Gå til innhold

Noen som har født i uke 35?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 35+5, hatt rier i hele dag. Vært på sykehuset, bare 2cm åpning, så går hjemme og venter til noe mer skjer.

Lurer på hvordan det er med en baby født 4-5 uker for tidlig.Noen med erfaring som kan gi meg litt informasjon? Er så redd for at noe skal være galt med henne, men vet jo at alt er modent nå, og at det ikke kan sammenlignes med de som er født f.eks uke 27. Men, blir jo litt bekymret fordet da.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5450303-noen-som-har-f%C3%B8dt-i-uke-35/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte i uke 35+5, og gutten min var stor og fin. Han hadde ingen problemer, var bare litt slapp til å suge, så jeg måtte pumpe melk til han.

Han fikk endel gulsott og lå i lyskasse èn natt.

Vi fikk dra hjem etter ca 5 dager på sykehuset.

Lykke til! :o)

Annonse

regnes ikke som prematur?? Eh..... det gjør de så absolutt! Dattern min ble født i uke 35 blank og det var veldig premature tilstander her i gården! Trengte ikkenoe pustehjelp men de ligger jo bare der.... sover absolutt HELE tida.... vi opplevde det som fryktelig dramatisk..... fikk også rier, men jeg hadde morkakeløsning så alt var jo bare fryktelig.. men jo, de legges på nyfødtintensiven og alt! Men klart, får du i gang amming osv. så blir jo alt bare "fryd" kanskje men.. dattern vår henger hvertfall etter de 5ukene så vi har jobbet med fysioterapaut i snart ett år. Kanskje ting allerede har skjedd med deg?

Hei.. Jenta mi var født uke 34 blank, hun hadde kun problemer med å holde kroppstemp oppe første natta, lå i kuvøse, og brukte noen dager for å få stimulert sugerefleks..

Hun er nå en stor jente som blir 3 år i september..

Var litt sen motorisk, men når hun første begynte å bevege seg ved 9,5 mndr, dikk hun bare 1,5 mnd etterpå..

Hun var 45 cm og 2485g da hun kom til verden.. Nå er hun en kjempe på 1 meter og 18 kg.. Og bærer ingen preg av å ha vært prematur..

Lykek til :)

første gutten min ble født i uke 35 . stor å fin gutt.. du er nok fødeklar nå så det er ikke problem.. vill ikke regnes som prematurt barn ..

------------

Alle barn som fødes før uke 37.0 regnes som premature pr definisjon, og dermed basta ;)

Fødte i uke 35 blank her også. Fikk svangerskapsforgiftning og ble lagt inn i uke 34 blank. Alt startet av seg selv og fødselen tok fra vannavgang til hun var ute kun 6 timer. Snuppa var 44 cm og 2385 gram. Skrek med en gang og spiste grådig av "sausenebb". Tok ikke av meg før ca etter 3 dager (hadde null melk før det). Måtte tørr pumpe men ikke noe problem.

Hun sov selvfølgelig hele døgnet omtrent da men ellers helt nydelig!!!

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...