Gå til innhold

har så lyst til å fortelle det til foreldrene våre:-) noen som har gjort det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke fortalt det til noen enda, men føler heller ikke noe stort ønske om å si det til mine foreldre tidlig... (Jeg har ikke verdens mest åpne forhold til de, spesielt ikke min far, så det kan kanskje ikke sammenlignes med folk som har det...) Og sier vi det til dem, må vi si det til mannens foreldre også, føler jeg, og de er ikke kapable en plass til å holde på en hemmelighet, selv om man sier det er strengt hemmelig.

 

Men jeg har veldig lyst å si det til den ene søsteren min, og noen venner... Men kommer til å vente til jeg er minst 8 uker på vei, og i så fall blir det bare søstra mi og et par venner, ikke noe mer. REsten venter vi til 12. uke, hvis vi kan skjule det så lenge. (Nå er det andre gangen her, så om magen kommer veldig tidlig, vil jeg heller si det tidligere, enn at de skal gå å lure og spekulere på om vi er gravide igjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det da jeg var 6 uker vi... For jeg var så dårlig... Like greit at dem får vite det. Da skjønner de meg om jeg mister. Det gjorde de nemlig sist, og det var deilig å få støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til foreldre og søsken samme kveld som vi fant ut at vi var gravid, ca 4+3. Tenker slik at det er godt å dele både gleder og sorger. Fint å ha noen å spørre når man lurer på ting og eventuelt få støtte hvis det ikke går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

viste ikke hvor langt jeg var på vei, men den dagen jeg fikk pos, fortalte vi det til mamma, pappa, svigermor, svigerfar, lillesøster, bestemor, bestefar.. den nermeste familien.. men det hadde jo også noe med, at vi skulle flytte 300 mil fra dem alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien på begge sider vet det, og jeg testet positivt i dag!

 

Hadde nok ikke fortalt det SÅ tidlig hadde det vært en "vanlig" graviditet, men vi har hatt prøverør.

Så de har visst om hele prosessen, og godt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til besteforeldrene i 6.uke, men de lovet å ikke si noe til noen. Det har gjort det lettere for oss å holde på hemmeligheten ovenfor andre, for jeg har alltid mamma ++ å snakke med, i tillegg til mannen min. Vi er veldig fornøyd med det. Om 1 uke i dag er jeg 12 uker, så da sprekker boblen. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er litt omvendt je. Har ikke lyst å fortelle det til noen. Er redde for at de skal si noe negativt siden det er barn nr4. De ble ikke akkurat kjempeglade når vi sa at vi ventet nr 3....

Gruer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også nr. 4 og drøyer det nok en stund ennå.... (er 9 uker på vei). Regner vel med litt blandede reaksjoner, tror ingen venter seg at vi skal ha en til. Pluss at jeg føler at dette er vår egen sak og egentlig ikke bryr meg om hva de måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til begge familiene samme kveld som vi fant det ut, klarte ikke vente. Tror vi har gjort sydenferien til mamma og pappa ganske så uforglemmelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun fortalt det til mine foreldre forløpig. De fikk vite det da jeg var ca 10 uker på vei. Nå er vi 11+4 og skal på privat UL nå til uka, ønsker derfor å vente med å si det til noen flere frem til etter UL'en. Er alt bra på UL'en får svigerforeldrene beskjed og andre får høre det ganske snart de også! Mistet en for noen måneder siden og synes derfor det er greit å vente litt før "alle" får vite noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...