Sebra Skrevet 25. juni 2006 #26 Skrevet 25. juni 2006 Hei! Jeg har termin 2 september. Jeg har fått noe vann i beina . Har bekken problemer. Sover dårlig om natta pga bekkene og rygg. Ellers føler jeg meg bedre form en sist svangerskap.
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 25. juni 2006 #27 Skrevet 25. juni 2006 Joda, det går framover! Termin 5.september, 72 dager igjen i dag!! Synes de siste 5-6 ukene har gått fort, blir spennende å se om det går like fort videre nå, eller det trekker mer i langdrag. Har jo et håp og ei formening om at tida oppleves raskere i den lyse årstida, men nå vil det vel bli tyngre og tyngre ettersom man blir større.. Hm, er bare en måte å finne det ut på!! Formen er grei. Er fortsatt en del styr med blodsukkeret, måler fortsatt hver natt klokka halv fire.. zzz Er blitt vanskeligere å få sove rett ettterpå nå, og er derfor sykemeldt 100%. Legen mente, og jeg er jo enig, i at det er best å sørge for å få hvile nå - en har ingen garanti for hvordan det blir når astronauten er kommet ut..Så derfor. Ellers merker jeg jo at jeg definitivt har mer å bære på. - Det å bøye seg er heller ikke like ukomplisert som jeg husker det.. Er blitt noe ubehagelig å ligge flatt ut på rygg også, bedre jo flere puter det er. Rent søvnmessig er ikke det noe problem, har alltid foretrukket å ligge på sida når jeg skal sove. Hm.. Det var vel stort sett det jeg kommer på nå i farta! Morsom tråd, Lilje! Her er det bare å lese om sine "medsammensvorne". Lykke til videre jenter, snart har vi bare innspurten igjen!!
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 25. juni 2006 #28 Skrevet 25. juni 2006 Glemte min nye venn - halsbrann! Har blitt kjent med han de siste par ukene, tilbringer ganske mye tid sammen enkelte dager! Han kan være plagsom, men jeg er trygg poå at han er langt fra den verste vennen en kan få!! ;P
Lilje74 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #29 Skrevet 26. juni 2006 Wow så mange vi er! :-) Vi får forsøke å oppdatere hverandre om formen igjen om noen uker. Veldig gøy å kunne følge med hverandre litt :-) I dag har jeg 71 dager igjen... tikk takk... Hadde skikkelig hodepine i hele natt. Jobbstress antakelig... Nå er det på'n igjen med full uke... men det går vel på et vis. Ha en god uke :-)
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #30 Skrevet 26. juni 2006 Rokko 04.09 Jeg har kjøpt Brio Twinette vogn. Den er god og pen og lett å trille, men man ser ikke barna når man triller, det er det eneste negative med den.
Propellen-74 - termin 09.09.06 Skrevet 26. juni 2006 #31 Skrevet 26. juni 2006 Morsomt å lese alle innleggene ) Først og fremst storkoser jeg meg med min flotte mage om dagen. Ikke minst fordi jeg i forrige svangerskap (4 år siden) hadde såkalt hypermesis gravidarum - rett og slett at jeg kastet opp så mye at jeg ikke fikk i meg mat/næring. Inn på sykehus, ned 10kg på 6 uker, kastet opp 30-40 ganger om dagen etc etc. Ikke særlig moro, utrolig at jeg holdt ut, egentlig. Men for en premie som ventet ) Denne gang har jeg bare "normal" kvalme, det værste ga seg etter 16 uker, men har kommet litt tilbake nå. Fortsatt oppkast hver morgen, men pytt pytt! Ikke halsbrann, ikke bekkenløsning, ingen plager bortsett fra litt trøtt og sliten. MEN: Er det noen som skjønner hvorfor man på død og liv må miste ting hele tiden når det er så ubehagelig å bøye seg?? ) Lykke til videre, jenter!
Lilje74 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #32 Skrevet 26. juni 2006 hehe ja der sa du det! Jeg mister også ting hele tiden... et ork. Har planter på verandaen som jeg skulle ha plantet ut for to uker siden, men har ikke orket å bøye meg så mye over potter og jord etc. Blir vel bare verre, så nå har jeg tenkt til å gjøre noe med det. :-)
Lilje74 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #33 Skrevet 26. juni 2006 Aha! Jeg får også lett merker når jeg ligger! Det har ikke slått meg at det er på grunn av vann i kroppen... Huff. Det er jo greit det egentlig... så lenge det ikke er noe farlig!
Ninn (har født:) Skrevet 26. juni 2006 #34 Skrevet 26. juni 2006 Vil bare si at det er så koselig å se at så mange har svart på dette innlegget, og at det er mange som har termin i månedsskiftet aug/sept. Det er lærerikt å lese om hvordan dere alle har det:) Jeg syntes selv at 3 trimesteret har vært fullt av innlegg fra de som er lengre på vei (og det er jo kjempespennende og interessant å lese om det som venter om en stund), men det er jo koselig å se alle dere som er ganske "nye" på 3 trimester også, som meg selv:)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #35 Skrevet 26. juni 2006 Formen er fiiin...bortsett fra vann i kroppen! Det gjør at jg blir ganske sliten i kroppen når jg valser rundt i butikken jg jobber i,så jg er sykemeldt 50%nå.. Ellers storkoser jg mg..stort sett..noen ganger tar hormontrollet kontrollen over livet mitt,å da er det best å passe sg.. )
Propellen-74 - termin 09.09.06 Skrevet 26. juni 2006 #36 Skrevet 26. juni 2006 Arghhh...du tråkker på min dårlige samvittighet når du nevner planter..Har en hage som sårt skulle være luket. Ikke spes digg å bøye seg, og så upraktisk å sette seg på rompa (stakkars blomstene mine, hihi) Ser for meg mannen min stå opp-ned å dra opp det han tror er ugress, som sikkert er mine vakre liljer som ikke har blomstret enda ) Og..naboen min har verdens vakreste hage - selvfølgelig!!
Skattekisten-30.08 Skrevet 26. juni 2006 #37 Skrevet 26. juni 2006 Er nå 31 uker nøyaktig - med andre ord, huleboeren skulle åpenbare seg om sånn ca. 9 uker. Har det ganske ålreit, men det er ikke snakk om å gjøre noe anstrengende - løfte tunge ting, bevege seg fort o.l - det må jeg vente med til etter nedkomsten. Kjenner press mot mellomgulvet, men heldigvis - tvi, tvi! - ikke noe halsbrann. Blir lett svimmel enkelte ganger når jeg er oppe og går - tipper at det er junior som presser mot abdominal åre. Er ganske spent på fødselen og priser meg lykkelig over at jeg blir å føde i Trondheim og ikke i Oslo - sjekk DEN artikkelen i Aftenposten. Hilsen,
Brura Skrevet 27. juni 2006 #38 Skrevet 27. juni 2006 Her er menstermin 20.aug og UL termin 29.august. Formen har vært ganske fin i det siste, men jeg skriver meg på liste over de som føler at det begynner å bli tungt. Det er ikke til å unngå at det pustes og peses litt når man reiser seg fra sofaen eller snur seg i sengen... Ellers har jeg fått en del vann i kroppen, som gjør at jeg er blitt sykemeldt 50%. Er avhengig av å få bena høyt etter en halv dag. Halbrannen er også kommet smygende siste uken og FY så ubehagelig. Bekkenet har heldigvis ikke blitt noe verre, så jeg skal ikke klage! synes det er koselig å være gravid og kjenne den lille krabaten på innsiden, men gleder meg til han endelig er her... Jaja, litt syting ble det, men jeg er jo heldig som er "frisk" tross alt:-) Bare to måneder igjen nå! Lykke til!
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #39 Skrevet 27. juni 2006 Ja, ikke så verst her heller... Termin 28 aug... Er 50% sykmeldt pga av bekkenplager (sitter i 8 timer foran en pc hver dag på jobb og ryggen og bekken har rett og slett sagt- STOPP.... Helt låst i korsryggen - får det knekt opp av fysionterapeut og det hjelper mot det verste) så er ikke så himla aktiv om dagen... Begynner å føle meg som en liten hval (nise??) og føler at jeg vagger som bare det;) Heldigivs lite halsbrann ennå - hadde det masse sist... Ellers er jeg blitt litt kvalmere siste uka, særlig på morgene..Brekker meg, men har ikke kastet opp.. rart egentlig...? Noen andre som er det? Lite vann i kroppen og lavt blodtrykk og helt normale verdier av det meste og til forksjell fra sist så synes alle at jeg ikke er så stor... (fundus mål og vekt på meg er nesten helt lik som sist i samme ukene..) Så hva skal en si... kommer ann på øye som ser kanskje. Håper de siste ukene går fort. Har bare lyst å føde og bli ferdig! God sommer alle som skulle på ferie snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå