Pocoyoツ Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 De eneste salmene jeg kan brukes i begravelser! Men jeg har tenkt på "jeg råder vil alle" og "Det hev ei rose sprunge", men jeg vet ikke om de er salmer? Hva skal dere ha??
FruMamma med nr 2 Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Vi skal ha; Guds kjærleik er, salme 716(tror den heter Gud er rik eller noe) og Guds godhet sang i sinnet. Men jeg anbefaler deg å gå inn på: www.orkdalsmenighetene.no
Wea og mini Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Vi skal ha "Guds godhet sang i sinnet" og "Nå er det morgen".
vimsete mams Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Jeg tenkte jeg skulle ha "Å leva det er å elske" (salme 698), "Gud vesligne desse to" (salme 273) og enten "alltid freidig når du går" elelr "Gudsgodhet sang i sinnet". Men er litt usikker på om jeg skal ha to eller tre salmer. Mulig jeg skal be organisten om et solonummer istedet. Tenke, tenke... Det er jammen ikke lett å velge salmer! "Det hev ei rose sprungen" er også kjempefin, kanskje jeg også skulle tatt den...
Gjest Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 For meg er "Det hev ei rosa sprunge" en julesalme, men det er kanskje jeg som er litt "rar"... Ikke umulig! Synes "Å leva det er å elska" er en flott bryllupssalme, det samme med "Kjærlighet fra Gud". En del bruker også "Deilig er jorden" - som om ikke også den ofte blir betegnet som en julesalme... Snakk med presten, eller organisten! Kanskje de har noen gode forslag. Jeg er som deg, kan absolutt flest begravelsessalmer. Er sjelden i kirka, og er jeg der, så er det som regel i begravelse.
FruMamma med nr 2 Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 "Det hev ei rose sprungen" minner meg om julesang egentlig. Tror ikke det er det men. "Alltid freidig når du går" er begravelsessang for meg,men den er fin dag. Sammen med "Blott en dag": Men du har jo den Amazing grace(eller hvordan det skrives) på norsk også.
lizzy1981 Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Hallo! Vi skal ha sangene "navnet jesus" og "salighet visshet". Katti skal dere gifte dere?
brooklyn Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 synes det er litt morsomt hvordan vi forbinder ulike salmer med ulike ting. Vi skal for eksempel IKKE ha kjærlighet fra gud, selv om den er "kjempepop" og ble anbefalt av "alle", fordi den roper begravelse. Har blitt spilt i alle de begravlesene jeg har vært i de siste årene (og det er endel), jeg har ikke et eneste godt minne fra den. Vi skal ha alltid freidig. Ser på orkdalsmenighetene at "måne og sol" kan brukes. Da måtte jeg flire litt. Setter den i samme bås om "mine hender er fulle av blomster" og andre barneskole-salmer: Men vanskelig, det er det. Mangler 1 salme. Sukk.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Hei, vi hadde "Herre gud ditt dyre navn og ære", "Deg å få skode er sæla å nå" og en sang som ikke er en salme, men som var allsang: "Mitt hjerte er ditt" av Alf Prøysen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå