Gå til innhold

Amming.. Virusinfeksjon i magen.. Biola... Trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Fullammer Lillegutt som er 5 mnd. Nå har han fått "farang" Virusinfeksjon i magen. Oppkast, diare og feber.. Grønn og slimete avføring som lukter phy...

Kan jeg fortsette å amme når han vil ha?

Har gjort det i dag, og det ser ut til at det går greit, men kan det forlenge eller forværre sykdomen?

Leste innlegg om Biola, at det var bra.

Har Biola med blåbær, men kan jeg gi han det når han bare er 5 mnd?

Fortsetter under...

Du kan fortsatt fullamme han fordi om han har farang - det er bra - mm virker ikke slik på magem som kumelk ved oppkast og diare. Tror jeg ville bare gitt mm- men obs spedbarn blir lett dehydrerte- bør ha 5 våte bleier i døgnet- obs ved stående hudfolder når du klyper lett i skinnet, innsunkne øyne, innsunken fontanelle(annerledes enn den pleier), apatisk gråt, svak muskeltonus. Da må du ta kontakt med lege!

Håper det går bra.

amehjelpens råd ved oppkast er at næring bør bare være morsmelk - amme 2-3min, hvert 10 min i en times tid når barnet klarer å ta til seg væske. Når oppkast opphører kan varigheten av ammingen økes.

Skriver under her, gi mm! Har selv hatt samme situasjon flere ganger i vinter, siste gangen er jeg overbevist om at det holdt oss ute av sykehuset (ville ellers tørret ut baby). Pass på å ha noen i bakhånd som kan ta seg av baby i de neste dagene hvis du får det også!!! Gjerne noen som allerede har hatt dette, eller er villig til å ta sjansen (fedre og besteforeldre er ofte villige ;) ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...