Lilje74 Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Hei dere med termin i månedsskiftet august/september... Hvordan går det med dere for tiden? Formen min er ganske bra. Blir fort sliten og jeg kjenner at det er tyngre. Får litt vann i beina innimellom + andre småplager... men stort sett føles det bra...
Meggy B - har født! Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Jo, det går ganske bra...begynner å bli tyngre kjenner jeg, har jo kjent det en stund da men blir veldig lett anpusten. Stress å støvsuge og vaske bad! Har begynt å hovne opp litt i bena og fingerene etter en lang dag (jobber fullt) men ellers føler jeg meg ganske bra! Litt småplager jeg også, litt vond i ryggen og litt halsbrann og sover litt dårlig....og verre skal det vel bli!!
Pippi Rullegardin, termin0809 Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Hei! Jeg har jobbet for fult helt til sist mandag, men ble da sjukmeldt 40% pga lave jernverdier, nyrebekkenbetennelse, svimmel, kvalm, vondt i rygg å bekken. Føler meg som ei gammel dame, med alle plagene mine. Besvimte på jobb på tirsdag, så da fikk jeg beskjed om å bli hjemme en måned for å ta livet med ro. Så nå er jeg sjukmeldt 100% en måned framover. Kjedli etter som at jeg er husløs å bor til ei venninne nå, og samboeren min jobber i forsvare der han er i Afrika på ei øvelse å kommer ikke hjem før 15. juli. Men 5.juli får vi den nye leiligheta, så da blir det nok å henge fingrene i:O)
melkeskvetten Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Hei! Jeg har termin 31. august. Har jobba 100% fram til i går. Nå venter fire herlige ferieuker! Det skal bli godt. Merker at kroppen ikke tåler så mye lenger. Blir fort sliten, og er litt hoven i fingre og bein mot slutten av dagen. Ellers føler jeg meg i fin form, og ser fram sommeren! Vi venter vårt første barn, så vi er innmari spente på hva som venter oss. Spennende tider! Lykke til alle august/september-mammaer!
Herkules Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 hei på deg! Formen er vel fin den, termin 26.aug. og klarer meg fint, men har jo noen plager selvfølgelig:) Jeg blir sliten og må prøve å roe ned litt. jeg har ikke helt oversikten over ferie og sånt men satser på å jobbe delvis og ta ut litt ferie. Min etterfølger på jobben har jo ikke tenkt å innfinne seg før etter at jeg går i perm så det har blitt litt vanskelig. tenker derfor på å få syke melding i steden for å bruke ferien for om jeg må være tilgjengelig så er ikke det ferie:) Nå spurte jeg akkurat mannen min om hvor tette barn vi sulle ha og han svarte at det kom an på meg og om jeg orket å være gravid . Så slo det meg at jeg egentlig har hatt en veldig fin tid som gravid. mine vanlige plager har vært bedre og det værste ved dette svangeskapet har vært ting utenfor meg som jobben (mange uheldige omstendigheter) 2 måneder igjen jeg gruegleder meg!!
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Hei hei. Her begynner jeg å føle meg ganske gravid. Virker som om babyen har festa seg allerede, i hvert fall ligger den og gnager mot bekkenet. Håper bare ikke den har tenkt å ploppe ut på en 8 uker enda :-) Innebærer at det å gå og løfte er litt ubehagelig i hvert fall. Har jobba fullt helt til de siste par ukene da jeg har vært 25% sykemeldt for å hvilt litt før 2-åringen kommer hjem. Ellers har formene vært mye bedre dette svangerskapet enn i forrige. Fra torsdag av tar vi også ferie, og starter med en tur til mine foreldre, så er det jordmor uka etterpå og så blir det vel en del på hytta 2 timer unna. Er spent på hvordan det skal bli å komme tilbake på jobb den ene uka i august :-) Må i hvertfall overlappe litt med vikaren min. Tiden har gått forferdelig mye fortere denne gangen, sikkert fordi jeg har jobba hele tiden og fordi jeg har verdens søteste 2-åring fra før av. Gleder meg til å holde min lille baby i armene om ca 2 måneder jeg også. Men tørr ikke slippe løs alle følelser for babyen i magen før den er trygt ute fra mammas mage. Er veldig spent på fødselen og om alt vil gå bra denne gangen også. Nå vet jeg jo mer hva jeg går til, men gjør regning med at det blir ganske anderledes denne gangen. Det må vi ta som det kommer. Lykke til med de to neste månedene jenter. Har UL termin 2. september og egen termin 30 august.
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Mente formen, ikke formene. Formene er vel ganske like som i forrige svangerskap, om ikke rundere ;-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Menstermin 28/8 og ul 6/9 og går ganske så greit! Har hatt veldig vond hofte den siste uka, men ser ut til at det begynner å gå over nå :-) Så da skal jeg ikke klage :-) Tror jeg har fått litt vann i kroppen, får så lett merker når jeg ligger! Syntes alt er mye tyngere en før! Ellers så gleder jeg meg bare mer og mer for hver dag :-)
Lilje74 Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2006 Hei, så gøy med så mange svar! Her inne på 3.trimester er det mest innlegg som går på fødsel og det å være høygravid synes jeg så veldig kjekt med en oppdatering fra dere på hvordan dere har det. :-) Jeg driver og teller ned dagene til sambo kommer hjem fra sin siste jobbreise før fødselen... en stor konferanse... og deretter skal han trappe ned jobbing og være mest mulig med meg. Hurra. Synes ventingen går litt ekstra treigt nå... venter både på at graviditeten skal gå fremover og på barnefaren ;-) Fortsatt god lørdag! :-)
Ninn (har født:) Skrevet 24. juni 2006 #10 Skrevet 24. juni 2006 Hei alle sammen! Jeg merker først og fremst at jeg har blitt veldig mye tyngre på kort tid....babyen vokser masse nå...jeg har termin 30 august så da er det litt over 2 mnd igjen. Jeg gleder meg enormt:) Formen er ok, men jeg jobber i barnehage med mye løfting og bøying for å plukke opp ting og å kle på barn og det er litt slitsomt nå; med den store magen i veien:) Jeg merker det er slitsomt å gå i oppover bakker og klarer ikke alltid å gå så fort som før. Jeg trenger mer hvile enn før og legger meg nedpå oftere. Ellers har jeg slitt litt med å få sove pga urolige bein...de blir litt hovne på kvelden og er varme og føles som om de ikke vil holde seg i ro. Men jeg gleder meg fordi i juli skal jeg ha ferie, det blir deilig å ta livet mer med ro. Men jeg merker at jeg er helt avhengig av å få bevege meg hver dag, jeg går turer hver dag hvis ikke jeg har vært nok i aktivitet på jobben. Jeg tror det er fordi jeg føler meg så stor og tung nå at kroppen kjennes "lettere" hvis jeg får nok bevegelse...Høres det kanskje merkelig ut... Ellers- noen andre med termin på samme tid? Hva føler dere?
Stort ønske om nr2 <3 Skrevet 24. juni 2006 #11 Skrevet 24. juni 2006 Hei.. Jeg har termin den 4 sept, og jeg begynner å bli litt lei, dessverre.. Jeg har fått sånn kløe under armene og på puppene, klør meg ihjel. Hadde også problemer med rastløse bein, men nå er det bare i det ene:) så jeg skal ikke klage på det.. Det verste hos meg er at jeg verker sånn i mellomgulvet, det føles så stramt der oppe, og syntes det er vanskeligere å puste..Og det medfører halsbrann og oppstøt.. buhu, orker ikke å ha det sånn til fødselen.. Men nok syting:) sorry... ellers er det kjekt dette her, han sparker og er veldig livlig omtrent 24 timer i døgnet! Er ikke så kjempestor heller.. om ett par uker reiser jeg på ferie til Sverige og det blir sikkert herlig å komme til nye omgivelser, så det gleder jeg meg masse til!!! Ha en fin dag alle sammen
C-millan ) Skrevet 24. juni 2006 #12 Skrevet 24. juni 2006 Jeg jobber 80% i bhg, er på et barn... Jeg syns d går veldig greit enda, bruker bedre tid nå enn før... De er veldig greie de jeg jobber sammen med, de tar hensyn hvis jeg trenger d! Aktiv lille-mann ja:-) Skal ikke på noe ferie i år, men vi skal på hotell tur i et par netter i Svergie:-) Stoor klem:-)
Har byttet nick ! Skrevet 24. juni 2006 #13 Skrevet 24. juni 2006 Takk for at du spør:) Har termin 1 september jeg og er egentlig i fin fin form! Er mye trøtt men ellers fin form!Men kjenner jeg gleder meg voldsomt til ferien som begynner på mandag og noen dager i Vilnius! Skal bli deilig og komme bort fra en stressende hverdag:)
Amabolla Skrevet 24. juni 2006 #14 Skrevet 24. juni 2006 Hei Har hatt ferie i 2 uker no- leiligheten må gjøres klar til babyen kommer. Merka godt at både e og ungen trengte ferie no. Men formen funker den- jobber som frisør så er blitt 60% sykemeldt nå- og det er veldig greit! Termin 26.08
Happy Ignorant Skrevet 24. juni 2006 #15 Skrevet 24. juni 2006 Er i bedre form enn på lenge her. BL har mot alle odds blitt bedre, og dermed er dagene lettere. Mannen er ukependler, så jeg er alene med 1-åringen vår hele uka. Da er det veldig ålreit å ikke være sengeliggende. Vann i kroppen, spesielt på de varmeste dagene, halsbrann og litt trykk i lungene, men alt er helt greit. er i det store og hele veldig fornøyd. Venter i spenning på om babyen snur seg. Var på UL i uke 28 og da lå han i skråleie. Tenker mye på det praktiske rundt fødselen om dagen. Sykehuset er nesten 2 timer unna, må ha ambulanse, og er litt redd for å føde for tidlig, pga 1-åringen vår. Kjenner noen få folk her vi bor som jeg må alliere meg med, slik at vi får barnevakt om noe skulle skje før tiden. Er jo begrenset hvor lenge mannen kan ta seg fri, og vil jo gjerne ha han her etter fødselen. Spennende blir det iallefall.
0406 Skrevet 24. juni 2006 #16 Skrevet 24. juni 2006 Er egentlig ganske grei form no som jeg er sykmeldt, har en liten en hjem på 11/2 så nok å henge fingrene i ja. Det som plager meg mest nå er sure oppstøt men det går vel over så føler jeg meg ikke akkurat noe lettere og guttungen er ekspert å rote så føler det flyter litt til tider her. Magen er ikke så stor at alt er umulig ennda da, ser ikke akkurat frem til det samtidlig som æ glede mæ til han begynner 50% i bhg fra aug av,det blir deilig med litt avlastning.
haater husarbeid Skrevet 24. juni 2006 #17 Skrevet 24. juni 2006 Hei! Jeg har store problemer med nattesøvnen for tiden og er veldig sliten pga det. Er nå 50% sm slik at jeg skal få sove litt innemellom. Har kun 5 vakter igjen over to uker til ferien og det gleder jeg meg til!! Ellers begynner jeg å bli virkelig stor. Halsbrannen er mer merkbar og bl kan være så plagsom til tider at det er vondt å gå. Synes det er skikkelig vanskelig å holde følge med min 3,5 åring for tiden. Med andre ord, begynner det å bli ukomfortabelt å være gravid. Men på den andre siden har jeg fødselsangst og humøret er ikke på topp for tiden med tanke på at det er bare 9 uker igjen....hjelp!! Nei, dette ble et skikkelig syteinnlegg, men det var du som spurte
Gjest Skrevet 24. juni 2006 #18 Skrevet 24. juni 2006 Hei alle sammen:) Jeg har termin 4.september, og jeg føler meg veeeldig gravid! Får høre hele tiden at det ser ut som om jeg kan føde når som helst. Jeg er så lei av den kommentaren! Kan ikke folk forstå at når jeg er 158 cm høy og har vært gravid 3 ganger på 3 år (jeg mistet den ene) så ER magen så stor! Hvor skal babyen ellers være? Jeg har ikke noe lang ryggrad den kan legge seg langsmed. Jeg gruer meg til siste mnd. Kommer til å se ut som en elefant!! Ellers så er alt bare bra! Jeg har isjas-smerter og halsbrand, men det er sånt som følger med. Vegard er en liten aktiv krabat som har begynt å holde moren sin våken om kveldene, men det er stort sett bare kos. Jeg elsker hver bevegelse! Dagene mine handler om å være sammen med Lisa. Jeg er ferdig med alle eksamener og skal ha permisjon et år før jeg fullfører det siste året av lærerskolen. Gleder meg! Alt er egentlig klart til den lille kommer. Kjøpte meg søskenvogn sist uke. Gleder meg veeeldig til å trille begge barna mine:) Ønsker dere alle lykke til videre. Vi snakkes nok mer her inne på 3.trim. Skal bli gøy når det er vår tur til å snakke om igangsetting og sykehusbag:) Klemmer fra
På'n igjen Skrevet 24. juni 2006 #19 Skrevet 24. juni 2006 Det var jo topp å se at så mange hadde termin i månedskiftet august/september, vært liten respons fra denne gruppen tidligere. Jeg har termin 30. august, merker også at det begynner å bli tyngre å bevege seg, bekkenet har begynt å krangle litt, værst når jeg har sitti hele dagen på jobb, eller stresset rundt hele dagen - jobber fortsatt 100 % og det fortsetter jeg sikkert med tror jeg, skal ha 14 dager ferie i slutten av juli. Er veldig kvalm for tiden og det er ikke veldig behagelig, men er kanskje ikke så rart når små'n ligger omtrent opp under haka... Vært på jobb i København i 4 dager nå, og det var slitsomt, bein som noen stokker på slutten av dagen, men like fin dagen etter... Spennende tid vi har i møte jenter.. Lykke til alle sammen.
Lilje74 Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #20 Skrevet 24. juni 2006 Enig! Kjempegøy at vi er så mange. ...og gøy å kunne sammenlikne litt. Det er greit å vite at det er normalt å være mye trøtt og sliten for eksempel... selv om man ikke er høygravid enda...
Rokko*04.09* Skrevet 25. juni 2006 #21 Skrevet 25. juni 2006 *Lisa si mamma venter Vegard*: hvilken vogn har dere kjøpt? Jeg er selv så veldig usikker, men har i alle fall kommet ned til to alternativer: TFK Twinner Twist eller Phil & Teds e3 buggy. Veldig vanskelig å velge! Min form er ganske bra for tiden, alle vanlige svangerskapsplager tatt i betraktning. Jeg er bedre i bekkenløsningen enn jeg var i 2. trimester, og ingenting i nærheten av så sliten og uvel som i 1. trimester. Hurra! Håper bare det holder helt fram til mål! Og selvfølgelig at alt går bare bra med fødsel og den nye babyen (litt nervøs, ja!). Jeg syns det er veldig godt å tenke på at det bare er 2 måneders tid igjen!
Trollet73 Skrevet 25. juni 2006 #22 Skrevet 25. juni 2006 Jeg har termin 5. september og føler meg helt som vanlig. Det er nesten som om det ennå ikke har gått opp for meg at jeg snart har et barn i huset. Humøret og helsen har vært på topp i hele svangerskapet. Jeg kan ikke huske sist jeg har vært så frisk i hele mitt liv. Ingen forkjølelser, ingen influensa og ingen pollenallergi (foreløpig). Men jeg merker at jeg blir fort anpusten når jeg går i trapper og oppoverbakker. Noe av dette skyldes kanskje at jeg sluttet å trene rundt uke 20 grunnet kynnere under trening. Min største plage hittil er alle som skal ta unødvendig ekstra hensyn. Pluss kommentarer som: Har du ikke termin før??? Da blir du jaggu stor!!! Jobber forresten 130% frem til ferien om én uke. Blir deilig å ta ferie fra jobben og masse overtid.
på tjukka med nr 2:) Skrevet 25. juni 2006 #23 Skrevet 25. juni 2006 Heisann,,,, Her går det ganske bra. Sliter mye med bekkenplager men skal ikke klage. Er ganske frisk ellers:)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 25. juni 2006 #24 Skrevet 25. juni 2006 Takk som spør Gøy å lese at det ikke bare er her at ting begynner å bli tyngere. Her holder jeg på å gå i vei pga varmen, og nei, det er ikke varmt ute. Labber stort sett rundt i boxer og singlett og har det varmt. Er spesielt veldig varm på føttene. Sover dårlig om natta pga vondt i bekken og rygg, og har fått veldig vondt i skambenet de siste par dagene. Også skyter det liksom stikkende eller brennende smerter oppover skjeden. Men med bekkenløsning så er det vel det normalt tror jeg. Men det er klart det fører jo til at tempoet er nesten ikke ekstisterende for å si det sånn. Føler i tillegg at det er tungt å puste når jeg sitter og ligger, så dere kan tro jeg er lekker om natta med to puter under hodet, ei pute mellom beina og naken uten dyne pga varmen - og det er visst ikke varmt i følge sambo...... Begynner å se frem til fødselen med skrekkblandet fryd. Gleder meg veldig til å se gutten, men føler samtidig ikke at jeg er så ferdig med magen at jeg er villig til å gå igjennom en fødsel enda Logisk? Nei!!!!!! For så bakvendt som det enn høres ut med alle vondtene mine, så koser jeg meg med å ha mage og stortrives som gravid enn så lenge. Selv om det meste begynner å bli tungt.
Gjest Skrevet 25. juni 2006 #25 Skrevet 25. juni 2006 Hei! Jeg har termin 1. september og er egentlig i helt fin form. Følger meg frisk og rask. Eneste som "plager" meg er at jeg ikke klarer å roe ned tempet på jobben, slik jeg burde. Er alt for samvittighetsfull i tillegg til at jeg har fått en vikar som ikke fungerer noe særlig. Så i stedet for å avlaste meg den siste tiden blir det mer jobb på meg i stedet. Dette gjør at jeg tenker jobb døgnet rundt og stresser når jeg er på jobb. Men nå er det 2 uker igjen til ferie, det skal bli deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå