Gå til innhold

Hva gjør jeg hvis jeg ikke får plass i bhg?

Anbefalte innlegg

Jeg har jo søkt etter hovedopptaket. Så jeg får liksom bare beskjedd om jeg får en plass, hvis det tilfeldig hvis skulle bli ledig. Jeg trenger plass i november.

hva gjør jeg hvis jeg ikke får plass. har ikek råd til og gå hjemme...

Fortsetter under...

Erfaringer har jeg ikke, men mine gode ideer kan jeg dele meg deg ;-)

Du kan;

Skaffe dagmamma

Gå sammen med flere om å engasjere en praktikant for et år. Kan faktisk komme ganske så godt ut, selvom du ikke har mulighet til at praktikanten kan bo hos deg. Hvis du og en til eller flere går sammen kan dere leie en hybel til praktikanten og hun kan ta med barna i åpen barnehage.

Sjekke ut familiebarnehager i området der du bor. De er ofte ganska langt ned på "rangen", de fleste vil heller ha plass i en "ordentlig" barnehage, og derfor blir det stadig ledige plasser i familiebarnehager. Du kan være heldig å finne en god en ;-)

Være hjemme med ditt eget barn og ta et dagbarn eller to, det hjelper veldig på økonomien og samtidig får du mer tid med barnet ditt. (Hvis du vil det da?)

Siste alternativ er jo å kutte alle unødvendige utgifter og droppe sommerferien i år, samt spare feriepenger og skattepenger, så varer de kanskje ut desember og så får du håpe på at dere får en ledig plass i januar?

Det erkke lett dette her! Av en eller annen grunn hadde jeg aldri trodd at det skulle være så vanskelig heller, så jeg har nok vært litt naiv ja. Det er liksom alltid de andre som ikke får plass.

Lykke til, det ordner seg for snille jenter ;-)

Vi fikk plass ikommunal bhg i dag, og hadde fått avslag... I forrige uke fikk vi plass i familiebhg også! -Som vi måtte takke nei til... Ring alle fam. bhg eller private hg, og søk bydelen etter at du har ringt! Vi gjorde det, og fkk plass. bare fleks at vi fikk kommunal plass i "siste liten"... PRØV! Vi har forresten hatt dagmamma dette året, i 60%, og har vært kjempefornøyde! Hun legger imidlertid ned virksomheten enne måneden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...