Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 En salve som heter Inotyol, og fåes kjøpt på apotek:-) Er bedre enn vanlig hvit zink-salve, men inneholder også litt zink. Anbefales på det sterkeste!!
Twig Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 er ikke det en salve til psoriasishud?? Jeg kjøpte den, og prøvde på snuppa da ho var født.. men jeg synes den var rett og slett fæl å få av igjen..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Nei, det er en sårsalve for å ha på såre barnestumper, og det var jordmor som tipset meg om den. Den er ikke vanskelig å få av igjen. Da er vanlig zink salve værre, for å si det sånn. Jenta mi var sår den ene kvelden, men fin den neste etter å ha brukt Inotyol. Virkelig bra!!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Ja dette kan jeg skrive under på! Jeg hadde prøvd alle råd mellom himmel og jord når mellomste mi hadde bleieutslett. Så var det en på apoteket som anbefalte denne for den hadde moren hans brukt på han da han var liten. Og bleieutslettet har jeg ikke sett siden og det er over 1 år siden hun hadde det. Vi bruker den daglig ved bleieskift.
PinkBabyDoll Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 Følgende sto i felleskatalogen: Inotyol Selena Fournier Tjærepreparat. ATC-nr.: D05A A- SALVE: 100 g inneh.: Ichthammol. 1,5 g, zinc. oxid. 15 g, titan. dioxid. 5 g, adeps lanae, vaselin., lavand. aetherol., aqua purif. Indikasjoner: Psoriasis og eksem. Dosering: Påstrykes i et tykt lag en til flere ganger daglig. Kontraindikasjoner: Væskende og infiserte sår. Forsiktighetsregler: Påføringsområdet rengjøres før påsmøring. Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ikke risiko for fosterskader. Langvarig bruk over store hudområder bør unngås. Overgang i morsmelk: Må ikke brukes på brystene i ammeperioden. Bivirkninger: Sjeldne (<1/1000): Kontaktdermatitt. Egenskaper: Klassifisering: Lindrende og beskyttende salve ved kløende dermatitter. Virkningsmekanisme: Iktammol virker keratolytisk og svakt desinfiserende. Sinkoksid har adstringerende effekt. Titandioksid har kløestillende effekt. Salven har inflammasjonsnedsettende og gode dekkende egenskaper. Pakninger og priser: 50 g kr *.
Dano Skrevet 25. juli 2006 #8 Skrevet 25. juli 2006 inotyol er det eneste som fungerer her på sår stump,, smører og på et tykt lag når jeg vet det blir en stund til neste bleiskift, f, eks, når vi skal på biltur,,,
eline sin mamma Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 min tante brukte noe som het fiolett på sin sønn. fikk kjøpt på apoteket. om denne fins enda veit jeg ikke. dette er 19år siden... men alt som fikk denne salven på seg ble fiolett..
lilen06 Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 Jeg bruker Dr. Berthelsens barnesalve, og den er noe av det bedre jeg har brukt...den såre stumpen er borte på et blunk. Fås kjøpt på apoteket..
osolemio Skrevet 14. august 2006 #11 Skrevet 14. august 2006 Helt enig! Inotyol er det eneste som blir brukt hos oss også.
Gjest Skrevet 28. september 2006 #12 Skrevet 28. september 2006 Dersom det er åpne sår kan ikke fiolett brukes.. Men funker veldig fint når sår er grodd eller i ferd med å komme...
mamman til Adriana Skrevet 11. oktober 2006 #13 Skrevet 11. oktober 2006 Hei! Inotyol bruker vi på nyfødtintensiven, så den er helt klart flott å bruke. Krystallfiolett bør kun brukes om man har prøvd salve ett par dager, da den er veldig sterk.
monix1 Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Fikk anbefalt Inotyol på nyfødtavd for snart tre år siden. Letteste måten å få den av på er ved hjelp av en våtserviett.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 25. desember 2006 #15 Skrevet 25. desember 2006 Jeg er også vant med å bruke Inotyol på jobb, men hjemme på min lille frøken synes jeg at Weledas stellesalve med sink i er fantastisk! Er hunden rød er det bare å smøre på, og ved neste bleieskift er det merkbar bedring! Den anbefales til alle!! (Kjøpes i helsekost)
Maisenmy Skrevet 18. januar 2007 #16 Skrevet 18. januar 2007 Inotyol er absolutt det beste, synes nå jeg og anbefaler den på det sterkeste. Den kan være litt vanskelig å få vasket av igjen, men bruk bare ren babyolje på kluten og salven forsvinner med en gang. Olje kan brukes for å få bort alle fete kremer
mammatilverdensvakrestejenter! Skrevet 23. januar 2007 #17 Skrevet 23. januar 2007 Inotyol er kjempebra :-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #18 Skrevet 28. januar 2007 Bruk heller potetmel! Billig og funker veldig bra
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 4. september 2007 #19 Skrevet 4. september 2007 Skal Inotyol vaskes av igjen??? etter hvor lang tid??
Gjest Skrevet 4. september 2007 #20 Skrevet 4. september 2007 Synes den beste på snuppå mi e Unguentum. Den smører eg med 2 ganger te dagen. Om morgenen og til kveldsstellet... Får aldri for mye av den.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #21 Skrevet 9. september 2007 Er det noen som vet om denne salven fungerer på andre typer utslett/eksem også?
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #22 Skrevet 20. desember 2007 Inotyol funker ikke hos meg!?! trur jeg har prøvd alt (ikke potetmel da, trur jeg skal kjøpe litt i dag). Lufttørking i lange baner (bæsj og tiss overalt) sinksalver kjøpt i butikker og på apotek. Hold på sånn i flere uker, spørt helesøster men hun også annbefaler Inotyol. Men hun er fortsatt sår! Føler jeg bruker nesten hele dagen for å bli kvitt sår stump, hva i all verden er det jeg gjør galt??
Gjest Skrevet 27. desember 2007 #23 Skrevet 27. desember 2007 kryatall fiolett....en eller annen kaliumforbindelse.....er ikke å anbefale for små babystumper.......eller noen andre stumper heller......
Gjest Skrevet 27. desember 2007 #24 Skrevet 27. desember 2007 siden du har forsøkt lufttørking er det sikkert ikke soppinfeksjon.....kanskje noe du spiser som gjør bæsjen sur.....som igjen irriterer huden....eller kanskje typen bleie ungen reagerer på, vet ikke hva de inneholder......men åpner du en våt bleie er det en gelemasse inni, kanskje noen unger reager på dette..... er utslettet tørt vil zink etc bare gjøre det værre da det er uttørrende, så da ville jeg kanskje forsøkt litt matolje....men vanligvis er det relatert til noe mamma spiser eller drikker som barnet ikke tåler.....dersom du ammer da......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå