Gå til innhold

Bortskjemte og kravstore kjerringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser i en tråd fra igår at kvinner forventer blomster og presanger på sykehuset etter og ha født. Det er da ikke en rett man har! Det er sågar en som er indignert over at hun fikk gave først etter 3 måneder og da etter at hun BA om det. Hva er det dere innbiller dere?? At dere har krav på presanger fordi dere har født??

Jeg trodde en gave skulle komme fordi noen har lyst til å gi den. Ikke fordi man blir avkrev presang. Herregud!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håpet å få en liten blomst på sykehuset som en "takk" for at jeg hadde gått gjennom fødselen. Han pleier ikke å være den som husker ting noe særlig (glemte blant annet bursdagen min i fjor, så er lov til å håpe at han husker den i år), og det var jo bare et håp, og ikke nødvendigvis en forventing. Synes at menn burde ha litt vett i skallen sin og gi en liten blomst eller et kort til sin kjære, men verden går ikke under hvis det ikke skjer. Synes det er ille at folk mottar diamanter og andre dyre gaver for å ha gått gjennom en fødsel- eller enda verre FORVENTER store og/eller dyre gaver. Ungen er jo den største og beste gaven man noen gang kan få, men er ikke noe galt i å få litt verdsettelse i form av en blomst eller kort.

Skrevet

Jeg fikk ikke noe jeg:) men jeg fikk jenta mi og jeg kan ikke spørre om noe mere egentlig:)

Skrevet

Hva er ille med å få diamanter? Eller gi diamanter for den saks skyld? En har jo noe å feire, og ønsker en å markere det med diamanter, ja hvorfor ikke. Jeg fikk anheng med et dryss av diamanter! Ikke fordi at "stakkars meg" måtte gjennomgå en fødsel. Men fordi mannen min ville markere at han satt pris på meg som nybakt mamma - og feire at vi sammen hadde fått en nydelig lite vidunder ;o)

Skrevet

jeg ville bare ha besøk da jeg hadde født og lå på sykehuset;)

men mamma hadde kjøpt et smykke til meg, fordi hun syntes at jeg var så flink.. det er det eneste jeg fikk.. sambo ga meg ingenting,men jeg hadde jo fått det jeg ville av han da jeg fikk marius..

men vil som andre si.. det er jo hyggelig med en liten blomst..

Skrevet

Jeg fikk mobil av min kjære :o) Hadde ikke bedt om gave, men jeg hadde vel ymtet innpå at det var vanlig med en liten oppmerksomhet.. hehe :-)

Synes det er fint at de viser at de setter pris på deg etterat man har utført en så hard jobb, jeg :-)

Skrevet

Til hovedinnlegger: Du provoserer meg med ditt innlegg og jeg har så mye jeg kunne ha svart deg.. men et IKKE ENIG oppsummerer min holdning min.

Skrevet

hehe, ble så frusteret at jeg skrev alt for fort. Oppsummerer min holdning, skulle det stå.

Skrevet

Alt hva vi er gjennom med svangerskapet, for ikke snakke om smertehelvetet vi er igjennom ved selve fødselen - selvfølgelig har vi fortjente en gave, være seg en rose, mobiltelefon eller hva det måtte være....

Skrevet

Hvis det noen gang er passende med en diamant, så må det da være etter en fødsel??

Jeg ble hvertfall veldig glad for min :o)

Skrevet

HI er sikkert en mann (som glemte presang både ved fødsel og bursdag.....)

Skrevet

timsi (♥har en liten røver;o):

Det er greit om han gir deg det på eget iniativ, men synes ikke at man skal forvente eller kreve en diamant fordi man har født. Blir noe annet ved forlovelse eller ekteskap.

Skrevet

jeg er enig med HI,jeg...syns det er fryktelig materialistisk å forvente diamanter etter fødsel.er det ikke nok å få et lite vidunder?

greit nok med de som har menn som er romantiske og gjør dette på eget initiativ, men å kreve.....man vet vel hvordan mannen er om man tar det skritt å få barn sammen.er han ikke av den romantiske typen, og det er et stort problem for deg, så burde han vel vært kastet på sjøen for lenge siden...?

Skrevet

Det er langtfra alle som krever å få diamanter, de fleste synes det er koselig med en liten oppmerksomhet...

Skrevet

Tror kanskje ikke HI får så veldig mye oppmerksomhet fra sin bedre halvdel ihvertfall:-)

Jeg har aldri hverken krevd eller ventet noe som helst etter mine fødsler, men nå er min kjære ganske godt oppdratt tror jeg:-)

Jeg fikk ihvertfall en alliansering med en sten i da jeg fikk snuppa for 20 mnd siden, og et hvitt gull-kjede, men en enkel diamant i anheng da lillesnupp kom for 5 mnd siden.

Han syns vel jeg fortjente det da som ga han disse skjønne jentene:-)

syns alle mammaer fortjener en oppmerksomhet jeg etter fødsel, men syns hvis ikke mannen gjør noe med det. Ville aldri krevd noe nei:)

Skrevet

Ja er ikke jeg den mest kravstore ufordragelige dama som har vandret på jorden, så vet ikke jeg! Jeg fikk forlovelsesring da sønnen vår ble født. Hadde sagt klart ifra at jeg ønsket meg flygel, men pga plassmangel skjedde ikke det:)

Jaja, ikke så verst resultat heller, da!

Det er jammen mye man kan irritere seg over her i verden. Jammen ikke rart det er krig i verden. Og Luca, Jeg må si meg enig med deg. HI fikk nok ikke en dritt av sin kjære, og jeg tror hun er en surmaga sneversynt dame som ikke unner andre noe som helst!!!

Gjest SuperGunda
Skrevet

Er vel noen som har hengt seg litt opp i det at de vil ha en "påskjønning" etter fødselen, kan vel levende forestille meg at enkelte vil få seg en real nedtur dersom de har forventet seg diamanter, men ikke får noenting ;)

Enig med HI jeg uansett. Dersom jeg hadde måttet kreve en presang, hadde hele gaven mistet glansen - er jo ingen vits med gaver dersom jeg må be noen kjøpe dem til meg, da kunne jeg kjøpt dem selv isteden.

Skrevet

jeg fikk ingen ting,jeg forventet ingen ting og jeg ble ikke sint eller lei meg. er glad i han selv om jeg ikke fikk noe. vi fikk jo tross alt ei frisk og velskapt jente

Skrevet

Og jeg må legge til at han fikk pappagave av meg nå sist også da(husker ikke første gang) nemlig en drill:-)

Så vi fortjener en gave begge to syns jeg....

Skrevet

ja, enig jeg også! fikk ingenting materialistisk, men mye kos og sånt som jeg setter mye mer pris på enn gaver! dessuten fikk vi jo verdens nydeligste gutt og fødselen var en drøm, ikke et slit:) ønsket meg ingenting til meg selv, men fikk både blomster, sjokolade og klær til lillegutt fra mange venner og familie.

Skrevet

Jeg er egentlig litt enig med HI, selv om jeg aldri ville ordlagt meg på samme måten.

Synes det er flott å få gave, hvis min sambo har lyst til å gi meg. Jeg verken forventer eller forlanger at kan kjøper noen gave til meg. Og jeg får da gave på bursdag, morsdag og til jul.

Hva mer skal jeg forvente?

Hvis vi damer skal mene at han skal komme med gave og blomster i tide og utide, bør ikke de da få lov til å forvente det samme av oss? Kjøper dere gaver til deres menn? Husker dere å gi han blomster til helga? Eller er det vår intense trang til å markere vårt territorium og ønske om å bli elsket?

Synes mange av dere kommer med oppgulp til svar som sier at HI sikkert aldri får oppmerksomhet av sin mann (kan forsåvidt være på sin plass, da HI ordlegger seg på nivå som på kranglesiden) - men er ikke oppmerksomhet så mye mer enn dyre gaver og store flotte roser?

Og nei, jeg fikk ingen gave etter fødselen. Ikke så rart, vi var helt satt ut i sjakk matt begge to. Tok oss et par måneder før vi skjønte hva som hadde skjedd faktisk.... Har ikke en gang offret det en tanke, at jeg ikke fikk blomster/gave av min sambo. Gaven min var at livet til jenta mi ble reddet, og at jeg og min sambo fikk være sammen med henne på sykehuset!

Skrevet

den største gaven er vel å komme seg greit gjennom fødselen og ikke minst å få et velskapt barn ??!!

Skrevet

Det holder om mann/kjæreste viser at han setter pris på hva vi som har gått gravid og har født barn har vært igjennom. Hvordan de gjør det spiller ingen rolle. Trenger ikke være en gave. Ekstra oppmerksomhet, ekstra kjærlighet og omtanke vil gjøre en følsom nybakt mor godt. Og det som er godt for mor er godt for barnet. Det er loven!!

Skrevet

da vi hadde vært hjemme noen dager fant vi ut at jeg ikke hadde nok pupp. hun skrek og var urolig.

samboern tok henne med seg på stuen og gikk med henne slik at jeg fikk sove. har hun vært urolig senere og han så at jeg var slitn,sov han på sofan med henne.

detter er det beste han har gjort for meg

Skrevet

Må si at jeg forventet at jeg skulle få noe -ikke noe dyrt, men en liten blomst med kort.

På sykehuset fikk jeg å masse blomster at jeg tilslutt håpet på at han ikke skulle ha med seg blomster allikevel, for jeg skulle jo ha med meg detta hjem og!

Han kom med god frukt til meg, og det var det jeg savnet mest på barsel. Noe mer har jeg ikke tenkt på den saken! Mine tanker var mer rettet mot at vi hadde fått verdens beste gave, at alt gikk bra tilsist uten varige mèn for noen av oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...