Gå til innhold

Er det normalt?


hris

Anbefalte innlegg

Hei.

Dere er vel lei av sånne type spørsmål, men jeg må spørre allikevel :)

Jeg er 5+5 idag og har i en uke nå vært så rar i magen/livmor? Det kjennes vel egntlig ut som svake menssmerter, men jeg er veldig treg i magen denne uken også (noe jeg ikke pleier å være til vanlig), føler at det er livmora som gir ubehag. (det er ikke sånne stikkninger) Jeg har vært gravid før og da har det ikke vært sånn, så da lurte jeg på om det kan være normalt. Jeg blør ikke noe heller.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I løpet av denne uken og neste utvikles det en navlesnor som sikrer transportveien av næring og surstoff fra mor til embryoet.

 

Noen kan ha en mens lignende blødning der du skulle ha hatt mensen. Dette er fordi at det gule legemet i eggstokkene fortsatt produserer progesteron og østrogen til fjerde måned. Da tar morkaken over denne produksjonen. Dette kan oppleves også som stikninger, ganske kraftige, bare på den ene siden nede i bekkenet, det er helt normalt.

 

Det kan også være en liten blødning fordi det egentlig var flere egg som ble befruktet, men at de andre forsvinner. Halvparten av alle tvillingbefruktninger ender som en liten blødning i løpet av de første 12 ukene. Det går helt fint med det fosteret som er igjen, så fortvil ikke. Det kan være en forklaring på en tidlig blødning, men behøver ikke å være det. Ofte vet man ikke hva grunnen var. Forskning med ultralyd har vist at det ofte befruktes flere egg, men at de fleste går til grunne slik at det bare blir ett barn som bæres frem.

 

De fleste slår positivt ut på en graviditets test nå, og mange mistenker at de er gravide.

En kraftig følelse av å være oppblåst i underlivet kan for mange være det første tegnet på en graviditet, det er helt normalt!

 

 

Hjertet og hjernen er de første organene som begynner å utvikle seg, og starter med dette omtrent nå.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

dette sto på *uke for uke*

 

 

 

håper d var t hjelp.. og uteom d som sto der,så e d nok helt normalt og kjenne stikkinger,menssmertelignende symptomer,være treg i magen osv. d er ikke noe å beskymre seg for..men om du ikke klarer å la være å beskymre deg,så ville eg tatt en tur t legen.fått konstantert at alt var bra..for da vet du d..du trenger ikke beskymredeg..alt e normalt.

d e bedre å spørre enn å lure.

lykke til.krysser fingrene for at alt er kjempe bra.

og ønsker deg lykke til i svangerskapet.

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fint svar. Jeg håper og tror alt er bra, men måtte bare spørre siden det ikke var sånn i forrige svangerskap. Blir jeg for engstelig, får jeg ta meg en tur på UL om en uke eller to.

He en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...