Gå til innhold

Nattamming. Hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Jenta vår er straks 12 uker og får fortsatt mat hver 3.time natt og dag. Har i det siste gått 4,5 og 6 timer mellom noen amminger på natten. Er det da på tide å prøve med nattavvenning? Hvordan gjør man i tilfellet det? Håper noen har erfaring på området, da jeg er ganske blank...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5452614-nattamming-hvor-lenge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Nei, jeg tror jeg hadde ventet. Det er ikke før rundt 6 mnd alder at babyene stort sett kan klare en hel natt uten mat (noen før selvfølgelig). Nå er jenta di bare 12 uker og hvis hun krever mat om natten så trenger hun det :)

Men når den tiden kommer så er det pappaen som bør ta kampen. Du bør ikke være i samme rom for du lukter vel god melk :)

Tror ikke tiden er inne for nattavvenning før du er sikker på at bebisen får nok mat på dagtid til å sove hele natta. Dvs ca 2 grøtmåltider. Begynner babyen selv å sove natta igjennom er det noe annet. Men jeg hadde ikke starta noe nattavvenning uten at bebis får fast føde.

Annonse

Nattavvenning skal man ikke gjøre før fast føde er vel-etablert - dvs at babyen får 2 grøt måltider om dagen. Da trenger ikke babyen næring om natten lenger. Som regel er dette rundt 6 mnd fordi det er da de fleste babyer har fast føde som en del av mat rutinene.. Får babyen kun melk skal babyen styre dette selv, da dette ikke trenger å holde helde natten..

ADLRI avvenn en baby som kun får melk!!!!

Her er det knøttet som bestemmer selv når det er tid for pupp:)

Han er 5,5mnd og har ikke så veldi rutiner dag. Vet bare sånn ca når han bruker å spise.

Han spiser vanligvis en gang mellom 8 på kvelden og 7 på morgenen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...