Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Jeg er jo en innflytter til østlandet. Kommer opprinnelig fra trøndelagen hvor alle smiler og hilser og prater med hverandre. Her nede har jeg opplevd mange ensomme stunder da de er så innesluttet på østlandet (Oslo spesielt...) Jeg har fått et par gode venninder her nede, men opplever gang på gang at jeg blir glemt og droppet i en del sammenhenger, men med en gang det er noe de sliter med, er deppet for er jeg der og trøster og oppmuntrer de som best jeg kan. For ca 3 uker siden avtalte jeg med en venninde at hun og mannen skulle komme til Hadeland i morgen. De har jo ikke vært her og de har heller ikke hilst på samboern min før. SÅ jeg sa at det var på tide. I dag ringte jeg henne uten å få svar så jeg sendte en tekstmelding for å høre når de kommer i morgen og om det ble til at de skulle ligge over. Et par timer senere kommer det svar om at de hadde helt glemt bort denne helgen så mannen hadde tatt på seg overtid. Sorry, sorry ikke bli sint på meg stod det.... Jo selvfølgelig blir jeg sint og selvfølgelig blir jeg vanvittig skuffet og lei meg. Hadde jo gledet meg til at de endelig skulle ta seg en tur. Hva faen skal jeg svare da.... "Ja vel" var alt jeg gadd å svare tilbake. Jeg hater å bo her nede og bli nedprioritert av mine venner hele tiden, og stille opp for de hver gang de føler at de har noe på hjertet som er vanskelig. HVA FAEN med meg da!!!!!! Jeg som virkelig har hatt det tøft og vanskelig de siste årene skal det ikke snart være MIN TUR til å ha noen rundt meg som viser meg oppmerksomhet og oppmuntrer meg på mine dårlige dager. Jeg har mest lyst til å drite i alt her nede og bare flytte oppover til trøndelagen og komme i et hyggelig miljø hvor mine gamle venner er mye flinkere til å spørre meg hvordan jeg har det. De mailer jeg med og snakker på telefonen. Er på besøk de få gangene vi har muligheten. Hvorfor må de være så annerledes her nede??????? Ble et langt innlegg med mye gørba, men takker for at du gadd å lese dette. Litt skuffet klæm fra
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Altså.. jeg bor på Jevnaker .. og jeg skjønner deg veldig godt jeg! Jeg elsker å bo her, ikke misforstå.. men så overlegne og overfladiske mennesker som er samla på et distrikt skal du lete lenge etter!! Min aller beste venn bor like ved Kr.Sand.. Og jeg reiser heller dit noen helger enn å oppsøke de "gamle" vennene mine her.. Men du.. vi pleier å arrangere jenteturer.. Det hadde kanskje vært noe? Vi er ganske ok.. tror jeg.. hehehe.. Det blir ikke så ofte dessverre, siden alle er opptatt med sitt.. Og ihvertfall ikke nå som det er sommer og alle er på ferie osv.. Men høsten har vi tenkt på en tur.. Håper det endrer seg da..
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Jentetur høres morro ut. Det er jo også bare 20 minutter å kjøre til Jevnaker herfra så.... Du får gi beskjed når dere skal på tur neste gang så skal du ikke se bort ifra at jeg dukker opp med et stort smil fra øre til øre. Jeg er kjent for å være en sprudlende og bli jente da :-) Klæm
susse Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Hei på deg! Her kommer en som går rett i forsvar Vi er ikke alle slik her på østlandet Men for å ta deg litt på alvor: Jeg forstår faktisk godt at du blir oppgitt og føler at dette er urettferdig.. og det er det også. Et vennskap skal gå begge veier og det vil si at de også er oppmerksom på deg. Så det er nok ikke deg det er noe feil på det er vennene du har valgt! Når det gjelder disse som skulle komme i helgen synes jeg egentlig at du burde ha svart henne at " det var jo synd siden jeg har satt av denne helgen til dere" Stikk litt dårlig samvittighet til henne. Det har hun fortjent. Er det noe spesielt som holder deg her på østlandet eller finnes det mulighet for at du kan flytte tilbake til gamle og gode venner? Uansett håper jeg du får mulighet til å ha en hyggelig helg. Stor klem
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Det som holder meg tilbake er jobb og kjærligheten :-) Nei jeg er fullstendig klar over at ikke alle er slik her nede, men hvor i h.... skal jeg finne de som ikke er slik da? Jeg har prøvd å bære aktiv i borettslag jeg har bodd i , vært med på håndball, trent på treningsstudio, vært masse ut og luftet den hunden jeg hadde, men hvor er de som er ok da? Visste også at jeg kom til å provosere noen her inne, men det fikk bare gå sin gang. Som jeg sa til samboern så finnes det unntak begge veier :-) MEN skulle det dukke opp en mulighet etterhvert for å flytte oppover så er ikke sambo fremmed for tanken han heller.... Kos dere i finværet jenter :-) Klæm
susse Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Hei igjen vennen! Jeg ble ikke provosert og ser jo at det kanskje ikke er så lett å se at jeg skrev det jeg skrev med et lite smil og glimt i øyet. Men igjen jeg forstår at du er frustrert og kanskje en smule såret av disse vennene dine. Skulle ønske jeg hadde noen gode råd å komme med men det ser jo ut som du har gjort det meste for å skaffe deg et nettverk allerede. Kanskje du/dere skal prøve litt aktivt å se etter jobber der oppe slik at det kan åpne seg en mulighet for å flytte dit hvor du helst vil bo. I den situasjonen vi er i er det viktig å ha venner og familie rundt oss som forstår hvilken situasjon vi er i og som stiller opp og som er oppmerksomme på å spørre oss hvordan det går. Jeg håper i det snart dukker opp noen verdifulle venner rundt deg og i mellomtiden får du bruke oss her inne. Rop ut, vi er her vet du! Kjempe stor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Hei! Jeg skjønner deg så godt så godt! Det ER vanskeligere å få gode venne på østlandet enn i Trøndelag. Selv flyttet jeg fra østlandet til Trøndelag for 2.5 år siden og jeg har masse gode venne og 3 venner som er virkelig nære og gode venner som støtter meg i den prosessen jeg nå står i. HAdde ikke klart dette uten de:) Hva slags type jobb er dere på kikkeren etter dersom dere skulle begynne og kikke? Og hvor kunne dere tenkt dere å jobbe? Jeg jobber som Salgssjef i en stor bedrift og jeg har mange kontakter i Trondheim og omegn og jeg kan alltids holde et øye åpent for deg hvis du vil? Bare rop ut så gjør jeg gjerne det:) Håper det går bedre med deg nå og at du ikke føler deg helt venneløs i alle fall:) Stor KLÆM
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Hei Bjørnen Collargol Som ekte nordlandsjente kjenner jeg godt til hvor mye vanskeligere det er å komme i kontakt med andre mennesker på østlandet..Jeg var heldig,etter et kort opphold i sør traff jeg en trøndermann (uten bart C";),som tok meg til trøndelag...og det må jeg si...var som å komme hjem!Om du skal fortsette å mistrives slik så håper jeg du får sambo med deg på lasset hjem til trøndelagen igjen.Her har du alle dine gamle venner,og kan sikkert ikke unngå å få nye heller! Jeg synes det var vanvittig dårlig gjort av det venneparet deres,og vet med meg selv at jeg ville fått vanskeligheter med å svelge det skitne trikset med det første.Håper det går fint med deg der nede da,og at du finner noen koselige mennesker.En jente-tur med Vibeke25 og venninnene kan jo bli skikkelig morro!! Hilsen vilsågjerne.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 25. juni 2006 #9 Skrevet 25. juni 2006 Tusen takk for de fine meldingen fra dere, det varmer et trønderhjerte :-) Vi jobber i NSB så det er nok noen år før vi får muligheten til å søke oss oppover. Ellers så er samboer utdannet journalist og jeg har tidligere jobbet på personalavdeling, administrasjon. Jeg byttet jobb da jeg syntes det ble for stillesittende, ville ha en jobb jeg kunne bevege meg på og trives veldig godt på jobben faktisk:-) Nå ropte sambo at det er mat så jeg skriver mere senere! Stooor klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå