Gå til innhold

da har jeg snakket med legen!!


IBO<3

Anbefalte innlegg

jeg har hatt blødninger lenge(mørkt blod) ringte legen og fortalte det i dag,han sa at jeg helt sikkert hadde mistet og at det var lurest og ta en utskrapning i neste uke! men herregud,kan han sitte og si slikt over telefonen uten å ha undersøkt meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det var en volsom kommentar og få over telefonen! Mange har jo sterke blødninger og alt går bra, så det vet jo ingen noe om før du har hatt UL. Har du fått satt opp time til UL da?

Krysser fingrene for at den lille har klart å klore seg fast, og at du får bedre oppfølging fra legen videre enn du har fått nå.

Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?? Sa han det over telefon??? Det synes jeg var skikkelig leit og dårlig gjort.....

 

Synes det er fryktelig trist å lese om sånne leger... Hvis du har hatt ordentlige blødninger lenge, så er muligheten der for at du har mista. Men man skal vel ikke sendes til utskraping uten å bli undersøkt!!! For alt vi vet, kan det fortsatt være en spire der som klamrer seg fast!!!

 

Jeg mista i februar, og da sa legen til meg på forhånd at jeg kanskje hadde mista. MEN, før hun ville si det sikkert, så undersøkte hun meg først. Jeg fikk ta blodprøver. HCG-nivået var så lavt allerede, at jeg umulig fortsatt var gravid, men hvis det hadde vært høyere, så ville jeg fått UL, sånn at jeg med sikkerhet kunne vite om jeg hadde mistet eller ikke...

 

Så jeg synes du burde få det undersøkt. Be om time til UL eller noe. Sånn at du vet med sikkerhet, det ene eller det andre....

 

Håper alt går bra med deg! Skal krysse fingrene, og håpe på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev i hvert fall en ultarlyd før du gjør noe mer, og om du ikke får det, så kan du ta en privat. Leste jo nettopp om en under her som hadde fått beskjed om utskrapning, men hvor det likevel viste seg å være et levende lite knøtt.

Lykke til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,har ikke fått satt opp time på ultralyd,måtte ringe tilbake på mandagen,så skulle han ordne med time til utskrapning! synes også at det var merkelig at han sa det på denne måten,kunne heller ha sagt at det er en sjangse for at du har mistet men at vi skal ta ultralyd for å være helt sikker! men nei da,her var det rett på utskrapning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blør jo ut det som har vært en tvilling også, så denne beskjeden ville jeg ikke slått meg til ro med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nema: tok du ikke ultralyd for å sjekke om det eventuelt var igjenn noen rester da? eller holdt det med de blodprøvene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok blodprøve, så var blodprøven min på under 5, og det er normalverdier, sånn det er når man ikke er gravid. Så jeg trengte ikke ta UL, jeg var umulig gravid fortsatt. Men jeg mistet ganske tidlig og da.

 

Hvis du tar blodprøve, så tar de først en, og så en til to dager senere, for å se om det er noe stigning i verdiene. Hvis det er det, så er du gravid, og da bør du få UL for å sjekke! Uansett bes å undersøke, mye bedre å vite med sikkerhet, enn å gå rundt og være redd...

 

Jeg føler virkelig med deg!! Og håper alt går bra! Som ei skrev her oppe, det kan godt mulig være en tvilling! Det var det legen min sa også, derfor ville hun være sikker med undersøkelser først....

 

Hvor langt er du på vei om jeg får lov og spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...