Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg blir så frustrert!! Hun har et veldig sugebehov og driver ofte å leter på hendene, men gir jeg henne smokk, blir hun rasende! Dessuten vet jeg jo at det er forebyggende ift.krybbedød..Hun er 6 uker..

Skal jeg forsette å prøve eller er det nytteløst? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5450550-nekter-%C3%A5-ta-smokk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøv forskjellige slag, her bruker vu nuk- førstemann var ikke så glad i andre merker i starten, men nuk satt, så vi har holdt oss til den, ihverfall til de ble større. Ellers har jeg hørt at chicco sine ofte godtas av smokkenektere- er ikke så pene, men er verdt forsøket kanskje

Babyer som ikke får smokk er som regel raskere med å oppdage hendene og til å utforske ting med å putte dem i munnen, er barnet avhengig av smokk mister de mye av kontakten med hendene og er ikke intressert i å utforske nye ting ved å smake på dem...

Det er ikke verdens undergang. Prøv heller å gi en sutteklut som sikkert er mye bedre å suge på...

Annonse

Guten vår hadde eit enormt sugebehov og nekta plent å ta smokk då han var nyfødd. Vi gav opp då han var vel 1 mnd, men prøvde ved ein tilfeldighet igjen då han var 3,5 mnd. Og DÅ ville han ha smokk ja! Bambino og NUK var dei smokkane han tok (sånne med "knekk" på), dei vanlege "flate" berre sklei rett ut igjen. Og så har han berre brukt latexsmokkar, dei i silikon er mykje hardare.

Eg ville forsikra meg om at eg hadde prøvd både flate, runde og smokkar med knekk + både silikon og latex før eg gav opp. Og må du gje opp, kan du godt prøve igjen etter nokre veker, det hender at babyen plutselig ombestemmer seg.

Du får søte smokkar med "knekk" og navn hos www.navnesutten.dk, dei er vi kjempefornøgd med!

Ein del babyar foretrekker forresten at smokken er ein størrelse større enn den ho skal ha i følge alderen. Dette gjeld spesielt viss babyen er litt stor i forhold til alderen.

Gutten min har også nektet smokk hele tiden. Har prøvd og prøvd, men til ingen nytte. Han brukte meg som smokk en god stund. Men plutselig en dag for 14 dager siden, ga jeg han smokk, og han tok den! 5 Mnd. gammel! Så det er vell bare å prøve med gjevne mellomrom.

helt i starten brukte vi og en som var helt rund ytterst - eska tror jeg den het, her vi bor får vi bare tak i den på sykehusapoteket- de brukte den på barsel her før, inntil de ble mor barn vennlig sykehus- da må man skaffe smokk selv hvis man ønsker det.

Annonse

Jeg har prøvd alle typer og det er ikke tulle engang, forskjellige utgaver av mam, har avent, nuk, et annet merke og trøst... ingen funker og hun er 5 mnd... har prøvd helt til nå, men det lengste vi har kommet er at hun har tatt smokken 2 dager på rad (og ikke mer)... nå har vi gitt opp den prøvinga, gir henne istedenfor den ene trøst smokken som hun kan bite på når hun vil så får vi se om hun finner ut av det selv...

ville veldig gjerne at hun skulle ta smokk i begynnelsen, men nå tar v det med knusende ro... kan ikke tving henne til noe hun ikke vil...

vår gutt var også skikkelig smokkenekter helt til vi kom til avent-himmelen ;P. nå sutter han som bare det, avent-tuttene har virkelig gjort susen her hjemme. Men det er vel like mange preferanser på tuttene som det finnes barn.. Må tilføye at vi den første tiden måtte presse på han tutten, trykke den inn og holde den i munnen hans i flere sekunder, helt til han fant ut at "hm, her var noe å suge på gitt!". Høres sikkert fælt ut, men han roet seg raskt da.

Senere fant vi ut at han lettere tok smokken hvis vi tok den forsiktig inntil nesten eller kinnet hans, for liksom å vekke nysgjerrigheten og appetitten på tutten.

psst, vet ikke hvorvidt du vil det, men har hørt andre dyppe tutten i malt før de gir den til barnet. Vi prøvde det to ganger, og malt var visst fantastisk, det så ut som han hadde lyst å spise opp hele tutten..;) Kanskje en kan dryppe morsmelk på tutten og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...