Gå til innhold

September: Rokko, Trolltussa, Prinsessa78, mor-igjen, lillenurket, yvis, siricilla

Anbefalte innlegg

Hei,

til dere med termin 5.september - samme dag som meg :-)

Hvordan går det med dere for tiden? Har dere søkt om fødselspermisjon? Jeg var litt usikker på tidspkt. men regnet meg fram til at permisjonen burde begynne den 16. august. Personalkonsulenten vår rettet ikke på det.

Som førstegangs går jeg vel mest sansynlig litt over termindatoen...

Formen min er ganske bra. Blir fort sliten og jeg kjenner at det er tyngre. Får litt vann i beina innimellom + andre småplager... men stort sett føles det bra...

73 dager igjen i dag... Det går fremover...

Fortsetter under...

Heisann,

Formen min er ganske fin. Jeg har ikke hovnet noe opp, bekkenløsningsplagene har stabilisert seg til et levelig nivå, og jeg har nok overskudd til å ta meg av storebrødrene på alene-ferie uten mann, og egentlig få gjort endel annet også. Jeg har imidlertid mer kynnere enn før, og merker det særlig når jeg snur meg i sengen om natten. (Hm... merkelig, da er jeg jo helt avslappet). Og det er veldig masse liv i magen, nesten ubehagelig mye til tider.

Jeg skal ikke ha permisjon, ettersom jeg ikke jobber. Men det riktige er at permisjonen skal starte 21 dager før termin, så det blir vel 15. eller 16. september?

Kjære Rokko,

Takk for svar! Så flott at BL-plagene dine har bedret seg.

Ja, da er det sikkert rett at permisjonen min begynner den 16.september :-) Blir spennende å se om flere av 5.-septembergjengen stikker innom :-)

Jeg la inn et liknende innlegg på 3.trimester til alle som har termin i månedsskiftet autgust/september. Har fått masse svar. Det er kjempegøy å sammenlikne litt...

Her er tråden: http://www.barnimagen.com/forum/thread/5456062

Natta

Hei! Jeg svarte deg på 3. tri også. Jeg har ennå ikke sendt inn skjema om permisjoner og slikt. Jeg har jobbet så vanvittig mye i det siste at jeg knapt har tid til å handle mat. Ettersom jeg starter ferien 1. juli så skal jeg roe ned og ta meg bedre tid til slike forberedelser. Regner med å begynne shoppingen i juli. Tenker å ta en tur til Svinesund med min mann og svigermor for å kjøpe seng, vogn, stellebord og bilsete ++. Gleder meg til det. Klær tenker jeg å kjøpe etterhvert som jeg finner noe jeg liker. Kjedelige bodyer og slike nødvendige ting skal jeg prøve å finne på salget i august. Da pleier jo "alt" å være halv pris.

Jeg er også førstegangs, men har hørt at det er like vanlig å føde før som etter termin. Håper ikke at jeg går lenge over for da frykter jeg at babyen er for stor til å få ut. Jeg har veldig smale hofter, og bortsett fra kjempemagen så er jeg blitt tynnere under graviditeten enn hva jeg var før. Skyldes nok manglende trening... Sukk!

Fikk forresten et tips her inne om å legge feriedagene slik at de dekker opp korte uker. Trygdekontoret forholder seg visst kun til hele uker, og derfor er det lurt å ta feriedager i uker med helligdager ettersom permisjonen da blir lengre.

Eneste småplagen min, eller rettere sagt min mann sin, er at jeg i følge ham har begynt å snorke... Håper det skyldes graviditeten!

Hi hi det er første gang jeg hører om at man kan begynne å snorke også når man er gravid.... :-)

(Har forresten sett at en annen jente her inne har nicket snorkfrøken, men det er vel fra mumi-serien :-)

...Men det skyldes helt sikkert graviditeten! Har du vært inne å sett på animasjonen på babyverden om hva som skjer i kroppen din?

http://www.babyverden.no/templates/Article____380.aspx

Se nøye på hva som skjer med alle involler og alt når du blar fremover ukene ganske fort...Det er jo egentlig helt sprøtt!

Ellers prøvde jeg det med å legge ferien i permisjonen til påsken etc. men det hjalp ikke for meg... De teller ukene like fullt som uker og er det en helligdag inni telles det som en dag. ....Litt urettferdig siden man som arbeidstaker nettopp legger ferien sin til slike perioder for å få mer sammenhengende fri...

Men som en trøst regnes iallefall helgene med som en del av uken... så 5 ferieuker blir 35 dagers utsettelse av permisjonen.

Det er mulig andre arbeidsgivere enn min har ordninger som gjør at det blir annereldes. (Jeg jobber i staten.) Det er iallefall arbeidsgiver som bestemmer en del for meg siden det er de som betaler lønnen min og får den refundert av trygdekontoret. Får en del fordeler av det også, som f.eks. at jeg tjener opp feriepenger for hele permisjonen, mens trygdekontoret kun ville gitt meg opptjening for 12 eller 15 uker avhengig av opptjening..

Ellers godt å høre at du også er i ganske bra form.

Nå er det rett i seng! Jobb i morgen tidlig og jeg trenger hvile!

Hei på du!

Har svart deg inne på 3.trimester også, men det skader vel neppe å ta en liten "kortversjon" her.

Joda, formen er fin. Har jo ingenting å sammenligne med siden dette er første gangen, så jeg går ut fra at formen er særdeles bra til å være gravid. Leser jo at det er mange som har store plager med bekkenet og alskens, glad jeg har sluppet unna det! Vel, merker jo at ting blir tyngre. - er ikke like ukomplisert å bevege seg i alle retninger som jeg synes å huske at det var... (høres jo ut som jeg har hatt den lange elefantgraviditeten..) Er ellers litt mer strevsomt å finne ei optimal stilling å sove i, men ettersom jeg alltid har foretrukket å sove på sida er det foreløbig ikke det store problemet. - Mer når jeg skal ligge på sofaen å se på tv... He, he. Prøver å røre meg litt også, går tur og gjør styrkeøvelser tilpasset en gravid kropp.. Utover det, hm, jo halsbrann!! Har stiftet litt nærmere bekjentskap med det fenomenet de siste ukene. Irriterende og plagsomt, men igjen, langt fra det verste en kan "slite" med. Uansett; begynner å se fram til å få ut astronauten; bli kjent, se hvem den ligner på osv... Og, vel, er vel på en måte litt tidlig, men - jeg gleder meg til å "være alene i kroppen min" igjen.. Vanskelig å forklare. Er på langt nær drittlei av å være gravid ennå, men altså.. Begynner å ane et savn etter de vanlige klærne... - Og så går det vel ei god stund fra fødselen til man kommer inn i de igjen, men..

Mest av alt; glede og forventning til det som skal skje! Har kommet godt i gang med innkjøp og forberedelser de siste ukene også. - Maler for eksempel på sprinkelsenga jeg brukte da jeg var lita. Gøy!! Tenker som så at jeg ikke har noen garanti for hvordan formen blir etterhvert som ukene skrider fram, og da kan det være greit å ha det meste i boks sånn at en bare kan slappe av og lade batteriene fram mot 5.september..

Lykke til jenter!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...