Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Sambo har 3 onkelunger. De var i alderen 2 til 7 år da vi ble sammen. Selv om de etter kort tid begynnte å kalle meg tante, føler jeg ikke at jeg er deres tante. Jeg er glad i ungene, men ikke noe mere enn f.eks venners barn. Hvordan føler du det for de du er inngift tante til? Mulig jeg føler det sånn fordi sambo har ikke så veldig godt forhold til barnas mor. Vi passer ungene titt og ofte, men utenom det møtes vi kun til familiesamlinger..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Hei! Jeg er vel i grunnen det. Broren til mannen min er forlovet med ei som har to barn fra før. Så jeg og mannen min kaller oss onkel og tante til de to. Såklart, jeg kjenner dem jo ikke så kjempegodt enda, men vi prøver å tilbringe en del tid med dem, og jeg har faktisk rukket å bli litt glad i dem ja, gode unger :-) Men selvfølgelig er det ikke det samme enda som med yngre søskenbarn jeg har kjent siden de ble født f.eks. Men regner med at det blir tettere etterhvert som vi blir bedre kjent.
yasmina Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Min samboer ( forlovede) er også onkel til tre. ettersom at vi bor på hver sin kant av landet kjenner jeg dem bare sånn passe, men etter at vi fikk barn begynte de å kalle meg tante. Må si at jeg egentlig syns at det er ganske kos !!! Følesesmessig er det kanskje andre barn som står meg nærmere, men jeg er glad i dem ! Klem
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Min mann har også tre onkelunger, vi har veldig godt forhold til de og de er ofte på liggebesøk hos oss. Jeg er ikke "ordentlig" tante til noen så jeg har ikke noe å sammenligne med, men vil jo tro at det er litt annerledes med biologiske nevøer og nieser, selv om jeg er fryktelig glad i onkelungene og omvendt:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Har det sånn jeg også. Føler meg ikke som noen tante for niesene til min mann. Kaller meg aldri tante ovenfor dem selv om svigerinnen min gjør det. Derimot var det helt naturlig for meg å kalle meg for tante ovenfor min brors datter. Og hun har jeg aldri sett en gang. Sender pakke til henne fra tante, onkel og fettere.
Cat.68 Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Jeg er det. Mannen min har 3 brødre som alle har barn.2 av dem hadde barn da jeg og mannen min traff hverandre. og ja jeg føler meg som tante til dem og omtaler meg som tante. Jeg er kjempeglad i disse ungene og trur de er like glad i meg. Men de var alle små når jeg kom i livene deres og jeg har vært med da de vokset upp. kanskje det er vanskligere når barnen blitt store når man treffer dem, jeg vet ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Jeg er også det (inngift)... Mammaen til ungene hadde sagt at de skulle kalle meg tante og syntes ikke selv at jeg kunne nekte dem det, men synes det er litt "rart" for hos oss kaller vi ikke inngifte noenting... bare navnet dems... så jeg sier ikke tante X om henne til tulla vår... sier bare navnet... men sier derimot onkel om mannen hennes... Egentlig så blir det ganske mye rot, når noen sier det og noen ikke... men men... Har heller ikke møtt de ungene så veldig mye, bare til bursdager og sånn så det blir en vennefølelse ja, ikke noe mer enn det...
Mamma til tre Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Er inngift tante til 9 stk.. har ikkje sånn veldig godt forhold til dei. Men dei er no på besøk innimellom o.l. Og dei har vel kallt meg tante sidan før eg gifta meg med min kjære, så til å begynne med var det jo litt rart-- Og no endelig- i går blei eg ekte tante for første gong. Jippi!!! Kjem nok til å få eit heilt anna forhold til denne lille jenta
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 Jeg føler meg veldig som tante til samboerens nieser og nevøer. I alle fall de som bor nærmest, og som vi har mest kontakt med. Han har også noen vi ser bare et par ganger i året. De kaller meg ikke tante, men ved navnet mitt. Og de kjenner jeg jo ikke så godt, og ikke de meg. Men vi har det hyggelig sammen likevel. Så for meg kommer det nok litt an på, tror jeg :-)
Beama Skrevet 24. juni 2006 #10 Skrevet 24. juni 2006 Sambo (snart mann) har to nieser.. de var henholdsvis 7 og 10 år da vi ble sammen... Og jeg var bare 16. Nå er jeg 22 og de er 13 og 16 år gamle... verdens herligste jenter.. men de bor desverre på andre siden av landet så det er ikke så ofte vi ser de. Tante kaller de meg bare når de vil irritere meg litt:) jeg er jo ikke så mye eldre enn de så jeg kan ikke si at jeg føler meg som en tante egentlig. Men er allikavel kjempeglad i de jentene... er nok bortimot like glad i de som jeg vil bli i de barna som jeg kommer til å bli ordentlig tante til om noen år....
Blomman Skrevet 24. juni 2006 #11 Skrevet 24. juni 2006 er filletante til 8 og det spiller ingen rolle- har liksom vært ekte tante hele vegen -de kaller meg tante. Men ble skikkelig tante til to gutter i fjor og de er veldig tanteungene mine....ventet på dem lenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå