Gå til innhold

Ammepress??? Jeg er forbasket stolt jeg!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes det er mye om amming i media, mange rakker ned på ammepresset...

Vel... Noen tanker i den anledning.

Jeg var førstegangsmamma i mai i fjor.

Før fødselen tenkte jeg som så:

Jeg ammer til ungen er en måned eller to, så gidder jeg ikke mere.

Jeg er ikke den som drar fram puppen på restauranter.

Ingen tar skade av erstatning -jeg gjorde jo ikke det!

Nei, min baby skal på flaske så fort som mulig!

Vel.. Babyen ble født, lagt til brystet, sugde som hun aldri skulle gjort noen annet før (he, he, artig skrevet men!) og det hele var så naturlig som det kunne på blitt!

Hvorfor i alle dager skulle jeg dytte i gulljenta mi ei flaske med melk når jeg bare kunne la henne få min melk?

Hun sugde perfekt, og nå, over 1 år etter har jeg aldri opplevd såre brystvorter, brystbetennelse eller sopp.

Heldig? Ja, kanskje..

Men jeg må bare få sagt at jeg er forbannet stolt over meg selv!!!

Tross alle problemene folk opplever -og tro meg, jeg er IKKE den som hadde taklet såre brystvorrter!! -jeg er SÅ stolt over å ha fullammet mitt barn til hun var 6 mnd.!!

Og det synes jeg at jeg skal være!

For selv om alle undersøkelser viser at det blir sunne og friske barn av erstaningsmelk så skal en ikke undergrave fakta:

At morsmelk er det sunneste for barnet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5453585-ammepress-jeg-er-forbasket-stolt-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og derfor er det så fryktelig sårt og leit når det ikke går... når man blir bedt om å slutte av leger, hs og familie... Gråt i hele går jeg.. Og synes du er heldig som har kunnet amme... Blir bare så lei meg fordi jeg må slutte nå jeg.... :-/

Glad det funker for andre da :-) Gratulerer til deg og go'ungen din :-D

De som ammer skal selvfølgelig være stolte av det! Men jeg synes også at de som ikke ammer skal være stolte av jobben de gjør.. Uansett hvordan en vrir og vender på det er det sårt å måtte pakke bort puppen, men noen ganger MÅ man.. Den beslutningen skal en være stolt av og stå for. Jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg kunne amme mer enn 3 mnd, men hvis jeg hadde gjort det tror jeg nok tilknytningen mellom meg og baby ville blitt skadelidende..

Synes alle mødre skal være stolte jeg! En formidabel jobb vi gjør jenter!!!!!!! =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...