Gå til innhold

uke 8 + :)

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle! Synes det er hyggelig aa lese at folk her inne tar intiativ til aa oppmuntre folk til aa tenke mer positivt!

Jeg tenkte jeg skulle fortelle litt om hvordan jeg har det hvor jeg er naa og er spent paa aa hoere fra andre som er omtrent likt som meg!!

Jeg har fullgaatte 8 uker imorge og gaar inn i min 9 uke.

Jeg har vart kvalm i 3 uker naa, men kaster heldigvis ikke opp hele tida. Jeg har NULL matlyst og klarer omtrent ikke spise noe utenom knekkebroed, kiwi og vannmelon.Tiltross for at jeg ikke spiser noe sarlig synes jeg magen min har blitt voldsomt oppblaast den siste uka:) Jeg har hatt vondt i puppene siden IKM (mitt foerste tegn som gjorde at jeg tok testen) og jeg merker at jeg blir fort sliten og sover gjerne et par timer paa dagen.

Jeg er saa klart nervoes for at det ikke skal gaa bra som alle andre, men jeg proever saa godt jeg kan aa tenke positivt! I uke 6 +6 var jeg paa UL og saa et lite hjerte slaa!

Haaper dere alle har det bra, spent paa aa hoere hvordan dere har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei på deg, jeg er et par uker bak deg, snart fullført uke 7..:-) er kvalm, og kaster opp hver morgen nå..prøver meg på havrekjeks og vannmelon..men er litt pigg i dag:-) har ikke vært påul, skal i uke 12 satser på alt er ok til da, ikke så mye jeg kan gjøre fra eler til alikevel:-)lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! Jeg er nesten 6 uker, saa er et par uker etter deg. Er for tiden i USA, og haaper aa faa tatt en UL rundt uke 8. Jeg blir vaerende her til jeg er ca 12 uker. Er du i utlandet du ogsaa eller? Ser du mangler ae, oe, aa... I gaar startet kvalmen... Ikke noe saerlig, men er et tegn paa at jeg virkelig er gravid!:) Det eneste som hjelper meg mot kvalmen er faktisk aa spise, da blir jeg bedre med en gang. Vaaknet i dag skikkelig kvalm, men etter en god frokost er jeg mye bedre. Merker og at jeg er troettere enn vanlig, kan sovne naar og hvor som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!

Ja jeg bor i USA! I chicago! Hvor er du? Vi vurderer sterkt aa flytte til Norge for aa vare narmere familie under graviditeten og barnets oppvekst. Bedre muligheter der finansielt saann, ihvretfall for oss som ikke har faatt fullfort utdanningen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Phoenix, paa besoek hos familie. Ska vaere her i 7 uker til, saa blir en stund! Samme dagen jeg kom til USA fant jeg ut at jeg var gravid. Men det er ganske godt og, vite at jeg bare skal slappe av og kose meg uten noe som helst stress...

Ja, vil nok tro Norge har bedre muligheter finansielt. Det er og fint for familien din aa faa vaere med paa denne fantastiske gleden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei igjen! Phoenix! Det er nok varmt naa kan jeg tenke meg!

Oi, fant det ut da du kom hit..:) hva med barnefaren da, hvor er han?

Har du faatt gaatt til lege eller skal du vente til du kommer tilbake til Norge? Ja, det blir spennende dette, haaper alt gaar bra!

Jeg er 21, er 22 naar min fortefodte kommer! Jeg er gift med en amerikaner, derfor bor jeg her. Men vi flytter nok tilbake innen et par maander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!:) Ja, her er det varmt, ligger paa over 40 grader om dagen... Er ikke det optimale naar man er kvalm, men jeg overlever nok. Min samboer (barnefaren) venter paa meg hjemme i Norge. Blir noen lange uker dette, uten han... Men blir nok helt fantastisk aa komme hjem til han, gleder med utrolig til det! Hvor lenge har du vaert i USA da? Barnefaren syns det er greit aa flytte til Norge? Ja, han kommer ikke til aa angre... hehe... Jeg skal proeve aa faa en ultralyd her om et par uker, men vet ikke hva det vil koste? Vet du?

Koselig aa skrive med noen som faktisk er i samme verdensdel som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaja, det kan jeg tenke meg blir godt aa se han igjen! det er jo en ganske spennende periode for begge to, saa jeg kan skjoenne at det foeles litt frustrerende aa vaere uten han. Men det gaar nok fort og dere har jo lang tid igjen av svangerskapet sammen. Naar du kommer hjem saa er du jo over "faresonen" ogsaa. da kan dere slappe av mer sammen iforhold til graviditeten. Jeg paa min side har blitt helt bortskjemt jeg siden jeg er saa troett, kvalm og giddalaus. stakkar mannen!

Jeg har vaert i USA siden mars. Har saa vidt begynt paa studier her naa som jeg da maa hoppe av. Men, shit au. Ting forandrer seg naar man venter barn. En selv er ikke lenger foersteprioritet!

Jeg har forsikring saa jeg betaler ikke for legetimene selv, saa jeg er veldig usikker paa hvor mye en ultralyd koster. Vet av erfaring at sykehus/legeregninger her kan fort bli skyhoeye naar en betaler "cash". Ring ultralyd/sykehus og forklar situasjonen din og spoer hvor mye en evt ultralyd vil koste. Er du forsikret gjennom Norge forresten?

Vi har faktisk bodd i Norge en stund tidligere saa det skal nok gaa greit. Eneste ulempen er at han ikke snakker norsk og det er visst ikke saa greit aa laere heller. Men han faar det nok til:)

Hvor i Norge er du fra? Jeg er fra Asker... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maa ogsaa si at jeg var nettopp inne paa ivillage.com (gravid -side) og der stod det at en ultralyd kan koste mellom $200 og $300

Hvis du har raad til det saa er det verdt det synes jeg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde nok vaert best aa vaere hjemme naa, men maa bare proeve aa ta en dag av gangen her. Naar jeg er hjemme igjen er jeg 12 uker saa passer bra ja!:) Han slipper (heldigvis for han) denne perioden naar jeg er kvalm og sytete... Men paa den andre siden hadde jeg trengt masse kjaerlighet naa!:) Du er heldig som har "din" ilag med deg naa! Har dere vaert sammen lenge?

Studiene blir fort midre viktig naar det er snakk om barn ja... Jeg var heldigvis ferdigutdannet naa i vaar, eller ferdig og ferdig... Iallefall for denne gang. Jeg er fra vestlandet og bor i Sogndal naa. Har gaatt paa skole der og det var der jeg moette droemmemannen i mitt liv!:) Hvordan moette du din da?

Jeg ska proeve aa hoere litt rundt her paa klinikker, kanskje det er billigere noen plasser enn andre. Det var ganske dyrt, men er nok verdt det ja... Jeg har reise\sykeforsikring, men vet ikke hvordan dette fungerer, skal sende en mail og hoere.

Kjempesnilt av deg aa sjekke pris for meg, setter pris paa det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.. Du klarer deg nok heelt fint! Jeg elsker Arizona, det er saa fint. Saa du kan bare slappe av aa kose deg det foreste trimesteret paa ferie! USA er noe helt annet aa feriere i enn aa bo i skal jeg si deg.. Jeg har vart sammen mannen i 2 aar og vi har vart gift i 1 1/2. Gikk fort ja, men det var det neste vi kunne gjoere dersom vi ville vaere sammen. Og det ville vi jo! Jeg moette han paa ferie i California faktisk. Jeg bodde hos faren hans fordi faren hans og mine foreldre har felles venner, og mannen flyttet ut til faren for en periode da jeg bodde der. Og da var det gjort:) Ja, noen klinikker er nok desidert billigere enn andre. Har du fortalt det til de du er paa besoek hos? de kan nok hjelpe deg aa finne noe! Da jeg bodde i California en periode hadde jeg europeiske reiseforsikring. Jeg opplevde en MA, bare negative tester men jeg foelte meg ikke bra o.s.v. Forsikringen jeg hadde dekket ikke vanlige svangerskapskontroller, men forsikringslegen presiserte at dette var et "akutt" tilfelle. Saa de dekket alt av sykehusutgifter. Ring forsikringsselskapet. det kan vaere de godtar det siden du er gravid og har vaert og skal tross alt vaere der i 12 uker. man trenger jo oppfolging! det ordner seg nok!

Jeg sliter foroevrig meg broedet her i USA. Jeg er saa kvalm og broedet her klarer jeg ikke paa noen maate aa faa ned! Skikkelig frustrerende.. Jeg kan ikke vente til aa komme hjem til norsk mat og mammas middag! Jeg droemmer om dette hver dag!:)

Ha en fin dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag!:) For en flott historie!:) For noen klaffer det bare med en gang. Ja, de jeg er paa besoek hos vet om det, saa svigerinnen min skal ringe litt rundt aa hoere om priser. Tror ikkje forsikringen min dekker dette, men jeg har sendt en mail naa bare for aa vaere sikker. Hadde vaert helt fantastisk aa faatt en ultralyd om et par uker, bare for aa vite at alt er bra.

Jeg har samme problemet med broedet her, savner godt norsk broed.. Gaar for det meste i frukt om dagen, er det eneste som vil ned. Haaper ikke dette varer alt for lenge.. Har du vaert kvalm lenge? Er ikke mye en har lyst aa gjoere naar en ikke er helt i form, jeg ligger mye paa sofaen og sover ganske mye... Det er faktisk bare om ettermiddagen\kvelden jeg foeler med i ok form. Men det er absolutt verdt det naar en tenker paa hva som venter en om noen mnd... Blir glad naar jeg tenker paa den fantastiske tiden som venter!:)

Ha en fin kveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...