressa. Tror hun hadde blitt skikkeli lei seg om hun fikk hvite jeg var gravid nå.

 

Men må jo si det. Hva mener dere jeg skal gjøre. På en måte satt jeg å løyg henne rett i tryne igår. Klarte bare ikke si jeg var gravid. Å da jeg gikk sa hun: Nå må jeg iallefall bli gravid. Kan ikke bli gravid etter lillesøss.

Satte meg i bilen jeg å gråt helt hjem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det er ingen enkel situasjon! Føler med både deg og henne. Men ut i fra egen erfaring tror jeg det er best du forteller henne det. Brukte selv to år før jeg ble gravid denne gangen, og selv om jeg har en sønn som snart blir 5 år synes jeg det var tøft med alle som ble gravide rundt meg. Men samtidig gledet jeg meg med dem! Synes det hadde vært tristere om de ikke hadde turt å fortelle meg det i frykt for å såre meg. Antagelig vil søsteren din bli litt trist med en gang du forteller det, men så vil det forhåpentligvis gå over i glede. Tenk å få bli tante, da! Det er kjempestas!!! Så gled deg over den lille spiren i magen, og del gleden med de rundt deg! Klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grusomt.. jeg har vært der din søster er nå, det var grusomt med alle som ble gravide... har vel ikke så mye råd til deg egentlig.. men vær ærlig så snart som mulig, si det selvfølgelig når dere to er alene.

 

men et lite råd til henne har jeg, kopierer fra kjerrigråda jeg:

 

Slimløsende hostesaft

Hei! Etter flere års forsøk på å bli gravid, var vi på vei til

prøverørsmetoden. Tilfeldig leste jeg en avisartikkel om ei kvinne som

mente at hun hadde blitt gravid etter å ha drukket slimløsende hostesaft, -

ikke bare en gang, men to ganger hadde hun blitt gravid ved hjelp av

slimløsende hostesaft. Jeg tenkte at det ikke skadet å forsøke dette rådet,

så jeg kjøpte meg ei lita flaske hostesaft og drakk noen dager før

eggløsning - og vips der skjedde det: - endelig gravid. Hittil har jeg fått

to velskapte barn ved hjelp av dette "knepet" og et nytt er på vei. Så vidt

jeg vet er denne metoden ikke vitenskapelig bevist, men hostesaften antas å

virke ved å tynne ut kvinnens "slim", slik at sædcellene får en litt lettere svømmetur mot egget. Husk at hostesaften må være slimløsende. Bruk hostesaften kun noen dager rundt eggløsning og i moderate mengder.

 

 

 

Dette funket for meg andre mnd etter at jeg prøvde, da hadde vi prøvd i nesten 2år..håper det kan hjelpe din søster også.. lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ,dette var trist å lese... fikk veldig vondt av dere alle sammen. Ikke noen hyggelig situasjon.. Men mitt råd da til deg er og møte søsteren din en dag snart, sette deg ned og fortelle akkurat åssen du føler det.. hvor vanskelig og trist det er at søsteren din ikke har klart enda å få barn og at du syns det er kjempe ekkelt å trist å fortelle henne om din gravidtet.. Jeg tror dette er den beste måten å gjøre det på... ikke vent får lenge..

Ønsker deg alt godt og lykke til uansett hvordan du velger å fortelle det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk vinterblomt.

Ja jeg vet, bør fortelle det fort som bare det, men vil ikke over tlf iallefall. Treffer henne i morgen. men off så trist å ødelegge dagen hennes med det. Å tenk så skuffa hun sikkert blir over at jeg ikke har fortalt det før... Så vanskelig.

 

Gratulerer med spiren da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter. Blir helt rørt her jeg sitter. Synes det er så flott å skrive inn her på BIM. og vips etter noen minutter har dere alt svart meg. Er så takknemmelig. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere..

 

Forresten så prøvde vi selv i 4 måneder og med min tålmodighet dratt jeg en flaske hostesaft før eggløsning i 5pp. BLE GRAVID. så sa til søsteren min huun måtte prøve d. ( sa jeg hadde lest om noen på BIM) Så hun skulle prøve neste pp..

 

Off får vell si det i morgen da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du, hvis du vil så kan jeg godt se på søsteren din når hun vil bli gravid? men da må jeg få fødselsdato av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cec 26. jeg sporte deg her en dag om du kunne se om jeg fikk jente eller gutt, men fikk ikke svar. kan du se på det nå :)

 

født 040287

Søsteren min den 070883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler du får en gutt:Det jeg får opp på søsteren din er at hun blir gravid før snøen kommer... ( og snøen kommer tidlig i år... ) Så hun blir gravid løpet av dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du får så mye tilbakemeldinger! Ønsker deg lykke, lykke til, altså! Tror nok at hun vil forstå deg! Tenk bare på hvordan du forstår henne! Du sier at du grein hele veien hjem. Skal se det ordner seg! Og takk for gratulasjonen med spiren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk cec26 :o)

Håper du har rett. vi har begge lyst på en liten gutt... hehe

Da får vi smøre oss med tålmodighet og håpe hun blir gravid snart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fotalt det til søsteren min. Vi begynte å gråte begge to, men hun ble glad på mine vegner slik dere sa. Men selvfølgelig litt lei seg også da.

 

 

Så nå er iallefall det ut av verden. Nå er det bare resten av familien å alle andre som må få vite det. Off tipper svigers ser mørkt på det...

 

Men, men den tid den sorg :o) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det må være deilig å ha sagt det! Du får ha lykke til med resten av familien også. Min erfaring er at folk virkelig reagerer forskjellig. Blir litt overrasket over reaksjonene jeg får fra noen. Bestemoren min sa ikke gratulerer, men kommenterte at jeg ikke kunne ha tenkt på det da jeg kjøpte jakken min, for den så litt trang ut allerede... Tullete, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off hehe vet ikke om jeg skal le.. var ikke den verste kommentaren iallefall. Kunne vært verre.

Kommer nok til å få slengt fra mesteparten av slekta at: Herre gud har dere ikke tenkt i hele tatt. Tenk på utdanninga de da. off akkurat som om verden går under og man kun kan sitte inne på rumpa når man får en bebis... Å nei da, søsteren min sa: jeg kan passe nurke ditt jeg mens du studerer videre, hvis jeg får mitt eget så jeg kan være hjemme 1 år da. hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...