Gå til innhold

Hvor mye melk drikker deres 1-2 åringer? og får de mme el kumelk?

Anbefalte innlegg

Datteren min på 12 mnd får fremdeles mme og drikker mellom 500 og 600 ml i døgnet. Vi holder nå på å gå ned fra 4 til 3 flasker for dagen, men jeg ser at hun drikker ikke like mye da og maten øker heller ikke i mengde så da får hun heller drikke litt melk da... Hun spiser 4 måltider med mat (grøt, skive, middag og grøt)

Fortsetter under...

Matilde på 14,5mnd drikker kumelk to ganger for dagen, i snitt 100ml pr måltid. Utover det drikker hun bare vann og en sjelden gang juice (fest). Drikker kanskje 5-600ml totalt i døgnet. Gikk fra kumelk til mme veldig gradvis fra 11 til 12mnd (blandet kumelk i mme og lot forholdet gå mer og mer mot kumelk). Hun likte faktisk kumelka (kald) bedre enn mme'n (lunka) så var veldig ivrig da den ble brakt på bane. Kutta melk ett måltid om gangen (første var lunsj, andre var middag) og erstattet med vann. Hun fikk ha koppen sammen med middagen, og så tok jeg henne i fanget etterpå for å gi henne bare vann (ala flaskestund med melk tidligere), og da fikk hun drikke det hun ville ha. Har også hatt vannkopp stående tilgjengelig for henne hele tiden etter ca 8mnd. Tilbudt med jevne mellomrom så hun ikke glemmer det ut. Tok lang tid før hun ble venn med vannet, men nå går det ned påhøykant.

Annonse

Gutten min på 12 mnd får mm ca 3 ganger til dagen. Han har fått smake på kumelk men det ser ikke ut som om han liker det. Jeg har prøvd flere ganger men han tar kun noen få munner. Han drikke vann til alle måltider.

Her får gutten på 15 mnd mellom 250 til 500 ml med ekstra lettmelk hver dag. Får somregel en flaske når han skal sove på ettermiddagen. Den vil han helst ha oppvarmet.....

Får ikke melk til maten da han tydeligvis da heller vil ha melk enn mat. Kun vann til maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...