Gå til innhold

Faktaopplysninger for og i mot skumgummimadrass

Anbefalte innlegg

Har noen noen faktaopplysninger om negative sider ved å ha skumgummimadrass?? Jeg har hørt flere ganger at det ikke er anbefalt å bruke skumgummimadrass, men fins det noe "bevist" på dette området? Det gjelder til ei vogge som ikke skal brukes i mer enn 6 måneder.

Fortsetter under...

Da vi skulle kjøpe madrass til vuggen fikk vi høre følgende:

Gamle skumgummimadrasser (ofte gule) inneholder giftige stoffer som ikke er bra. Nye kaldskumsmadrasser (ofte rosa) er helt ufarlige.

Dette sa mannen i en butikke som ikke solgte skumgummimadrasser, men dyre madrasser etter mål. Han sendte oss til en butikk lengre ned i gata som solgte kaldskumsmadrasser.

Vi har også kjøpt en skumgummimadrass til babykurven vår, altså en madrass av den nye typen. Fyren som skar den ut for oss (skumgummibutikkmann), er gift med en jordmor og de har selv hatt slike madrasser til sine unger.

Jeg har i tillegg tullet en bitteliten overmadrass fra Jysk rundt madrassen vi kjøpte, slik at den ikke skal bli så klam. :)

Lurt med en overmadrass. Det skal jeg også ordne til denne gangen. Eller dvs gubben må ordne, jeg er travelt opptatt med å ligge på sofaen og ha vondt *ler*

Da vi fikk lammeskinn til navnefesten (gullknott var 4 mnd da) brukte vi det over madrassen. Deilig, mykt og temperaturregulerende. *jeg-vil-ha-stooooooooooort-lammeskinn-til-min-seng-bææ*

Jeg har vært på Jysk og der har de hvite skumgummimadrasser uten trekk til 149,-. Så har de noen blå skumgummimadrasser med trekk til 250-300. De var tykkere enn den hvite. Målene på begge var 60x120 så man kan jo klippe til i riktig mål. Men hvor fikk dere kjøpt / klipt til madrass etter mål?? Jeg bor i Skedsmo og jobber i Oslo så jeg kan se litt rundt. Overmadrassene på Jysk var i de "vanlige" målene, men vurderer å ha dette i vogga også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...