Gå til innhold

Føde på Ullevåll - hvilket innhold må jeg ha i sykehusbagen?

Anbefalte innlegg

Har lest et eller annet sted på BIM at en som skulle føde på Ullevåll skrev at hun måtte ha med seg så mye mer til seg selv og babyen iom at hun skulle føde på Ullevåll.

Noen som vil dele listen sin med meg?

Takk!

Fortsetter under...

Ser at du ikke har fått noe svar, og jeg er ikke sikker, for jeg har ikke født der selv. Men kan det være at på Ullevål bor en på barsell-hotell etter fødselen i stedet for "vanlig" barsel? For da må du nok ha med eget tøy til deg og babyen + bleier og bind, såpe, olje og alt som hører til, mens på barsel (ihvertfall der jeg har vært) så får en bruke sykehusets tøy, samt at en får bleier, bind, såpe osv osv.

Fant dessverre noe særlig info om hotellet på nettet heller, bare dette:

http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iCategoryId=575&iInfoId=8205&iDisplayType=2

Jeg tok ks på Ullevål for nesten to år siden. På barsel fikk man ubegrenset av bind til seg selv, og bleier til babyen. Du kan til og med få låne klær både til deg selv og babyen. Men det er kos og behagelig å ha sine egne klær, og litt sminke er greit å ha. Jeg hadde også med egen dusjsåpe og shampo, men det er dispensere på veggen, så du trenger egentlig ikke.

Etter to dager kom jeg på hotellet, og der lå det en bunke med bleier til babyen, og en pakke med Libresse nattbind til meg. Det er meningen at man skal klare seg med det, og må bruke eget om man trenger mer. Her også var det dispensere på veggen med såpe. Håndkler og kluter får du ubegrenset av, men jeg anbefaler deg å ta med dusjhåndkle, for det er utrolig små de håndklene du får utdelt. På hotellet kan det også være godt å ha litt saft og kjeks o.l. i tilfelle du får lyst på noe mellom måltidene.

Ellers pakker du med "det vanlige"; rene truser, tannbørste, ammebh, ammeinnlegg osv.

Det er vel ikke så veldig annerledes på Ullevål enn på andre sykehus, annet en at på hotellet, så får du ikke ubegrenset av sanitærartikler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...