Gå til innhold

Noen som har baby med enten kumelkallergi eller reflux?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg maser litt igjen, jeg... Har et styr her hjemme med jenta vår på 8 uker. Hun har helt siden fødsel vært en storgulper. Det bare forsser ut. Går dårlig opp i vekt (gått opp 1,3kg siden fødsel). Mye vondt i magen. Er til behandling for KISS-syndrom og det har blitt tatt ultralyd for å utelukke pylorustenose.

I forigårs satt hun antagelig en gulp i halsen når hun sov, fikk ikke puste, ble blå i ansiktet og fråda rundt munnen. Hun pusta ikke normalt på 20 min. Var derfor på sykehuset. De sa jeg skal avstå fra alt med melk i i 2 uker for å finne ut om hun har kumelkallergi.

Om 2 uker skal det taes ph-måling om ingen bedring fra dietten. Dette for å finne ut om hun har reflux. Synes det høres forferdelig ut å skulle legge ned sonde i spiserøret på henne, stakkar!!

Noen med erfaring mht enten reflux eller kumelkallergi? Likner symptomene på dette?

Fortsetter under...

Hei. Det hørtes dramatisk ut. Jeg mener at jeg har lest at babyer med refluks kan få slike apnè anfall som jenta di hadde. Har du prøvd å heve hodeenden? Vi venter på utredning for gutten vår som er 8 mnd for melkeallergi og refluks. Han spiser lite, vil ikke ha fast føde, gulper endel og har nok vondt når han ligger nede. Han får feber av melkeprodukter. Mht pH registrering er dette ganske udramatisk, hun vil ikke merke noe til sonden. Lykke til med jenta di.

Heve sengeenden har vi gjort for lenge siden egentlig. Virker ikke som hun har spesielt vondt av å ligge...

Håper vi finner ut av dette snart. Sliiiiiiiitsomt!

Lykke til med gutten din også :-)

Sønnen min har reflux. Merket ikke særlig problemer på natta-bare at han slet med sure oppstøt når han lå nede. Men i forhold til mat hadde han problemer-kastet opp igjen maten-fordi han fikk sure oppstøt så fort han spiste. Fikk ikke i han mat-og vekta gikk ned. Han var 8 mnd da han gikk med ph-registering, og dette gikk helt fint. Bare litt vanskelig å få ned slangen. De prøvde først uten litt beroligende-d gikk ikke-måtte opp på avdelinga å få litt sovemedisin-da gikk d med engang-men d var ikke så mye sovemedisin at han sovnet-medisinen var ute av kroppen hans med engang. Like blid med slangen i seg :-)

Etter at han begynte med tabletter for refluxen-spiste han bedre-og våknet ikke SÅ ofte på natta lengre.

Ps. Gutten min gulpet ikke mye som baby,så symptomene er ulike. Men d sa legen også-at han trodde IKKE gutten min hadde reflux. Helt til svaret kom-som viste tydelig reflux. Da sa han bare: Beklager,jeg tok feil...

Så kan hende deres symptomer er mere vanlig hos reflux barn. Spennende å se om barnet ditt har d da. Går nok bra skal du se! Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...