Gå til innhold

Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Her blir det litt ekle detaljer, sorry...)

Jeg har oppdaget en vond "klump" rett nedenfor skjedeåpningen. Den ser ikke egentlig ut som en klump heller, mer som folder rundt skjedeåpningen, men så er det ikke rundt skjedeåpningen heller, men nedenfor, hvis dere forstår hva jeg mener. Så det blir liksom ikke symmetrisk der nede... Det gjør ganske vondt når jeg tørker meg etter å ha vært på do. Aner ikke om den har vært der før, jeg har bare lagt merker til den de siste dagene når den har vært vond. For alt jeg vet kan den alltid ha vært der, og ha blitt sår i det siste fordi jeg går så ofte på do og tisser, siden jeg er i slutten av svangerskapet...

Hva kan dette være? Har hørt om kjønnsvorte, hemoroider? Kan det vært noe sånt? Er ganske engstelig og vurderer å gå til legen og få det sjekket. Problemet er at det er lang ventetid hos henne og jeg har termin om 13 dager...

Kan noen forklare hva kjønnsvorter og hemoroider er, så jeg kan vite om det er det eller ikke? På forhånd takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være et sårt punkt på grunn av sopp og irritert slimhinne? Jeg ville spurt legen min var jeg deg.... Sikkert ikke farlig, men kanskje du kan få noe som lindrer...

Lykke til!

Skrevet

Ja jeg har vært inne på tanken på sopp. Kanskje det kan være det... Men klør ikke sopp ganske mye? Det verken klør eller svir, men er bare vondt og ømt.

Hvordan er det med sopp i slutten av svangerskap? Skal en helst ikke behandle det, eller var det sånn at en ikke burde føde med sopp?

Skrevet

Synst det høres ut som hemoride jeg da. Men ville prøvt å fått det sjekket av lege eller JM. Jeg har vært plaget med mye sopp nå på slutten. Og det klør og svir hos meg vertfall.Men kjønnsvorter kjenner jeg ikke til. Men vet mangen synst de er vonde. Min lege sier sopp kan behandles frem til fødselen. Så det går jo ann å prøve med salve så ser du. Lykke til vertfall :)

Skrevet

Jeg får vel vente til neste kontroll da. Det er hos jordmor om 1 1/2 uke. Tror ikke jeg får time hos lege før det.

Takk for svar folkens :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...