Gå til innhold

Dere som fødte rundt uke 34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når smilte deres lille? Min er født 6 uker før termin og er nå 2,5 mnd (skulle vært 5 uker) men han smiler ikke til meg ennå. Kommer bare et smil i ny og ne og han ler av og til men det er til lekene over vipe stolen hans..

Er han sent ute?

Blir litt fortvilet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal bli fortvilet riktig ennå :)

De trenger litt tid å hente seg inn disse små premature. Og som oftest må vi hele tiden tenke fra termin mens de ennå er babyer.

Min smilte først når hun var 7 uker etter termin. Hadde noen "smile-grimaser" i et par uker, før sånne hjertegode smil kom.

Og at han smiler/ler til lekene sine er bare et tegn på at han oppfatter bevegelse/farge/lyd etc, og blir stimulert til å utvikle seg videre. Så tenk på det som kjempepositivt (for det er det!), og skryt av gutten din når han følger med på lekene.

Gjest -lilly-
Skrevet

Gutten min er født i uke 34, og han smilte når han var 1 mnd gammel. Men han har vært "treg" på andre ting. Som f.eks løfte hodet, krabbe og gå.

Så tror ikke du trenger å bekymre deg. Det er helt normalt at de henger litt etter, de er jo tross alt født 6 uker før termin.

Slapp av og la ting komme når de kommer :o) Ikke sammenlign med andre "termin-unger", da blir du bare stresset.

klem

Skrevet

Gutten min ble født i uke 35, og smilte ikke før han var 7,5 uker, så ikke bekymre deg. :o)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter:)

Snakk om solen så skinner den:) I går og i dag har ikke Noah gjort noe annet enn og smiiiiile:)

jeg er sååå stolt og smelter hver gang=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...