Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #1 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg har ett barn på 6 måneder, og nå er jeg på utkikk etter en lettere og mer praktisk vogn. Jeg skal selge duo vogna jeg har, så den nye vogna jeg skal kjøpe blir den eneste vogna jeg har. Jeg har 3 stykker som jeg liker: Teutonia spirit S3 Quinny frestyle 3Xl comfort Tfk joggster twist Det som er kjempeviktig for meg er at vogna egner seg om vinteren. At den er lun nok. Har hørt at fesk Quinny er for smal og trang til at du kan ha vinter pose i..... da tenker jeg at mitt barn er jo runt 12 14 månder i vinter...og må jo kunne ha god varm pose i vogna.... Men er det noen av dere som har en av disse vognene og kan komme med positive og negative ting om den? Pliiis Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5456685-tfk-joggster-twist-quinny-frestyle-comfort-teutonia-spirit-s3/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 + <3 + <3 Skrevet 24. juni 2006 #2 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg har hatt Comfort, og ville nok ikke valgt den da jeg synes den var lite lun, trang sittedel osv......(tenker på at du sier du vil ha en som er god og lun på vinteren) Samtidig var nok vi uheldig og fikk en som hjulene kneppet på (gikk hverken å smøre opp eller stramme eikene)..finnes heller ikke stormtrekk/fotpose..samt at den er rimelig bred mellom bakhjulene.. Men tøff er den jo TFK er kun forovervendt som sportsdel, så det må du jo ta med i betraktningen....(Kjøper du til bagen kan du sikkert bruke den noen mnd til fremover, men når vinteren kommer og barnet blir ca året gammel må du nok over på sportsvogndelen..(Der synes ikke jeg kalesjen er av du luneste heller)... Det er jo en veldig romslig vogn, med god plass i sittedelen, tåler 40 (?) kg, og finnes i mange spreke farger. Det jeg synes er litt dumt, i likhet med OTH som jeg har, er at jeg ikke kan ha snuppa vendt mot meg.. Vi venter derfor på en Spirit S3 fra tyskland som vi skal bruke litt fremover i tillegg(venter baby i nov, så den er i hovedsak beregnet til han/henne)..om det blåser litt ute, er kaldt osv synes jeg muligheten til å ha henne mot meg bør være der (dette er det jo delte meninger om, men for oss så passer dette best)...samtidig er det jo koslig med litt øyekontakt osv på turer etc. Konklusjon; jeg ville valgt Teutonia Spirit S3 siden det skal være deres eneste vogn, og ettersom ett kriterie er at den skal være lun og god i vinter.. i tillegg er jo barnet deres pr dags dato bare 6 mnd, og da egner den seg nok helt fint!! Flere sier denne er litt kort i ryggen, men for dere vil nok denne passe i lang tid fremover.. (Vi har bestillt med duobag, fotforlenger, stormtrekk, håndbrems, regntrekk etc..og bet ca 3900,- fra tyskland...skal hente den opp i sverige på ferietur i juli) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5456685-tfk-joggster-twist-quinny-frestyle-comfort-teutonia-spirit-s3/#findComment-5457353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #3 Del Skrevet 24. juni 2006 Meg og Tulla: Kan jeg spørre om hvor dere har kjøpt den? Er det på den der tyske siden mypram.de? Den der Teutoniashop.......? Er det enkelt og greit å bestille fra utlandet? Hva med toll og moms og sånn da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5456685-tfk-joggster-twist-quinny-frestyle-comfort-teutonia-spirit-s3/#findComment-5457717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 + <3 + <3 Skrevet 24. juni 2006 #4 Del Skrevet 24. juni 2006 Hei igjen! Vi kjøpte den på pingpong-online.com....veldig enkel og oversiktlig side. Bare å krysse ut for det man vil ha, så får man opp samlet pris osv. (skal dere ha håndbrems må dere huske å krysse av for dette som ekstrautstyr) Ettersom vi skal på ferietur til sverige, så kommer vi til å hente vogna der...da slipper vi 25% norsk moms da vi selv bringer den over til norge, i tillegg trekker de ifra 16% (?) tysk moms når jeg kjøper den...dermed sparer jeg ett par tusen på det. Betaler heller ikke svensk moms da vi ikke bor i sverige. Vogna blir sendt til ett POSTCENTER (ikke postkontor) i sverige, bruker deres adr som POSTE RESTANTE. Skriver mitt navn først, så POSTE RESTANTE, og adr til postcenteret. Vi mottar ingen hentelapp, så er selv ansvarlig for å følge med når den ankommer postcenteret..den blir vel liggende der ca 3 uker før den evt returneres.... Men man vet jo ca hvor lang tid det tar fra tyskland til sverige, så er bare å ringe dit å høre om en pakke til "Kari Jensen" har kommet, så slipper du bomtur. De fleste er veldig hyggelige der... Har du ikke mulighet til å hente den over grensa må du i tillegg betale 25% norsk moms...det hadde utgjort ca 1000,- i mitt tilfelle, dvs at hele pakken hadde kommet på ca 4900,-, noe som likevel er under prisen for KUN sportsvogna her i norge! Vi har handlet fra utlandet før også, og det har gått veldig fint - null problem! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5456685-tfk-joggster-twist-quinny-frestyle-comfort-teutonia-spirit-s3/#findComment-5460160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. juli 2006 #5 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei! Jeg går i tanker om å anskaffe meg en spirit s3, og ser at du har anskaffet den fra Tyskland. Har vært inne på nettsidene til ping pong, men kan ikke se om det følger med fotpose til vogna, eller om dette er tilbehør. Vet du noe om det? De sier også at svenske og finske kjøpere må betale 25 % VAT (hva nå det er), istedet for 16%. Vet du noe om det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5456685-tfk-joggster-twist-quinny-frestyle-comfort-teutonia-spirit-s3/#findComment-5568881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tungt med to Skrevet 6. juli 2006 #6 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei, svarer deg på det siste spørsmålet iallfall.. VAT = moms EU-landene har 16 eller 18 % moms, mens vi har 25 %. Så om du bestiller fra Tyskland f.eks. skal de trekke fra sin mva/moms, og når du får vogna til Norge vil de norske myndighetene ha 25% mva av kjøpesummen din. (Er det forståelig?) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5456685-tfk-joggster-twist-quinny-frestyle-comfort-teutonia-spirit-s3/#findComment-5571843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 + <3 + <3 Skrevet 6. juli 2006 #7 Del Skrevet 6. juli 2006 Ja, det kan vel stemme... Tenker du å hente den i sverige eller? Da slipper du iallefall all moms ettersom du ikke bor der, men selv bringer den over til norge. Skal du ha den sendt til norge, kan du enten spørre om de kan sende den som gave (langt ifra alle går gjennom tollen nå om dagen), hvis ikke må du regne med å betale 25% av kjøpesummen..sikkert en god tusenlapp, har ikke regnet på det. Vi bestiller inkl duobag, der er fotpose inkl, men bestiller du kun sportsdelen er ikke fotpose inkl, så det må du huske på å krysse av for separat!! NBNB... (du finner det under Teutonia 2006 accessories, "wind cover for Teutonia" står det) Håper dette var til litt hjelp! ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5456685-tfk-joggster-twist-quinny-frestyle-comfort-teutonia-spirit-s3/#findComment-5571998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #8 Del Skrevet 11. juli 2006 Litt sent svar, men det var til god hjelp ja:) Har undersøkt endel vogner nå, og ser vel ut til at jeg havner opp med spirit s3. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg vil bestille på nettet eller ikke. Har aldri gjort det før, og er litt skeptisk. Har tenkt på om jeg skal hente den i Sverige, da det blir det billigste. Finner jeg da bare adressen til postkontoret der da? For meg vil det bli Abisko eller Kiruna i nord- sverige. Min gutt er nå snart 3 måneder og 3 uker. Er vel ikke noe vits å bestille en duobag da, men gå rett på sportsdelen? Vet ikke hvor stor den duobagen er? Ser også at noen sier de har bestillt forforlenger til denne vogna. Er det fordi de originale er for kort eller..........? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5456685-tfk-joggster-twist-quinny-frestyle-comfort-teutonia-spirit-s3/#findComment-5604380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå