Anonym bruker Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Vil bare fortelle dere hvor heldige dere er som er inne i siste trimester, med voksende mager. Tiden hvor dere kjenner masse liv og har begynt å merke et mønster hos babyen deres. Nyt hvert øyeblikk!! Ta dere tid til å slappe av og kose dere og glede dere over at dere er gravide og har tid til å "eie" babyen alene litt til. Ikke misforstå, det er en fantastisk følelse å dele den med hele verden, men akkurat dette med å gå gravid, kjenne liv og være DEN personen som vet alt om livet inne i seg er noe unikt. Ikke sikkert jeg klarer å sette ord på hva egentlig mener men, det er en så koslig tid som altfor mange stresser igjennom med alle gjøremål (og det må jo også gjøres selvsagt). Men som sagt, nyt, slapp av og gled dere. Legg planer (drømmer) for tiden som kommer. Ikke glem å tenke noen tanker på hvordand dere tror barseltiden blir. Om dere er litt forberedt vil den nok være riktig så fin. Masse lykke til alle sammen! Hilsen en med en fantastisk 4 mnd gammel baby som er litt missunnelig på alle de store magene som går rundt i byen om dagen:-)
August '06 Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Har mest lyst til å bjeffe noe stygt tilbake, men kanskje sov du godt, hadde ikke sure oppstøtt, ei heller var du tung og støl med verkende rygg og bekken, og generelt uopplagt hele tiden? Jeg kan ikke vente til jeg er ferdig! Sorry!
langevipper Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Jeg kan ikke si at jeg nyter denne tiden, hadde termin igår og kan ikke vente med å bli ferdig. Ser ikke helt at jeg kommer til å savne å gå gravid eller kjenne sparkene. Selvfølgelig er det koselig når hun sparker og driver på, men å savne det....nei det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg sliter med mye sur oppstøt om dagen...stod opp kl 6 imorges for å vaske leiligheten, ikke vits å ligge når en har halsbrann. Fikk plutselig energi til å vaske, så jeg håper det er et tegn på at hun kommer snart. Jeg verker noe sinnsykt i lyskene, har vondt i ryggen og kan ikke gå på turer uten å lide i dager etterpå. Bare en dag fylt av aktiviteter er nok til at jeg ikke får sove om natten pga smerter jeg da får i beina. Nei jeg holder med deg August 06, det skal bli godt å bli ferdig. Mye bedre å ha sitt eget barn i armene enn å ha det magen. Så uttrolig deilig å vite at jeg vil holde henne i mine armer innen to uker....gleder meg kjempe mye. lykke til August 06, tiden her på 3 trimester har gått kjempe fort for meg så jeg håper det går like fort for deg. Klem fra en som forstår akkurat hva du mener:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Alle svangerskap er forskjellige... Vær heller glad for at andre har et "lett" svangerskap"! Som ei venninne av meg som fødte for tre uker siden sa til meg for et par dager siden(hun hadde en del plager i svangerskapet): Det å ha problemer med ammingen, følelsene som blir satt i sving og at babyen ikke fikk sove var bare barnemat i forhold til svangerskapet og fødselen... Det er klart at ALT blir mye bedre etter fødselen! :-p
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Må nesten le litt nå. Var ikke meningen å tråkke på dere som føler at dere blir ekstra slitne i sv skapet. Tror kanskje alle blir det, jeg var og det. Men det har jo noe med hvordan man tar det kanskje. Til orientering hadde jeg mine plager jeg og (både kvalme, sure oppstøt, vond rygg og såre føtter) selv om jeg slapp unna bekkenløsning og andre ekstra krevende situasjoner. MEN, jeg villle bare ønske dere lykke til og be dere nyte tiden, og det mener jeg fremdeles, tro meg dere kommer nok til å glemme noe av det som dere sliter mest med nå, det er rart, trodde ikke jeg skulle gjøre det selv jeg.. Fremdeles lykke til og nyt tiden (tro meg dere kommer til å savne den litt, faktisk!!!)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Takk skal du ha - en hyggelig melding var det, og helt sikkert synes de fleste at det er en stor opplevelse - det å gå gravid, ha ungen inni seg; men det er ikke lett å "se skogen for bare trær" når en er sliten og lei.. Jeg er enig i at det virker som om mange stresser avgårde også i den tida de går gravide, og tar seg ikke tid til å kose seg. Har 1 uke igjen til termin nå, og kan selvsagt heller ikke vente med å få holde ungen i armene, selv om svangerskapet har vært uten de store plager. Lykke til alle sammen!
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Takk for et fint innlegg. Jeg skal ta rådet ditt og kose meg så godt jeg kan.
langevipper Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Jeg var nok heller i mitt hormonelle hjørne da jeg leste innlegget, akkurat nå er det et slit. Men jeg er jo selvsagt glad for at jeg har fått oppleve å gå gravid og oppleve hvordan det føles å ha et barn vokse inni meg. Akkurat nå klarer jeg ikke helt å glede meg over å gå gravid, men det er nok mest fordi jeg har passert termindato... inntil forgje uke koste jeg meg...men nå er jeg kjempe utålmodig og er ganske lei av spørsmål om noe har skjedd fra venner og familie. om fire måneder håper jeg at jeg også kan si at jeg nøt å gå gravid, når jeg har fått oppleve at kroppen har kommet noe lunne tilbake til det normale.
en av hver Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 Fem dager etter termin nå. Temmelig dritlei og føler meg som en stranda hval. Så TUSEN TAKK for innlegget, du klarte å snu tankene mine litt, og nå sitter jeg å stryker lillegutt på magen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå