Gå til innhold

svangerskap og beroligende medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med beroligende midler i svangerskap, hvis det skjer noe som en tror en ikke kan takle? Fins det noen tabletter en kan ta i en engangssituasjon? Er i begynnelsen av tredje trimester og er veldig usikker på om dette går... Håper noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du i utgangspunktet ikke skal ta noe. men du kan søke på Felleskatalogen, der kan du lese om de forskjellige beroligende middlene som finnes. Men du må ha navn på dem. Stesolid og vival / valium er to vanlige preparat. Vet de av og til blir gitt til kvinner i fødsel. Men er det helt umulig for deg å snakke med lege eller JM? det hadde jeg gjort først tror jeg. Håper det ordner seg for deg...

Skrevet

Vet ihvertfall at sobril/alopam ikke skal brukes under svangerskap. Tror du må satse på å klare deg uten. Det er kjent risiko ved de beste medikamentene.

Skrevet

Hør med lege, det er det beste du kan gjøre! Hva er det du er usikker på ikke går...... ?

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min at d ikke var farlig å ta sobril, men ikke hver dag.. Hvis d var noen dager som var tøffe, så skulle jeg ta!

D er bedre å ta en sobril å være roligere selv, enn ikke ta noe å bli veldig redd.. Legen sa at hvis du har d bra, så er d bra for babyen:-)

Ta en sobril, du tar jo iike d hver dag...

Håper d ordner seg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...