Gå til innhold

Hva skjer hvis man får unge i mars\april? I forh til høgskolen

L-O-V-E&prinsen+spireimagen:)

Anbefalte innlegg

jeg lurer litt på dette... satser på å bli gravid en av disse to mnd, men lurer på hvordan det blir med høgskolen og eksamner, får jeg fullført året?? Må vel ta meg en prat med skolen...

kan legge til at jeg skal starte på 2 året lærerskolen...

Fortsetter under...

Det velger du igrunnen selv... Du kan velge å ta permisjon, og dermed forskyve eksamenene dine, eller du kan fortsette som student med baby, - og ta eksamenene som normert.

Jeg vet ikke hvordan det er på lærerskolen altså, om dere har lange dager, obligatorisk oppmøte osv. så det kan jo hende det setter noen begrensninger...

Lykke til anyway! :o)

Ja det er jo opp til deg selv..! Jeg går også på lærerhøyskolen og venter barn i februar, men satser på å få tatt alle eksamene. Det blir også lagt veldig til rette for deg med tanke på undervisningen, når man er gravid og nettopp har fått barn. De prøver mye for at man slipper å slutte på studiene fordi man velger å få barn mens man studerer. Det er flere her i Bergen som tok eksamene nå til sommeren rett etter de hadde fått baby. Da er faren sammen med babyen i nærheten, og mødrene tok pauser til amming. Er jo selvfølgelig mer stress, men det er ikke et hinder å få barn så tett opp mot eksamen :) Lykke til!

så bra=)

ser ut til at eet blir i april\mai det blir føding så... er usikker på når jeg skal ha eksamner... vil fullføre liksom, hvis ikke er jo alt job til ingen nytte....

hvordan gjør de det med praksis? Hva skjer hvis man ikke er på den?

Jeg også dytter dette videre, jeg har termin i mars og har søkt høyskole nå til høsten, jeg har alle planer om å starte selv om jeg nå er gravid, jeg er forbredt på at det kan bli tøft, men jeg har et mål om å klare begge deler... noen som vet hvordan det er i forhold til det økonomiske og permisjon? Vet ikke om jeg klarer å fortsette 2 året rett etter fødselen, det er jo noe med å kunne ha tid med barnet også samtidig som jeg har barn fra før...

Håper noen kan hjelpe?

Annonse

heisann.

Jeg går sosionom utdanning og har termin i februar/mars. e litt usikker ennå, men uansett så har jeg snakket med høgskolen, og de legger mye tilrette. folk blir jo gravid i arbeidslivet så hvorfor ikke som student? De ser på fravær, og kan utvide den 20% grensa, dersom det er behov for de, men de kan også være at man må levere inn flere oppgaver,for og supplementere, (er de slik det skrives?).hehe.

I allefall det skal ikke være noen hindringer for at du ikke skal kunne fullføre eksamen. Jeg begynner nå på 2 året, og skal ut i praksis. Man får vel bare prøve og ordne med kontrollene til jordmor på lesedager, eller om man har fri. Jordmødre er også svært fleksible for å hjelpe til:)

Når de gjelder penger fra lånekassen, har man rett til fødselspenger i 10 mnd, selv om du fortsetter utdanningen, eller om du velger og bli hjemme med barnet, men husk at far kan da ikke ha fødselspenger samtidig. Videre har du rett til forsørgelses stipend og ett evnt. sykestipend om det er behov for det.

Alle er behjelpelig om man bare spør.

Det er best og være ærlig og fortelle høgskole, praksis, jordmor og lånekassen hvordan det er. Da får de også tid til og forberede seg slik at de kan hjelpe på en bst mulig måte.

Dette ble ett langt innlegg, men jeg håper det er til hjelp for noen:)

Vennlig hilsen Tone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...