Gå til innhold

vet ikke hva jeg skal gjøre!:(

Anbefalte innlegg

har 2 barn fra før,begge under 2 år og nå er jeg gravid igjen.og ja,jeg har like mye skylden for at jeg er det,for vi har gjort som alle år tidligere,hoppet av i svingen.så trenger ikke høre at jeg er dum i hodet og jeg kan for det selv osv.for jeg vet det!forholdet vårt går bare nedover.krangler og er sure på hverandre hele tiden.han er flink til å komme med neg.kommentarer til alt og han roper til barna,spes.til størstemann når han gjør noe han ikke får lov til el.når han gråter.så da sier jeg ifra for det liker jeg ikke,(er diskret overfor barna,men han tåler ikke høre noe,så han kjefter høyt)så da er kranglinga i gang igjen,noe som ikke er bra for barna!slik går dagene.han kan gjerne dra bort sammen med noen av kameratene sine,men skal jeg dra med mine venner,er helvete løst!da minstemann ble født,hadde han kolikk di første 3 mnd.og det var ikke få ganger at han kaldte babyen for snørronge,hælvetes jævelonge,+m.m.og sa han skulle hive babyen ut vinduet.da jeg sa at det var utrolig sårende at han kunne finne på å si noe slikt,var det at han sliten av å ikke få sove.men man sier ikkeslikt likavel!jeg er så totalt i mot abort,men vet ikke hva jeg skal velge.hadde forholdet vårt vært bra og samboer vært mere "greie"mot meg og barna,har jeg ikke vært i tvil om valget!!!et dumt sp.mål,men hva ville dere gjort i en slik situasjon?vær snille og ikke komme med stygge kommentarer.er nok nedfor som det er..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5449423-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du ikke orker det bør du vel vurdere abort da? det ville jeg gjort hvis jeg allerede hadde to flotte unger fra før og særlig hvis forholdet var dårlig. det er faktisk det rådet jeg vil gi deg i tillegg til å dra med typen på samlivskurs eller noe i den duren. om dette ikke var det svaret du ønsket så beklager jeg, men det er hva jeg ville gjort, tror jeg. lykke til!

Først - hva synes da mannen din om en ny baby? Er han positiv, eller negativ? Eller kanskje nøytral?

Prat sammen - finn ut av ting.

Oppsøk familierådgiver

Og hvis da alt håp er ute - flytt fra mannen din!

Og om jeg hadde vært deg - jeg hadde beholdt babyen. Å ja, jeg skjønner at du ikke makter tanken på å ha 3 små på under 3 år. Men sorry, det er konsekvensen. Og ikke for å være stygg, men du vet at det å hoppe av ikke alltid fungerer. Og at man bør ta ansvar for sine handlinger. Så når dere har sex, vet dere begge at det finnes alltids en mulighet.

Og jeg tror du klarer mer enn du tror. Skal vedde på at du kommer til å fikse det kjempefint å være alene med de tre små. Og husk når alle blir noen år - hvor stor glede de får av hverandre. Og du forhåpentligvis blir ferdig med barseltiden din i løpet av bare noen få år.

Men i en slik situasjon må du nok søke inn i deg selv, og stole på egne instinkter. Ikke vi uvitende om deg og ditt her på dinbaby

Lykke til med valget :)

han er negativ til at vi skal få en til baby,og er sur på meg for at han mener jeg har bestemt meg for å beholde det,men det har jeg jo ikke gjort.på helsestasjonen har di kurs om hvordan oppdra barn,men det vil han ikke bli med på,for man kan ikke oppdra barn etter boka mener han.men vi trenger virkelig hjelp både til barneoppdragelse og forholdet!skjønner ikke hvorfor jeg har vært så dum å sette meg inn i en slik situasjon selv!dere må ha tusen takk for svar!jeg har virkelig noe å tenke på til neste uke!!!

Annonse

Hei! Jeg må bare skrive litt. Jeg har aldri vært i en slik situasjon som du er i men forstår likevel at det er vanskelig. Det jeg bare vil si er om du vil klare å leve et godt liv med en abort etterpå? Dette lille barnet som faktisk lever inni deg har ikke bedt om det selv. Han eller hun er helt avhengig av deg og kroppen din! Tenk på de barna du allerede har. og tenk på at du alltid vil ha et barn for lite om du tar det bort. Jeg råder deg til å tenke deg godt om, og ja, heller flytt fra mannen din. Men søk for all del hjelp!!!! Samlivskurs, familierådgivning, hva som helst!

Vi kvinner har et valg, nemlig å bestemme over egen kropp. Hvis du føler abort er en god løsning, syns jeg ikke du skal henge deg opp i at noen mener at man ikke bør fjerne osv. Så hvis du ikke har problemer med det, hadde jeg blåst i at det er litt uansvarlig av dere å ikke bruke prevansjon og heller tenkt på den familien du har og det beste for den.

Har selv 2 under 2 år, og selv om det er stor stas og veldig morro, så hadde jeg ikke satt igang med å 3 under 3 år. Det hadde blitt for tøft, så der hadde jeg tenkt meg om ganske mange ganger.

Jeg mener at når vi er voksne mennesker og livssituasjonen tilsier det, er det en litt for enkel løsning med abort. Men slik din situasjon er, hadde jeg vurdert det for riktig å gjøre hvis ønsket om det er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...