Gå til innhold

Gode råd mot sterk halsbrann????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva som helst:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en pakke med sånn "Love hearts" på butikken. Er jo godis d da, men noen har sagt at det fungerer veldig bra. Jeg har ikke vært sånn kjempeplaget, men de gangene jeg har kjent antydinger har det ihvertfall hjulpet å spise sånne. :)

Skrevet

Ja, lovehearts hjelper!

Og drikk en slurk med kaldt, kaldt, kaldt vann, det synes jeg hjelper!

Skrevet

Melk hjelper også mange.

Har selv erfart at det er ikke lurt å legge seg ned etter å ha spist middag.Da kommer halsbrannen garantert her i huset...

Skrevet

På sykehuset i Skien, gir de ut titralac til de som sliter med halsbrann. Det får du kjøpt reseptfritt på apotek, og er helt ufarlig. Man kan ta 20 stk om dagen. Selv tar jeg mellom 2 og 6 stk hver dag og det finnes ikke noe som hjelper bedre spør du meg.

Skrevet

Jeg har brykt NYCO og synes det hjelper.

Skrevet

Titralac og Garviscon reseptfritt fra apoteket =)

Skrevet

Ja, flytende Garviscon fungerte kjempe bra på meg....Hadde masse og sterk halsbrann for 3 uker siden...Tok Garviscon et par dager og har ikke kjent til noe halsbrann siden=) Anbefales!! =)

Skrevet

Flytende Gaviscon er det eneste som hjelper på meg...Jeg slet leenge med skikkelig voldsom halsbrann helt til baby snudde seg for litt siden. Gaviscon smaker skikkelig kvalmt, men jeg tar en spiseskje og litt vann med en gang etterpå. Etter et par min er det borte:) Og ikke ligg på høyre side!! Da produseres det mye mer galle osv.

Skrevet

du må nok ta syrenøytraliserende....selv om det smaker py...og gå intet sted uten at de er med i vesken..da kan du lett angre..og svi fra halsen helt ut i ørene,,,,

jeg drikker alltid melk før jeg legger meg..og har høye puter under hode..litt sånn sittende sovestilling.. Mye melkeprodukter altså..og enkelte ..syrefulle matvarer må jeg bare la være å spise....

Lovehearts hjelper bare for de som har svak antydning til halsbrann...

Hvis du er på resturant og syns det er ekkelt å tygge de der tablettene..bestill et glass melk til slutt..og en ting du kan gjøre er å spise mye is eller vaniljesaus om kvelden..

Skrevet

Kjøp Gaviscon på apoteket! Det er det eneste som hjelper meg nå når magen presser seg opp mot ribbeina.

Skrevet

Akupunktur!!!!

jeg har vært hos jordmor og fått modningsakupunktur. Hun spurte om jeg var plaget med halsbrann, noe jeg tilde grader var... Satte en nål i hvert øre, og etter det har jeg ikke hatt antydninger til halsbrann... dette var på tirsdag.....

hun forklarte meg at dette er noe hun kan gjøre når som helst i svangerskapet for dem som er plaget av det....

Skrevet

Spis ofte og lite, Ikke spis sterk mat og hold deg unna veldig søtsaker og bakevarer. Fungerer for meg. Drikker også mye melk etter måltid fordi det nøytraliserer. Lykke til :)

Skrevet

Takk for mange gode råd:)

Skrevet

Titralac smaker godt da!! :o) Smaker omtrent som fluor tabletter! friskt og greit å ta etter at man har pusset tennene for kvelden også.

Skrevet

Jeg synes Gaviscon fungerer best. Har prøvd både det, titralac og Novaluzid. Synes Gaviscon smaker Love Harts jeg!.... Men det er kanskje min smaksans som er rar?

Ellers synes jeg det hjelper med melk - hvorfor ikke drikke et glass melk i stedet for vann/saft/brus? Hjelper meg når det ikke er så ille at jeg må ta noe "sterkere" (Gaviscon).

Har forøvrig hørt noe om at de som er plaget med dette får jente - stemmer det for dere som er mye plaget av dette? (jeg vet ikke hva jeg får jeg!)

Skrevet

Jeg var veldig plaget denne gangen, men fikk gutt- så det stemmer nok ikke det du har hørt...

Flytende Gaviscon tok jeg da det var på det jæveligste siden jeg ikke klare å tygge de fæle tablettene...

Skrevet

blir litt oppgitt over at det er så mange som anbefaler melk mot halsbrann!! Jeg vet selv at det hjelper veldig der og da, men i lengden gjør det bare vondt verre..Kroppen vår slutter å produsere et enzym vi trenger for å bryte ned melken når vi er ca 2 år. Etter dette må kroppen produsere mer magesyre for å bryte ned melken, slik at det blir en ond sirkel. Mennesker skal egentlig ikke ha så mye kumelk derfor er det i dag bare flere og flere som utvikler melkeallergier og melkeintoleranse. kalsium får en også gjennom andre matvarer, f.eks brokkoli. nok om det.

Det som hjelper og som også er det sunneste alternativet er å drikke mye vann, det tynner ut syren.er også viktig å ikke spise så mye om gangen, heller lite og ofte. Hold deg unna stekt mat,salt og røkt mat og tungt fordøylig mat.unngå å bøye deg så mye.

For meg har flytende novaluzid hjulpet,denne fås både på flaske og i små porsjons poser slik at du kan ha med deg i vesken.

ellers har jeg hørt at iskrem hjelper og rå potet...

lykke til:-)

Skrevet

Jeg venter også gutt, og har mye halsbrann. har hørt at det er mest vanlig for grvaide med gutte baby i magen. men har ei venninne som venter gutt, og to som venter jente, og alle vi plages med halsbrann. jeg spiste gaviscon tabl, men synes de bare hjalp i begynnelsen. ikke smaker det godt heller.. Nå drikker jeg H-melk med en gang jeg kjenner antydning til halsbrann, og det fungerer veldig bra syns jeg. går over med en gang da:)

Skrevet

Det er riktig at man normalt sett skulle slutte å produsere disse enzymene når man ikke lenger er avhengig av melk, men i land hvor det er vanlig at voksne drikker melk, er det også vanlig at produksjonen fortsetter. De som ikke har problemer med melk til vanlig produserer fortsatt de enzymene som trengs til å fordøye melken. Det er ikke uten grunn at de som ikke selv produseres slike enzymer, kan ta enzymer i tablettform eller dråpeform til å ha rett i mat, hvis de er i situasjoner der de må spise melkemat.

Det blir ganske ulogisk å advare mot å drikke melk, men anbefale iskrem.

Skrevet

Her går det i Link, synes den er grei både i smak og konsistens.

Skrevet

FRUTIN, fra helsekost.

Består av dolomittkalk. Ufarlig. Funket ok på meg.

Klarte ikke Link, og syntes ikke at Novaculid(?) og Gaviscon funket lengre enn ett par minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...