Gå til innhold

Juni: Trym ble født 18.6 (fødselshistorie)


Trym`s mamma

Anbefalte innlegg

Det hele startet om morgenen 17...da var jeg drit lei av å vere gravid.

Viste typen ett innleg om hvordan starte fødsel, en stilling som skulle vere bra.

Og jo da....slimproppen gikk. Ikke hele på en gang, men ganske mye av den med en gang. Resten kom i flere puljer hele dagen....men ingen rier. Var inne her og leste om slimpropp som kunne gå lenge før fødselen.

Ble skuffet da jeg såg det, trodde fødselen var igang når den gikk....men ingenting skjedde.

Dro å besøkte en vennine som hadde bursdag, var ute hele dagen. På kvelden dro vi på pub, ble spurt om jeg kunne kjøre en gjeng på nach spill. Det var ok for meg...men som vanlig skulle noen heimom en tur. På første stopp merket jeg att jeg hadde problem med blæren. Var på do, og når jeg skulle lene meg over på siden for å tørke meg, begynte det å renne. Men når jeg satt beint å tørket meg gikk det ok.

Lurte på om det kunne vere fostervannet, men trodde at da kom det uansett,...og på tidligere fødsler har alltid hinnen blitt tatt på sykehuset, nr 2 ville blitt født i sykebilen hadde ikke hinnen holdt....så jeg regnen med at den ville vere like sterk denne gangen også.

Men da jeg begynte å kjøre videre kjente jeg at det kom litt mer..

var bare 100 m å kjøre til neste stopp. så jeg tenkte jeg kunne bli med hun som skulle hente øl, inn og få et bind...kjøre folka på fest, og komme meg heim.

 

hehe.....det gikk ikke, for når jeg gikk ut av bilen, brast hinnen . Jeg ble kliss våt....hehe.

Fortalte gjengen at dei fikk ta taxi videre....dere skulle sett dei forvira fjesene...noen trodde jeg kødda...hehe.

Dro heim, og vekte typen. Ringte lege, da var kl 3 om natten. Reiste med sykebåt, og sykebil inn til sykehuset. Veene startet etter at jeg kom heim.

Kom inn på sykehuset kl 4. Ble kjempe skuffet, hadde bare 2 cm åpning da jeg kom inn.

Men det gikk passe fort....og kl 8 om morgene ble han født.

Han heter Trym...og er bare helt nydelig.

Veide 3360 g og var 50 cm lang.

Da han ble født hadde han navlestrengen 2 ganger rundt halsen, og en gang rundt kroppen. Det er vist ikke så skjeldent at det skjer, men det hadde ingen betydning. Navlestrengen strammet ikke til under fødselen.Ønsker alle som ikke er ferdig lykke til.

 

Jeg ble klipt, fikk bedøvelse der dei klipte.

Ellers brukte jeg ikke noe smertestillende, var hart når det stod på, men merker jeg glemmer det fort.

Har en del humør svinginger no....men det går vel over..

 

Klemmer til dere alle fra meg og Trym

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer så mye! Din historie var anderledes en min ja, men begge endte med at vi fikk hver vår velskapte gutt! ;-)

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...