Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sliti m sopp i underlivet hele svskapet og brukt mange canesten kurer. Nå MÅ jeg finne noe annet for jeg klør og svir hele tiden

oen gode forslag jeg kan få tak i reseptfritt på apoteket i dag- eller andre kjerringråd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du har snakket med legen din? Legen min ville jeg skulle la være å behandle det helt inntil slutten, men tok en kur forrige helg etter å ha vært plaget et par måneder.

Problemet er jo at tarmsystemet er i ubalanse når man er gravid, og derfor vil gjerne soppen nedentil komme igjen. Den trives godt når det er fuktig og spiser man mat med mye gjær og sukker trives den enda bedre. Legen min anbefalte å sove uten truse + å drikke biola el. som inneholder gode bakterier som stabiliserer... for på denne måten å forsøke å holde soppen unna etter kuren.

Det er ikke farlig å gå med sopp, men det er en fordel om man har klart å behandle den rett før fødsel. (Det høres mye eklere ut enn det egentlig er.)

Har man sopp når man føder kan det få problemer med trøske er det såvidt jeg har lest... og man kan få problemer med brystknoppene...

Skrevet

PS: De kjenner sikkert til en alternativ kur på apoteket, men spar den til når det nærmer seg tett oppi termin... og snakk med legen din om dette.

Skrevet

tror det finnes noen melkesyretabletter(?!?!) som skal nøytralisere litt der nede... er ikke helt sikker...

Skrevet

jeg er ingen lege, men jeg brukte mild eddikblanding før jeg viste om canesten for 15 år siden. Ingen fare, men det lukter jo jæ...vli!

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde sopp helt til jeg byttet dopapir. Før brukte vi billig resirkulert dopapir. Med utallige dobesøk og papir i trusa for å ta unna utflod fikk jeg sånn himla til kløe. Byttet til hvitt, lambi dopapir, og alle mine underlivs plager opphørte!

Det er mye rart i resirk dopapir. Lim, trykksverte osv. Alt dette bidrar til å irritere den tynne huden i underlivet.

Jeg sover alltid uten truse på natten, bruker mild el ingen såpe når jeg dusjer der nede, og passer på at jeg tørker godt. Etter forrige fødsel fikk jeg tips om å føne meg tørr om jeg hadde føner med kaldluft (vil ikke ha brannsår i tillegg ;))

Skrevet

Vivag bruker jeg, det er helt genialt!!

Skrevet

Lamsil soppsalve kan du jo prøve? det rødet fikk jeg når canesten ikke virket lenger. Var utroli plaget jeg også. Åpne sår.. Men nå sist fikk jeg ambefalt av lege dactakort salve. Begge salvene får du reseptfritt på apoteket. Ellers vil jeg henge meg på de som tyr til soving uten truse. Veldig lurt :) Håper det order seg =)

Skrevet

takk for gode råd!!

Har faktisk byttet dopapir og føler meg litt bedre. Sover alltid uten truse og bruker lite såpe i underlivet så det har jeg prøvd.

Skal til legen i morgen så da får jeg høre hva han anbefaler, men det ser ut til at jeg kommer meg gjennom helgen uten FOR STORE LIDELSER hehe

takk takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...